overclocken de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
heb een duron 800 op een msi k7tpro 2a, is overclocken nou echt de moeite waard, of merk je er bijna niks van. Mijn benchmark is 4499, zal deze dan nog ver omhoog gaan?

Verwijderd

foei ! dat je die vraag durft te stellen ;)

• marsian
ja, sorry, maar het is dus eg de moeite waard?

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 22:29 schreef marsian het volgende:
ja, sorry, maar het is dus eg de moeite waard?
ik vind van wel.

Verwijderd

Welnee joh,
overclocken is alleen voor arme sloebers!
Je kan beter een nieuwe processor kopen...:P

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De beste manier om je vragen te beantwoorden is het gewoon DOEN.

Verwijderd

Nee, niet overclocken dat mag helemaal niet, foei.

Kidding

Tuurlijk scheelt het, moet je maar eens een benchmark voor en na het oc'en draaien. mmmmmm
Een tb800 moet toch wel over de 1 gig kunnen, scheelt je wel een aantal honderden guldens

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Overclocken is leuk! Echt super zinvol is het niet echt. Je kunt inderdaad, als je toch het geld hebt, een nieuwere processor kopen. Maar geld steken in een betere koeling is in princiepe een investering. Een nieuwe processor wordt ook wel een keer oud!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 16:02
Het was hier niet echt zinvol (150mhz erbij en maar 100 3Dmarks meer :?), maar het houdt je van de straat, lekker prutsen met die dingen :)

Flickr | Lego collectie

• Gamer
  • Laatst online: 04:02

Gamer

Electrified

Op donderdag 08 februari 2001 14:51 schreef TAG_Speedy het volgende:
Het was hier niet echt zinvol (150mhz erbij en maar 100 3Dmarks meer :?), maar het houdt je van de straat, lekker prutsen met die dingen :)
dat zal je videokaart zijn die je systeem tegenhoud, heb zelfde prob

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Het is wel degelijk zinvol als je niet te veel geld wil uitgeven aan een processor. Misschien is die Duron 800 van jouw wel eigenlijk een 1000mhz, maar is die processor gewoon gekwalificeerd voor een duron 800.

Verwijderd

Ik vindt het zeker wel de moeite waard!!!
Mijn PIII550 draait nu op 733 mhz en dat scheelt veel in benchmarks(1300) bij mij hoor
oke, ik heb dan wel een asus v7700, maar toch.
733 is trouwens nog niet zijn maximum hoor, maar daar werk ik nog aan.
Je kunt jezef (niet veel) geld besparen, maar het houdt je vande straat als het :oKOUD:o is. De enige hoge kosten die ik nu aan mijn systeem heb gemaakt zijn de coolers.
Leuk om zo te hobby-en hoor, lekker gaten zagen in je kast voor de airflow een paar fans monteren en GAAAAAAN>:)
Overclocken is een aanrader vindt ik!

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Op woensdag 07 februari 2001 22:20 schreef marsian het volgende:
heb een duron 800 op een msi k7tpro 2a, is overclocken nou echt de moeite waard, of merk je er bijna niks van. Mijn benchmark is 4499, zal deze dan nog ver omhoog gaan?
Sorry, mag ik je er even aan helpen herinneren dat je hier op het forum van tweakers zit?;)

TUURLIJK MAN!!! CLOCKEN DIE HANDEL!!!

(was dat iets te overdreven?:Y))

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 16:02
Op donderdag 08 februari 2001 15:27 schreef gamertothemax het volgende:

[..]

dat zal je videokaart zijn die je systeem tegenhoud, heb zelfde prob
GeForce 2 GTS en Athlon 800 naar 950

zijn systemen met die config die makkelijk 7000 halen, ik amper de 5000 :(

Flickr | Lego collectie

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Overklokken is toch voor mensen die niets beters te doen hebben :P

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

TAG_speedy: tweak je mem!!!
ik had dat ook...zat eerst op 5300 en na mn mem te tweaken op 6500!!!
(mn oude config)

• marsian
goh! ik heb een benchmark van 4500, was ik al erg blij mee *D

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 22:08 schreef marsian het volgende:
goh! ik heb een benchmark van 4500, was ik al erg blij mee *D
Jij hebt dan ook maar en Mx'je
Ik heb een GTS en ik haal de 8000

• marsian
MAAR een mx-je? vind hem goed genoeg!!

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 22:14 schreef marsian het volgende:
MAAR een mx-je? vind hem goed genoeg!!
Ligt er maar net aan hoe hoog je de lat legt qua prestaties en wat je prioriteiten zijn.

Verwijderd

Ik vind dat Oc'en een beetje overtrokken wordt...Is het met de snelheden van tegenwoordig nog wel nodig?! Alleen voor die paar extra FPS in 3DMark?!
Ik geef toe, ik heb ook een Duron800 gekocht om lekker te gaan Oc'en, maar tot nu toe doet 'ie het prima.....Ik denk dat het zinvoller is voor mensen die een mindersnelle proc hebben....Dan zijn de verschillen merkbaar.
Heb met mijn Radeon64mb DDR 5000 benchmarks in 3DMark....Zat vind ik.....

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 11:15
overklokken moet je dus nooit checken met 3Dmark he dat heb maar heel weinig nut. Dat moet je gewoon doen met een andere benchmark die kijkt naar je cpu niet naar je 3d score...

Met uitzondering van overklokken van de videokaart natuurlijk :)

Verwijderd

Psies Dezjay,

ik vind het veel belangrijker dat met 3DMax 400 frampjes op 1 seconde of minder per frame wordt gerendert dan 2 seconden per frame. Of dat met Mediastudio het opnieuw berekenen van een filmpje niet 30 minuten maar 10 minuten duurt.

Of ik nou 30 of 130 frames per seconde krijg in een spel maakt me niet uit, je ziet er toch maar 20 van of zo :P

• marsian
maar toch..

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jahoeriaan, nix persoonlijks hoor, maar Tweakers.Net is juist bedoeld als aanmoediging je systeempje te tweaken en daar hoort overclocken volgens mij ook bij :P , dus dat jij zegt van: "overclocken is een beetje overbodig, 't helpt weinig" dan moet je dat niet op GoT zeggen maar op het forum van Computer Idee >:)

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Op woensdag 07 februari 2001 22:20 schreef marsian het volgende:
Je het bij deze score over 3Dmark2000 hebt, wat ik wel verwacht? Omdat 3Dmark2000 een benchmark is om je grafische speed te testen zal je niet zo'n groot verschil hebben als je je Duron op 1Ghz rost. Omdat de 3dmark2000 score VOORNAMELIJK afhankelijk is van je 3dkaart. Natuurlijk is het hartstikke leuk om je CPU te oc'en en dat zou ik gewoon doen als ik jou was. Maar met 3dmark2000 zal je score niet errug veel omhoog gaan. Als je met Sisoft Sandra je CPU benchmarked voor en na je oc dan merk je hier wel een verschil.

Verwijderd

@Kazuka : M.a.w. Als je niet Oc'ed, is het verboden terrein op GoT?!:z
Het gaat erom of het zinvol is....

Jur

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op vrijdag 09 februari 2001 15:49 schreef jahoeriaan het volgende:
@Kazuka : M.a.w. Als je niet Oc'ed, is het verboden terrein op GoT?!:z
Het gaat erom of het zinvol is....

Jur
Neej, dat bedoel ik nie :) "t komt aleen een beetje vreemd over als je zegt dat overclocken overrated is, dat is voor de meeste tweakers niet echt hun motto, maar goed tis jouw mening en die respecteer ik, no offence ;)

Verwijderd

En een echte kaart, een Matrox G400Max of zo, steunt niet op de processor prestatie.

Die Geforcejes dus wel..

:P

• marsian
maar ondertussen heb ik toch mooi mijn duron oc'ed, draait nu op 935 mhz. Kan nie verder, komt denk doordat een geheugen moduul maar 100 mhz is en de rest 133*D*D
zal eens kijken of ik hem ergens kan inruilen

• DaManiac
  • Laatst online: 29-08 10:57
Ik haal met 3dmark een score van 7512, aardig toch? duidelijk dat mijn videokaart niet de bottleneck is. de proc gaat tot 952 en dan haal ik 8134!!! Dus om antwoord te geven op je vraag: JAZEKER, OC'EN WERKT ECHT

• Sideburnn
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

opfokken die zooi dat is mijn enige adviesss
>:)

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Pagina: 1