Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Apparatuur defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een JVC dvd-recorder staan die normaal altijd op standby staat, maar sinds een tijd gaat na verloop van tijd opeens de stroom er helemaal af en is hij niet aan te krijgen. Als ik de stekker er dan even uit haal en weer in doe dan werkt hij weer gewoon. Okey dat kan gewoon aan dat apparaat liggen.
Maar nu zette ik net mijn Yamaha receiver aan en ik hoorde 2 klikjes, vervolgens doet hij ook helemaal niets meer. Door net als bij de dvd-recorder de stekker er weer even uit te halen en er weer in te doen doet hij het weer.
Weet iemand wat misschien het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt! :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ofwel toeval of je moet eens zoeken naar zaken die gemeenschappelijk zijn. Aarding kan volgens mij nie aangezien die apparaten meestal dubbel geisoleerd zijn en aarding zelfs verboden is. Dus het enige wat ik kan bedenken is dat de spanning niet in orde is. Je zou eens moeten meten of de sanning van een stopcontact binne de marge blijft (10% meen ik dat dat was) en als je een logger hebt kijken of er geen pieken op het net zitten.

Wat ook kan zijn is dat de apparaten in een kast staan, hier ook een videorecorder gehad die in een geslote kast zonder veel verluchting stond en zo goed als altijd aan stond. Die heeft volgens mij ook het loodje gelegd door de warmte.

Staan de apparaten toevallig samen in een kast waar weinig verluchting is en staan ze daar ook veel aan? En hoe lang staan die daar dan al in?

Verwijderd

Topicstarter
De videorecorder staat in de huiskamer, en staat niet in een gesloten kast. De receiver staat op zolder en ook deze staat niet in een gesloten kast. Warmte zal het in ieder geval niet zijn.
Ik zal wel kijken of de spanning in orde is en/of dat er geen pieken zijn.
Bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het allemaal eens doorgemeten maar heb niets vreemds aan het stroomnet hier kunnen ontdekken. Iemand anders nog ideeën?