p2b instellingen veranderen in bios ipv jumpers ??

Pagina: 1
Acties:

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:49

Yucko

One clown to rule them all !

Topicstarter
Mijn huidige pc (ja ... oud beestjuh) draait op een asus p2b moederbord v1.0 met multiplier en voltage instellingen die gemaakt worden dmv jumpers op het moederbord. Nu heb ik een tijdje geleden een nieuwe bios gevonden (de 1012), en kwam er dmv het programma MODBIN (om bios-files aan te passen en te "Testrunnen" vanuit DOS) achter dat het mogelijk is om multiplier en voltage instellingen te maken vanuit de bios.
Mijn vraag is dan ook of die dan gewoon werkt in combinatie met mijn moederbord :?
Ik vind het allemaal een beetje vaag en ga niet zomaar een nieuwe bios flashen en daarna erachter komen dat het fout is gegaan en dus een major problem heb |:(

Gaarne jullie heldere kijk op deze kwestie!

bvd

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Toevallig heb ik ook zo'n perfect bordje draaien, met de nieuwste bios revisie ( 1012 ).

Het enigste wat deze doet is het bios 'preparen' voor de nieuwste FCPGA processoren, wat nieuwe micro-code en that's it ( afgezien wat bugfixjes ). Heb dat nog -niet- getest !

Ik heb inderdaad ook gelezen/gehoord dat er een - al dan niet geheim- menu moet zijn, maar hoe ik die tevoorschijn haal :? ?

Drie keer met mijn hakken klikken hielp niet, dus als 1 van jullie het weet, graag.

En btw, als er zo'n menu is, dan wordt eerst gekeken naar de jumper-settings. Daarna gebruikt ie de settings uit het bios. Ach ja, het werkt dan wel, maar toch.

Enfin, laat iemand hier zijn heldere lichtje hier maar eens op schijnen *D