Toon posts:

Planet internet plus bellen (kpn netwerk)

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers.

Ik zit met een klein probleem.

Ik heb een HP Pavillion dv9381EA laptop met ingebouwde wireless kaart.
Bij mijn vriendin thuis hebben ze internet plus bellen van Planet internet over het KPN netwerk.
Als ik mijn laptop meeneem naar haar zou ik graag internet willen hebben maar dat schijnt niet mogelijk te zijn.

Mijn wireless kaart kan de internetplus bel router wel vinden.
Zodra ik daar op klik vraagt hij om mijn sleutel.
Ook deze voer ik in waarna er wordt weergegeven kan geen verbinding maken met router.

Nu heeft mijn vriendin ook een laptop en wel gewoon verbinding ze gebruikt dan een usb adapter van kpn zelf.
Zodra ik die aan mijn laptop hang werkt het ook zonder problemen.

maar het moet toch lukken met mijn ingebouwde wireless adapter?
Zit hier een koppelverkoop aan ?

Weet iemenad een oplossing? Kpn winkel helpt me niet zolang ik geen adapter afneem.

Bedankt alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee ? lijkt me sterk hier..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Kicken binnen 24 uur is niet nodig hoor, je topic blijft gewoon zichtbaar op de eerste pagina.

Het is geen koppelverkoop, alleen ondersteunen ze (dus geven hulp) bij de eigen apparatuur.
Om wat voor een ingebouwde kaart gaat het bij jou?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

mac adress toevoegen in router, is zeker zo;n oudere experia box?

Verwijderd

Topicstarter
En mac adress toevoegen heb ik al geprobeert.

mijn netwerk kaart is een Intel pro/ wireless 3945abg

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 10:23
Probeer eens op een ander kanaal en lagere beveiliging

Deze kun je in de webinterface wijzigen. Denk ook aan de codering TKIP ipv AES

Just a simple thought....

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11 21:22
Wat bij mij geholpen heeft is het updaten van de drivers van de ingebouwde wireless netwerkkaart via de website van de fabrikant van m'n laptop. D'r zit zo'n broadcom in.

Ik heb dan wel een Acer, maar misschien kan dit ook het geval zijn met je HP laptop.

Ik kreeg m'n laptop met geen mogelijkheid draadloos op het internet (met de geinstalleerde drivers), maar na downloaden van de nieuwste drivers (van de Broadcom wireless netwerkkaart) wel.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:47
Waarschijnlijk moet je het zoeken in de gebruikte codering het modem en de usb adapter van kpn zouden wel eens de WPA-PSK codering kunnen gebruiken en jou laptop de WEP codering die een stuk onveiliger is.

Hier heb ik hetzelfde gehad en heb het modem op WEP codering gezet en het werkt.
Dus kijk even in het modem welke codering hij gebruikt en je weet het. :9

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 10:23
aart44 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:13:
Waarschijnlijk moet je het zoeken in de gebruikte codering het modem en de usb adapter van kpn zouden wel eens de WPA-PSK codering kunnen gebruiken en jou laptop de WEP codering die een stuk onveiliger is.

Hier heb ik hetzelfde gehad en heb het modem op WEP codering gezet en het werkt.
Dus kijk even in het modem welke codering hij gebruikt en je weet het. :9
Als de EB wel te scannen is, en je klikt op automatisch verbinding maken, dan detecteert je WZC service automatisch de juiste encryptie.

Just a simple thought....

• aart44
SilentTears schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:10:
[...]

Als de EB wel te scannen is, en je klikt op automatisch verbinding maken, dan detecteert je WZC service automatisch de juiste encryptie.
Ja en dan??

Zijn laptop zal de WPA encrypty wel niet aan kunnen en alleen WEP doen.
Een goedkope oplossing lijkt me als dat ding in de meterkast hangt een utp kabel meenemen en niet draadloos maar met een kabel er aan, als je weg gaat de kabel een beetje oprollen en in de meterkast gooien tot de volgende keer. 8)

Verwijderd

Topicstarter
aart44 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:05:
[...]

Ja en dan??

Zijn laptop zal de WPA encrypty wel niet aan kunnen en alleen WEP doen.
Een goedkope oplossing lijkt me als dat ding in de meterkast hangt een utp kabel meenemen en niet draadloos maar met een kabel er aan, als je weg gaat de kabel een beetje oprollen en in de meterkast gooien tot de volgende keer. 8)
En daar koop je ook echt een laptop voor om aan een draadje door je huis te lopen ..

Pffff. Maar het werkt via web.

Mijn wireless kan wel psk aan.

• aart44
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:38:
[...]

En daar koop je ook echt een laptop voor om aan een draadje door je huis te lopen ..

Pffff. Maar het werkt via web.

Mijn wireless kan wel psk aan.
Dan geen draadje maar je je zegt het werkt via web wat bedoel je de WEP codering.
Als hun de WEP codering gebruiken moet jij je laptop er ook op zetten natuurlijk.
Overigens is het geen koppelverkoop je kunt ook een usb adapter kopen die de WPA2 aankan ben je ook voor 20 euro klaar.

Verwijderd

De WPA en WEP codering hangt van het service pack dat je draait af. Draai je SP1 dan kan je WEP codering alleen doen. Met SP2 kan je ook WPA. De netwerk kaart die je hebt is de zogenaamde Intel Centrino. Deze kan tot kanaal 11 lezen.
Aangezien het feit dat je netwerk wel kan "scannen" staat het kanaal wel goed. Broadcast staat dan ook aan. De beveiling kan nu nog het probleem zijn. of een virus scan of firewall. wil ook nog weleens voor problemen zorgen. Als je wel de netwerksleutel kan invoeren kan je beveiling ook lezen.

Verwijderd

Ik had ook problemen om met mijn IBM Thinkpad met ingebouwde wireless adapter draadloos te connecteren met de router. OS is Windows XP SP2.

Het leek allemaal goed te gaan tot het uitdelen van het IP-adres. Bij nabellen met KPN helpdesk kreeg ik de tips de modem te resetten, maar dat mocht niet helpen. Bij een volgend belletje kreeg ik de tip handmatige IP-gegevens in te vullen. Dat leek prima te werken, er was 100% signaal, een actieve connectie en een IP-adres. Helaas, geen internet, kon nog steeds niets pingen ...

Na het lezen van deze topic heb ik via Mijn KPN de encryptie veranderd in WEP met een uit 26 karakters bestaande sleutel. Op mijn laptop heb ik dit eveneens gedaan (via ThinkVantage Connections, een IBM tool om draadloze netwerken te beheren).

En daarna werkte het allemaal naar behoren!!!

Ook de laptop van mijn vriendin (een half jaar oude Toshiba) met Windows XP SP2 kon ik vervolgens met WEP 64 bits encryptie (via standaard Windows XP wireless network instellingen) connecteren naar de modem / internet.
Pagina: 1