PC voor €600 á €700

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkJK
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC te kopen die voornamelijk gebruikt gaat worden voor internetten, e-mailen, tekstverwerking, fotobeheer en zulk soort toepassingen. Er zal waarschijnlijk weinig of niet op gegamed worden. Als besturingssyteem ga ik Windows Vista gebruiken, maar als dit niet bevalt wordt Windows XP geïnstalleerd.

Omdat deze PC veel aan zal staan is het voor mij belangrijk dat de PC energiezuinig en stil zal worden. Ik ga niet tot het uiterste maar houd met beide zaken wel rekening met mijn keuzes.

De PC, inclusief monitor mag maximaal €700 gaan kosten. Ik ben reeds in het bezit van een DVD-brander, toetsenbord en muis. Deze zullen dus in onderstaand overzicht niet worden meegenomen.
  • Processor

Ik heb gekozen voor een Dual Core processor van AMD, en wel een Brisbane. Dit omdat die 65 watt verbruiken en 65nm zijn. Dit laatste schijnt beter te zijn omdat deze minder heet worden. Ik weet nog niet welke van de drie ik kies, waarschijnlijk de middelste.

AMD Athlon X2 4400+ Brisbane€103,99
    AMD Ahtlon X2 4800+ Brisbane€114,80
    AMD Ahtlon X2 5000+ Brisbane€149,00
  • [br]
  • Moederbord

Omdat ik het AMD 690G chipset erg zuinig blijkt te zijn wil ik graag een moederbord die met dit chipset uitgerust is. De Asus M2A-VM voldoet aan mijn eisen en heeft voldoende uitbreidingsmogelijkheden. Ook beschikt dit moederbord over een onboard grafische kaart die voldoet aan de eisen die ik er aan stel.

Asus M2A-VM€56,00
  • [br]
  • Geheugen

Een lastig onderdeel, de meeste A-merken geven niet aan dit moederbord te ondersteunen. Kingston wel, echter heeft dit geheugen een CL van 5. Ik denk dat 1GB voor de toekomst te weinig zal zijn en heb dus 2 reepjes van 1GB gekozen (Dual Channel).

Kingston MBKVR800D2N5K2/2G€95,20
  • [br]
  • Harde schijf

Ik wil graag een stille en snelle harde schijf. Hierdoor kwam ik uit op de Samsung SpinPoint.

Samsung SpinPoint T166 320 GB€68,44
  • [br]
  • Behuizing en voeding

Het is belangrijk dat de meegeleverde voeding in de behuizing stil en zuinig is. Ik kwam al snel op het merk Antec uit. Deze fabrikant biedt keuze uit een aantal modellen die ik op gebied van design mooi vind. Ik heb bewust niet voor de allerkleinste behuizing gekozen: Als de voeding het zou begeven zou dit een dure reparatie worden. Ook heeft deze kast weinig uitbreidingsmogelijkheden. Ik heb gekozen voor de Antec NSK3400, een wat grotere kast. Deze kast wordt geleverd met een stille voeding van 380 watt.

Antec NSK3400€74,95
  • [br]
  • CPU koeling

Ik zou graag een stille cooler willen maar hier kan ik nog wel wat hulp gebruiken. Uit de reviews blijkt de Artic Freezer 64 Pro aardig stil. Omdat deze cooler ook niet al te duur is kies ik voorlopig deze.

Arctic Freezer 64 Pro€18,00
  • [br]
  • Monitor

Ik wil graag een TFT monitor van 17 inch. Kijkende naar specificaties en uiterlijk heb ik de LG 1753 gekozen. Hierin zijn verschillende modellen, de verschillende zitten hem in de voet, speakers en andere details. De keuze van mij is gevallen op de HR.

LG 1753HR€208,00
  • [br] [b]Totaal: €635,39[/b][br] [br] Prijzen zijn gebaseerd op de prijzen van Salland Automatisering. Vetgedrukte prijzen vormen de totaalprijs.
Vragen
  • Ik vermoed dat het verschil in snelheid tussen een AMD Athlon X2 4800+ en 5000+ minimaal is. Zeker voor het prijsverschil is het denk ik verstandiger om te kiezen voor de 4800+. Is deze processor zoiezo een goede keus
  • Het gekozen geheugen een een CL van 5, is dit merkbaar in het eindresultaat? Voor zover ik weet ondersteunen de meeste A-merken dit moederbord niet of zie ik wat over het hoofd?
  • Heeft er iemand ervaring met de gekozen behuizing, of met meegeleverde voeding? Wat kan ik verwachten van deze voeding (op gebied van geluidproductie)? Heeft deze voeding genoeg capaciteit (380 watt)?
  • Is deze cooler een goede keus of wordt deze cooler sterk afgeraden? Het is belangrijk dat dit onderdeel weinig geluid produceert/stil is. Kan ik dan beter voor een andere cooler gaan
Verdere opmerkingen of adviezen over de gekozen onderdelen of de gekozen onderdelen als systeem worden erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mag ik vragen waarom je zo;n goedkope proc koeler neemt en relatief veel uitgeeft aan je monitor?
Bij naarsa hebben ze ook wel veel goedkopere monitoren.

Ik zeg niet dat de Artic 64 slechts is hoor, maar waarom geef je zoveel geld uit aan de monitor?
Omdat die zoveel mooier is? Maar ook 60 euro duurder? Ligt er natuurlijk aan hoe belangrijk je het uiterlijk vind van de monitor.

Just a thought...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkJK
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik kies niet alleen voor de LG 1753HR om zijn mooie design, ik heb uiteraard ook naar de specificaties gekeken. Hij heeft een hoog contract (dynamisch misschien, maar hoog). Ook heeft een scherm een hoger helderheid.

Er zijn diverse goedkopere monitoren LG, ook in de 1753 serie. De HR beschikt echter over een steviger voet dan bijvoorbeeld de TR.

Als ik goedkoper wil dan zal ik moeten overschakelen naar een monitor van bijvoorbeeld Samsung, maar ik heb zo het idee dat LG een beter merk is waar ik ook minder kans op dode pixels zal hebben.

De cooler vind ik ook erg goedkoop, maar ik heb hier weinig negatieve berichten over kunnen vinden. Als iemand een cooler weet die stiller is dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien deze koeler?
http://tweakers.net/productsurvey/146479
Kwam ook nog goed uit de bus bij hardware.info.
http://www.hardware.info/...oler_Master_Hyper_TX_AMD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
DirkJK schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:52:
Ik kies niet alleen voor de LG 1753HR om zijn mooie design, ik heb uiteraard ook naar de specificaties gekeken. Hij heeft een hoog contract (dynamisch misschien, maar hoog). Ook heeft een scherm een hoger helderheid.

Er zijn diverse goedkopere monitoren LG, ook in de 1753 serie. De HR beschikt echter over een steviger voet dan bijvoorbeeld de TR.

Als ik goedkoper wil dan zal ik moeten overschakelen naar een monitor van bijvoorbeeld Samsung, maar ik heb zo het idee dat LG een beter merk is waar ik ook minder kans op dode pixels zal hebben.

De cooler vind ik ook erg goedkoop, maar ik heb hier weinig negatieve berichten over kunnen vinden. Als iemand een cooler weet die stiller is dan hoor ik het graag.
Sorry hoor, maar LG is een cheap-ass merk en Samsung een veteraan op TFT-gebied. Ik zou zowiezo een monitor van Samsung of een ander goed merk kopen. LG kun je scharen in het rijtje van Belinea e.a.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

jealma schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:10:
[...]

Sorry hoor, maar LG is een cheap-ass merk en Samsung een veteraan op TFT-gebied. Ik zou zowiezo een monitor van Samsung of een ander goed merk kopen. LG kun je scharen in het rijtje van Belinea e.a.
Verklaar je nader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:05
jealma schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:10:
[...]

Hierin kan ik me niet vinden, want ik vind namelijk LG een sterk evoluerend merk. Ikzelf ben in het bezit van een 20.1" Breedbeeld beeldscherm, en naast mijn broer z'n Samsung, zelfde resolutie en grootte kan ik met het blote oog weinig verschil zien. Zelfs niet in games.

Aangezien de TS nieteens een game gaat spelen, maar enkel voor I-net, emailen e.d. maakt dit nog minder uit. LG is over het algemeen goedkoper dan samsung en je moet de TS zijn budget ook respecteren.

Verder:

Die koeling is goed hoor, ik heb hier een Arctic freezer 7 pro (de Intel variant) en deze heeft sterke koelprestaties tegen een zeer laag geluid (Vrijwel niet hoorbaar).
Ik zie geen videokaart, is deze niet nodig?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica