probleem met geluidskaart medion md98200 laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvds
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik heb dus een aantal maanden geleden een medion laptop gekocht md98200. als ik een hoofdtelefoon aansluit, dan blijft het geluid toch uit de ingebouwde speakers komen, ook uit de hoofdtelefoon.
Is dit een instelling? of een probleem met de pc zelf? nog iemand met dit probleem?

ik heb al nieuwe drivers geinstalleerd: geen oplossing
ik heb gemailt naar medion: geen antwoord

een kennis heeft nu de md98300 gekocht, daarbij hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvds
up!

niemand die ook dit probleem heeft?
niemand die weet wat ik er kan aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvds
up²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222251

@Timvds : heb hetzelfde probleem maar weet ook geen oplossing, tenzij toestel open vijzen en luidsprekers afkoppelen maar dat is nogal drastisch. Hopelijk is er iemand die een betere oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou het niet zo 1,2,3 weten. Lijkt er op dat er een bepaald "mute-schema" niet goed werkt ofzo.

Ik zou eerder contact nemen met de leverancier. Typisch een garantie geval.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvds
het rare is dat ik het bij het nieuwe model ook al gezien heb, dus ik denk eerder dat het een fabrieksfout is in alle toestellen ?

als ik hem openvijs verlies ik mijn garantie en kan ik helemaal niet meer gebruik maken van de (crappy) speakers :)

Anoniem: 222251

Ik heb ondertussen een reactie gekregen van medion :
Het is helaas niet mogelijk dit geluid uit te schakelen. Dit betreft een eigenschap van het notebook.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Richard Stoffels

Omdat het echt storend is heb ik de drastische methode toegepast en de speakers afgekoppeld. Hoewel afgekoppeld is niet het juist woord, eerder gemolesteerd ! Ik zit nochtans in de elektronika-branche maar een andere oplossing zag ik niet direkt. Had al redelijk wat vijzen losgedraaid en onderdelen gedemonteerd maar er was niet bij te geraken. De simpelse manier is het zwarte frontje boven het toetsenbord met daarin de on/off schakelaar voorzichtig demonteren. Dit zit er ingeplugd, geen vijzen. Vervolgens zie je de speakers, het binnenste gedeelte kan je dan lostrekken. Best er voor zorgen dat de draden van de spoel mekaar niet raken. DIT IS NATUURLIJK ONHERSTELBAAR. Ik gebruik dus nu voortaan mijn hoofdtelefoon en kan indien nodig externe speakers aansluiten.
Pagina: 1