Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] korting bij positieve reactie in shopsurvey

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik had vorige week een bestelling gedaan bij megawebshop. namelijk een Samsung 500GB sata disk. na bestelling en betaling kreeg ik vandaag een telefoontje dat die Samsung er niet was maar wel Hitachi en dat ik die dan morgen zou krijgen. dus ik ging ermee akkoord. kreeg ik net dit mailtje van ze binnen.
uit mailtje
Als u tevreden bent over ons zouden wij het zeer op prijs stellen als u een positieve review zou schrijven op de Tweakers Shop Survey op de onderstaande link.

http://tweakers.net/shopsurvey/6617

We willen u als dank hiervoor dan ook 5 Euro korting aanbieden bij uw volgende order.

Tot ziens bij Megawebshop.com

Megawebshop Team.
dit ruikt naar omkoping.. dat wat ik dus maar ffies melden.

[edit]

andere kant staat er als u treveden bent.. ben je dus niet tevreden plaats dan maar niks. zo staat het er ook ong..

[ Voor 7% gewijzigd door ReseTTim op 31-05-2007 21:56 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:20
Goed plan om het te melden, ben beniewd wat ze er van vinden!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Staan we toe. Waarom zouden we het verbieden dat een shop korting aanbied?

Pas wanneer blijkt dat de shop niet uitbetaald bij een negatieve review en zodoende de Shop Survey beïnvloed nemen we maatregelen.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We weten dat er winkels zijn die korting geven als er een Shopsurvey geplaatst wordt. Dat weerhoudt onze bezoekers er echter niet van om alleen maar positieve surveys te posten, maar ook negatieve surveys posten. Het verhaal krijgt een draai als er alleen korting gegeven wordt als de klant alleen een positieve survey post, wat dus inhoudt dat de winkel moedwillig en met opzet de Shopsurvey beïnvloedt. Iets waar wij zeer streng tegen optreden :).

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Longbeard schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:59:

Pas wanneer blijkt dat de shop niet uitbetaald bij een negatieve review en zodoende de Shop Survey beïnvloed nemen we maatregelen.
Robin schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:01:
We weten dat er winkels zijn die korting geven als er een Shopsurvey geplaatst wordt. Dat weerhoudt onze bezoekers er echter niet van om alleen maar positieve surveys te posten, maar ook negatieve surveys posten. Het verhaal krijgt een draai als er alleen korting gegeven wordt als de klant alleen een positieve survey post, wat dus inhoudt dat de winkel moedwillig en met opzet de Shopsurvey beïnvloedt. Iets waar wij zeer streng tegen optreden :).
Er staat bij een positieve review, dus neem aan dat ze bij een negatieve niet betalen.
Als u tevreden bent over ons zouden wij het zeer op prijs stellen als u een positieve review zou schrijven op de Tweakers Shop Survey op de onderstaande link.
Er staat op prijs stellen. Dus het kan zijn dat ze ook bij een negatieve review betalen. Maar het blijft vaag.

[ Voor 52% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 31-05-2007 22:04 ]

Verwijderd

Longbeard schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:59:

positive review is 5 euro korting, dus negative is niks. Omkoping dus...

Verwijderd

Als de afhandeling gewoon goed verlopen is waarom dan een negatieve shop-survey invullen? :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ReseTTim schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:54:
andere kant staat er als u treveden bent.. ben je dus niet tevreden plaats dan maar niks. zo staat het er ook ong..
Klopt, maar er staat toch duidelijk dat je als dank daarvoor (wat dus op die positieve survey slaat) vijf euro korting krijgt. Er staat niet dat je die korting dus krijgt wanneer je survey negatief is, er staat dat je het als dank voor je positieve survey (welke je alleen plaatst wanneer je tevreden bent) krijgt.

Het is nogal vaag, eigenlijk zou het getest moeten worden met een negatieve, welke achteraf natuurlijk verwijderd wordt...

edit:
Blaat iets met snelheid en onderhand een soort topic-samenvatting enzo :P

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 31-05-2007 22:05 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
Is al vaker ter discussie geweest :) Het is gewoon toegestaan.

Stel: Je heb een slechte ervaring, ga je om die 5 euro geen negatieve reactie plaatsen? Tuurlijk niet, je post gewoon een negatieve reactie en komt er nooit meer.

Met een goede ervaring zal je er in de toekomst waarschijnlijk nog een bestelling plaatsen. Wanneer je dan een review achterlaat (veel mensen doen dit namelijk alleen met slechte ervaringen), krijg je 5 euro korting.

[ Voor 5% gewijzigd door mrFoce op 31-05-2007 22:07 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 08:54

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

gideon82 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:06:
Is al vaker ter discussie geweest :) Het is gewoon toegestaan.

Stel: Je heb een slechte ervaring, ga je om die 5 euro geen negatieve reactie plaatsen? Tuurlijk niet, je post gewoon een negatieve reactie en komt er nooit meer.

Met een goede ervaring zal je er in de toekomst waarschijnlijk nog een bestelling plaatsen. Wanneer je dan een review achterlaat (veel mensen doen dit namelijk alleen met slechte ervaringen), krijg je 5 euro korting.
Wanneer doe je dat wel, bij 10 euro, bij 25 euro of laat je stiekem wat positiefs achter voor een nieuwe HDD?
Een duidelijke grens lijkt me 0 euro, simpel duidelijk en geen enkel negatief bij effect voor Tweakers.net

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 31-05-2007 22:12 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
Tukk schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:11:
[...]

Wanneer doe je dat wel, bij 10 euro, bij 25 euro of laat je stiekem wat positiefs achter voor een nieuwe HDD?
Een duidelijke grens lijkt me 0 euro, simpel duidelijk en geen enkel negatief bij effect voor Tweakers.net
Wat bedoel je? (het kunnen een aantal dingen zijn die he bedoeld)

Maar net of iemand die een slechte ervaring heeft met een shop, voor 15 (of meer) euro korting nog een bestelling er gaat plaatsen. Ik denk niet dat dat voorkomt.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien de tekst tot verwarring kan leiden en daarmee de betrouwbaarheid van de Shop Survey in twijfel getrokken zou kunnen worden. Zal ik de shop morgen verzoeken de tekst in haar mail aan te passen.
Pagina: 1

Let op:
Let op: de spelregels zijn veranderd, en bovenstaande is niet meer toegestaan:
Tweakers.net FAQ