Asus P4B-MX Koeler bevestiging

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 20:17
Ik heb via via een P4B-MX mATX mobo'tje gekregen.

Nu zit hier een al koeler op, welke een rotherrie maakt.

Ik wil deze vervangen, heb al wat koelers bekeken, maar deze worden allemaal zonder voetplaat geleverd; de huidige koeler is gewoon een rechthoekige plaat met 4 gaten, de meeste koelers hebben gewoon van die snap-on bevestigingen...

Iemand een idee welke koeler met voetplaat geleverd worden?

Bij Zalman/Spire kwam iig niets tegen....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is er dan mis met de standaard retention clip die op je mobo zit? Die kun je toch ook prima gebruiken voor goede koelers?

• LiquidSmoke
Die zit er juist niet op...

Het is een HP bordje, deze koeler is gewoon een vierkante plaat met 4 veerschroeven....

Daarom een koeler met voetplaat nodig :)

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidSmoke op 31-05-2007 19:32 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 10:04

Emiel1984

Made in NL

LiquidSmoke schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:32:

Het is een HP bordje, deze koeler is gewoon een vierkante plaat met 4 veerschroeven....

Heb je niet een afbeelding ? Wat zijn de afmetingen ..(afstanden tussen de gaten) ? Past er niet een standaard voetje dan op ?

Zoiets als dit ? http://www.alternate.nl/h...at1=003&cat2=000&cat3=001 Retention Module voor P4 S478

[LTS][MTS][HTS]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LiquidSmoke schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:32:

Daar gooi je gewoon een standaard retentionbracket op, zijn makkelijk te vinden (zeker bij personen die veel moederborden verzamelen enzo).

Verwijderd

Ik weet niet wat voor soort koeler er op zit. Maar als er gewoon een standaard 60/70/80mm fan op zit kun je de ventilator heel gemakkelijk vervangen (door bijvoorbeeld een Papst geval) zonder een ander koelblok te gebruiken. eventueel bestaan er ook airducts om bijv. een 80mm fan op een 60mm blok te monteren, grotere fan is minder toeren voor dezelfde airflow en dus ook minder herrie immers. (of zo'n fanduct kun je ook heel makkelijk zelf in elkaar klussen)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 21:00 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-01 23:47
Terw_Dan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:55:
[...]
Daar gooi je gewoon een standaard retentionbracket op, zijn makkelijk te vinden (zeker bij personen die veel moederborden verzamelen enzo).
Tja waar vind je die lui met muren vol mobo's >:)
Is dat een stille hint Terw_Dan O-)

My favorite programming language is solder.

• LiquidSmoke
Aha retention bracket is toch het sleutelwoord, die heb ik idd nodig.

De huidige koeler is een vierkante plaat, met in het midden een soort van orb erop, dit is een vaste constructie en helaas niet te veranderen.

ik had geen idee dat die dingen los te koop waren :)

Nu nog een geschikte koeler; dit mobo staat nergens op de compatibility lijst, maar een zalman CU moet wel passen, nog ff nameten dus...

Bedankt voor de tip in ieder geval :)
Pagina: 1