He tweakers. Ik wil deze maand een Media Center bouwen voor op mijn kamer. Het idee is: TV eruit, PC eruit, DVDspeler eruit etc. Dit alles wil ik gaan vervangen door 1 systeem. Een dergelijke setup had ik in gedachten:
ASUS Atlas 550W
ASUS P5N32-SLI+
Intel Core Duo 6600 (+Zalman 7700Cu)
2x1GB GEIL DDR2 800
WD Raptor 36,7 GB
WD Caviar 320 GB
XFX 8800GTS 320MB
TwinhanDTV PCI TV Card (voor digitenne)
Het systeem gaat op Vista Home Premium draaien en zal gebruikt worden als media center. Ik wil er TV en DVD's op gaan kijken. Verder wordt het vrij intensief gebruikt om op te werken met grafische applicaties als Photoshop en Illustrator.
Het systeem word gehangen aan een LG Flatron 22" Wide als hoofd-, en een LG Flatron 17" als side-display. Deze koop ik apart, en vallen dus buiten het budget.
Een snelle user experience is voor mij dan ook het belangrijkst. Gamen zou leuk zijn, maar is meer een overbodige luxe, sinds ik in de woonkamer al een Xbox360 HD heb staan op een 50" Pioneer plasma heb.
Nu vraag ik mij het volgende af:
ASUS Atlas 550W
ASUS P5N32-SLI+
Intel Core Duo 6600 (+Zalman 7700Cu)
2x1GB GEIL DDR2 800
WD Raptor 36,7 GB
WD Caviar 320 GB
XFX 8800GTS 320MB
TwinhanDTV PCI TV Card (voor digitenne)
Het systeem gaat op Vista Home Premium draaien en zal gebruikt worden als media center. Ik wil er TV en DVD's op gaan kijken. Verder wordt het vrij intensief gebruikt om op te werken met grafische applicaties als Photoshop en Illustrator.
Het systeem word gehangen aan een LG Flatron 22" Wide als hoofd-, en een LG Flatron 17" als side-display. Deze koop ik apart, en vallen dus buiten het budget.
Een snelle user experience is voor mij dan ook het belangrijkst. Gamen zou leuk zijn, maar is meer een overbodige luxe, sinds ik in de woonkamer al een Xbox360 HD heb staan op een 50" Pioneer plasma heb.
Nu vraag ik mij het volgende af:
- Loont het nou echt de moeite om Vista vanaf een 10.000Rpm schijf te draaien, of zit er qua eindgebruik maar weinig verschil in tenopzichte van een 7200rpm schijf?
- Volstaat hier een 320MB Videokaart, of is het verstandiger een 640MB te nemen, gezien de 2 displays? Of kan ik juist met een wat goedkopere kaart? Nogmaals, gamen is van ondergeschikt belang.
- Volstaat een 500Watt voeding hiervoor, of is een >600 verstandiger?