Toon posts:

PC Doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ff informatie hoe en wat van het systeem

Spec's

Processor : AMD 2500+ Barton naar 2800+
Moederbord Abit KD7-S
Ram 1 reep Infineon 512 mb pc2300 ofzo, 1 reep 256mb Samsung PC2700 en 256SiemensPC3200
Grafische Kaart ATi 9800XL @stock
Harde Schijf 160gb Western digital
DVD Rom Samsung DVD

****Voeding**** eerst 300w Macron maar ik denk dat ie overleden is dus nu een 400w sweex daamee dat ik dit topic open

Verhaal
de pc deed het 3 weken geleden nog goed, nu, deed ie niets meer, Moederbord oranje lampje brandde niet dus ik dacht misschien de voeding? Ik steek er om te testen een nieuwe 400w sweex in. Het moederbord lampje brandt weer oranje. ik wil booten geen reactie, niets. Ik dacht, misschien 20 pins niet goed op moederbord dus ik haal hem eruit en ik zie ineens alle fans heel effe aanspringen. Dus ik steek snel de 20 pins er terug in en probeer te bootte maar niets
daarmee dit topic

Geprobeerd
Paar onderdelen niet aangesloten
CMOS Reset
de knop van de kast is misschien kapot (breukje ofzo?) maar weet niet hoe ik anders dan kan bootte kan iemand mij uitleggen?
gecontrolleerd op brandplekken enzo door misschien kortsluiting.

Wat ik denk
ik denk zelf dat het moederbord kapot is voor een deel. Of de 400w sweex doet het niet correct, meer weet ik niet maar ik zou het zeker moeten weten. En zoveel Socket A moederborden zijn er niet meer want ik heb niet veel zin om er een AM2 in te steken. Dit wordt een server pc dusjah moet stable zijn. Ik ben van plan om een nieuwe voeding te halen, maar wil dit geld niet verspillen als het dit niets is.

Thx,

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
koop alsjeblief geen sweex voeding meer :X die killt alle hardware als hij kapot gaat...

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 10:38
denk dat je voeding het probleem is
koop een goedkope antec
ben je van je problemen af

Verwijderd

Topicstarter
maar nee, dit is voor eventjes maar, om te zien of het systeem het nog deed na de oude 300w macron het begaf. Dus de sweex KAN nog NIETS misdaan hebben denk ik zo..
xtrme schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:36:
denk dat je voeding het probleem is
koop een goedkope antec
ben je van je problemen af
wil geen geld uitgeven als ik niet zeker weet dat het de voeding is... als het moederbord is koop ik liever dat.
whiplash1990 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:32:
koop alsjeblief geen sweex voeding meer :X die killt alle hardware als hij kapot gaat...
ik koop ze ook nooit, dit was gewoon nog 1 van miss halfjaar geleden die ik ooit eens gekocht had omdat de winkel geen andere had :x, maar ig nooit gebruikt.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 19:55 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een 400W Sweex voeding..probeer toch maar eens een andere hoor, die voedingen vertrouw ik voor geen cent.

Verwijderd

draai hem zo kaal mogelijk, luister naar piepjes.. Meer info please..
Dit staat allemaal in standaart topics bovenin (hangen en wurgen enz.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:00:
draai hem zo kaal mogelijk, luister naar piepjes.. Meer info please..
Dit staat allemaal in standaart topics bovenin (hangen en wurgen enz.)
staat toch duidelijk in de TP hoor... hij doet niets, ik druk op de knop Niets, gewoon niets... dus ik kan moeilijk peepjes horen eh. en die sweex voeding moet toch 1x kunnen tonen dat het systeem werkt .. of niet soms ;o
heb hem al proberen kaal te draaien

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Kun je alle onderdelen 1 voor 1 in een andere pc proberen te testen?

Haal eens het systeem uit de kast en sluit alleen het moederbord op de voeding aan.
Uit de hangen en opstartproblemen troubleshooter:

Als de fans niet draaien of slechts eventjes aanslaan, dan is er mogelijk sprake van een overbelaste voeding of een kortsluiting ergens (zie onder Moederbord bij Conflicten).
Ontkoppel de voeding van het moederbord en test het met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad. Zie verder ook dit topic voor meer details: [EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts

Plaatje hoe je het moet doen: http://faq.tweakers.net/pmg/test-psu.jpg.
ipv van onderen kun je ook bovenin een paperclip ertussen drukken terwijl die op het moederbord zit. Hou de paperclip vast met iets van plastic of hout zoals een wasknijper, dan voel je geen stroom door je heen en wordt je niet electrisch geladen.

Welke kast heb je eigenlijk?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 23:33
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:29:
de knop van de kast is misschien kapot (breukje ofzo?) maar weet niet hoe ik anders dan kan bootte kan iemand mij uitleggen?
De twee betreffende pinnetjes van het moederbord (waar de knop normaal op aangesloten is) kortstondig kortsluiten met een schroevendraaiertje ofzo. Opletten natuurlijk dat je nergens anders aan blijft haperen ;) Desnoods gewoon wisselen met de reset-knop. Maar meestal sneuvelen die knoppen niet zo snel.
Archimond schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:40:Ontkoppel de voeding van het moederbord en test het met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad. Zie verder ook dit topic voor meer details: [EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts
Een PC-voeding is een geschakelde voeding en zo'n voeding moet belast zijn om te kunnen opstarten. Het hangt een beetje af van de opbouw van de voeding maar niet alle voedingen zullen volledig losgekoppeld starten. Soms is de ingebouwde fan echter genoeg. Je kan bijvoorbeeld wel nog een dvd of cd drive aan de voeding aansluiten.
Pagina: 1