Acronis True Image en Bart's PE Builder

Pagina: 1
Acties:

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 13:05
Ik wil graag met Acronis True Image een image backup maken van mijn SATA harde schijf en deze image branden op DVD met mijn Plextor SATA brander.

Daarvoor heb ik Bart's PE Builder gedownload en de Acronis True Image plugin(v10) voor PE Builder gekopieerd naar de juiste directory. Bart's PE Builder herkend de Plugin en heb vervolgens de Boot-CD gebrand. Daarna geboot vanaf de Boot-CD.

Maar nu komt het: ik kies backup van mijn computer en krijg vervolgens een windows-verkenner schermpje waar die vraagt waar ik het bestand wil neerzetten. De C-schijf kan ik wel kiezen als doel, maar ik krijg mijn Brander (D-schijf) niet te zien en kan deze ook niet kiezen als doel.

Als ik de rescue CD van Acronis zelf gebruik krijg ik wel mijn D-schijf (Brander) te zien en kan zo de image branden, maar ik wil zo graag de Boot-CD van Bart's PE Builder gebruiken.

Wie heeft voor mij de oplossing?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat de BPEB instellingen niet juist zijn en je vooraf moet aangeven (net als bij bijv. Nero) welke recorder je gaat gebruiken.

ARME AOW’er

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 11:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

kun je niet die image tijdelijk ergens naartoe zetten en deze daarna branden met nero? Dit moet prima werken vanaf bartpe.
Ik gok dat het iets te maken heeft met ASPI.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X