Kan WiFi niet activeren gloednieuwe Asus A7C (Vista)

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste,

Ik heb een gloednieuwe A7C notebook van Asus met Windows Vista Home Premium. (eigenlijk de 2de al, de eerste heb ik teruggestuurd omwille van dit probleem en heb een nieuwe gekregen).

Zoals jullie misschien weten heeft Asus een tooltje om WiFi/Bluetooth in te schakelen. Dit programma zorgt ervoor dat de WiFi kaart ingeschakeld wordt. Hier zit precies een probleem in. Van het moment dat ik WiFi inschakel (via fn+F2 of via dit programma met de muis) wordt de WiFi ingeschakeld (zie aan het lampje vanvoor aan de laptop) en onmiddelijk (0.5 sec) terug uitgeschakeld.

Opzij zit ook een knopje om WiFi hardwarematig uit te schakelen. Dit is natuurlijk ingeschakeld, anders werkt fn+F2 helemaal niet.

Ik heb al de drivers en utility's opnieuw afgehaald van de Asus site maar niets helpt.

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik kan geloven dat de eerst laptop defect was maar niet 2 op een rij. Dus het is waarschijnlijk ergens een instelling, maar welke?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Nieuwste BIOS al er op gezet? Geprobeerd de software voor WLAN (WirelessConsole) er af te gooien en ipv daarvan te kijken of het wel werkt met Vista Mobiliteits centrum? Laatste versie van WirelessConsole er wel op geprobeerd? ATKHotkey werkt (volume toetsen ed)?

Zelf moest ik in november, december en januari nog het Windows Vista mobiliteits centrum gebruiken om wlan aan en uit te zetten omdat er nog geen drivers waren. Werkte prima.

• WesleyVH
Ik had allé drivers en een bios update gedaan, dit had al niet geholpen...

Verder heb nu die WirelessConsole2 verwijderd en geprobeerd via Windows Vista Mobiliteitscentrum maar dit help ook niet. Of ik nu mijn draadloze verbinding aan of uitzet, het lampje vanvoor aan mijn notebook geeft geen kick meer.

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Kan je eens met een live-cd (ubuntu of iets dergelijks) of xp-install proberen? Lijkt me zowieso een software probleem, geen hardware.

• WesleyVH
Op deze pc was Vista voorgeinstalleerd door de fabrikant. Dus ik ga deze Vista er niet even afgooien om een ander besturings systeem erop te zetten.

• GENETX
  • Laatst online: 07:06
Een linux Live CD hoef je niet te installeren, die werkt vanaf de CD ipv HDD. Maar ik betwijvel of die werkt met WLAN. Staat de netwerkkaart verder wel geïnstalleerd volgens de hardware lijst?
Pagina: 1