Toon posts:

Advance Acoustic, losse DAC of geïntegreerd

Pagina: 1
Acties:
  • 3.781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na veel twijfelen zit ik er over te denken om Advanced Acoustic aan te schaffen.

Nu twijfel ik tussen 2 opties

Optie 1:

Afbeeldingslocatie: http://www.polectro.nl/images/merken/advance/ADVANCEMAP305.jpg

Stereo amplifier MAP305DA

Ingebouwde DAC 24 bits x 192 kHz

Optie 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.polectro.nl/images/merken/advance/ADVANCEMDA503.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.polectro.nl/images/merken/advance/ADVANCEMAP103.jpg

Stereo Amplifier MAP103

Losse DAC MDA503 24 bits x 384 kHz

Watt's zeggen niets, daar zijn we het allemaal mee eens.
Alleen de MAP305DA ziet er een stuk degelijker opgebouwd uit.

Harde muziek luister ik weinig, dus in mijn geval is het verstandiger om de lichtere MAP103 met losse (betere) DAC te kopen.

Qua prijs scheeld het weinig.
€970,- voor geïntegreerd

(€395,- + €599,-) €994 voor losse versterker en DAC

Overgens moet ik nog gaan luisteren, maar eerst de theorie, en dan de praktijk ;)

De bronnen voor de DAC zijn een H/K DVD25 en een HTPC

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:30:
(€395,- + €599,-) €994 voor losse versterker en DAC
Is die DAC € 599 en de versterker € 395 of lees ik dat verkeerd? Je zou namelijk verwachten dat de versterker de duurdere van de 2 is. Een goede DAC voor € 395 zou me wel erg interesseren aangezien andere stand-alone DAC's naar mijn idee way overpriced zijn.

Overigens, een rondje Googelen leverde in elk geval op dat het bedrijf Advance Acoustic en niet Advanced Acoustic heet ;)
De producten zijn ook wel leuk, als ik puur op de site af ga, al vind ik 't qua design wel erg op Rotel lijken. Maar dat zal wel toeval zijn. Helaas zijn ze ook dol op metertjes op het front van de versterkers. Zelf vind ik die dingen alleen maar onnodig en irritant maar ongetwijfeld zullen hele volksstammen daar anders over denken.

Maar eigenlijk is mij uit de topicstart niet helemaal duidelijk wat je met het topic wilt bereiken. Kun je dat nog toelichten :?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor die DAC zul je sowieso tot september moeten wachten, want hij staat nog "under development". Verder is er niet veel zinnigs over te zeggen want je hebt geen idee wat erin zit. 24bits x 384 Khz zegt evenmin wat. En dan is dus 600 euro wel erg veel geld.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat je moet wachten tot september is inderdaad heel apart, omdat hij al te koop is bij oa polectro.
De technische spec's ontbreken mij ook, misschien dat jullie meer vinden?
Voor een stand alone DAC betaal je normaal gesproken gigantisch veel.
Deze vond ik relatief gezien goedkoop (€599,-)

Ik wil wel gaan luisteren en zelf kopen. (doe ik ook zeker) Maar dan krijg je altijd achteraf te horen: je had beter dat kunnen kopen want: "" .... Het doel van het topic was eigenlijk het vragen naar jullie ervaringen / meningen over deze apparatuur. En misschien mij een tip kunnen geven, wat ik mee kan nemen in mijn besluit.

Die 24bits x 384 kHz had ik er bij gezet ter info. Heeft dit meerwaarde tov 192 kHz gezien de digitale bronnen die ik heb? (H/K DVD25 en HTPC) Als bron komt er ook nog UPC HDTV bij.

De reden dat ik voor dit merk kies is dat ik alleen maar positieve verhalen hoor. En natuurlijk de zeer gunstige prijs / kwaliteit verhouding.

Ook kijk ik de laatste tijd minder films en luister juist meer muziek. Vandaar de reden dat ik terug ga naar stereo. Dat is gelijk een extra reden om te kiezen voor dit merk, want waar vind je een stereo versterker met DAC? (of een losse DAC voor weinig geld?)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:58:
Ook kijk ik de laatste tijd minder films en luister juist meer muziek. Vandaar de reden dat ik terug ga naar stereo. Dat is gelijk een extra reden om te kiezen voor dit merk, want waar vind je een stereo versterker met DAC? (of een losse DAC voor weinig geld?)
Ik heb op ebay een dac'je gekocht, de Beresford TC-7510 DAC MKIII
http://www.homehifi.co.uk/TC-7510/ordereu.html
Krijgt goede reviews
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=233139
en is bijna onverslaanbaar in zijn prijsklasse (€150 incl verzendkosten)

Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt, de sky is de limit wat dit soort dingen betreft.
Ik vind dit dacje prima klinken om mijn lossless meuk af te spelen op mijn buizenbak :)
Het enige wat iets minder schijnt te zijn aan het dacje is, is de headphone aansluiting (schijnt veel ruis op te zitten), maar die gebruik ik toch nooit :)
[edit]Die headphone schijnt verbeterd te zijn in het huidige model MKV :)

[ Voor 17% gewijzigd door blobber op 02-06-2007 12:30 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:58:
Dat je moet wachten tot september is inderdaad heel apart, omdat hij al te koop is bij oa polectro.
Polectro's site geeft aan dat ie niet op voorraad is maar dat ie besteld kan worden. Wellicht dat er ook een levertijd van 4 maanden op zit :)
Voor een stand alone DAC betaal je normaal gesproken gigantisch veel.
Deze vond ik relatief gezien goedkoop (€599,-)
€ 599 is inderdaad nog steeds redelijk betaalbaar, vergeleken met de meeste DAC's van "audiofiele" merken, maar komt alweer dicht bij de € 750 die je voor een DAC van Musical Fidelity betaalt en da's toch een merk met redelijke audiofiele credentials. Overigens heb ik geen idee hoe goed of slecht de MF is aangezien ik zelf nog nooit naar reviews van het ding heb gezocht.

Verder ken ik nog de HeadRoom Micro DAC a $ 299 (plus verzendkosten en invoerrechten) die eigenlijk bedoeld is om te combineren met de headphone-amps van HeadRoom maar ik zou geen reden weten waarom je deze DAC niet met een gewone versterker zou kunnen combineren. Over de kwaliteit durf ik weinig te zeggen maar er zijn wel reviews van te vinden.
Ik wil wel gaan luisteren en zelf kopen. (doe ik ook zeker) Maar dan krijg je altijd achteraf te horen: je had beter dat kunnen kopen want: "" .... Het doel van het topic was eigenlijk het vragen naar jullie ervaringen / meningen over deze apparatuur. En misschien mij een tip kunnen geven, wat ik mee kan nemen in mijn besluit.
Klopt. Er zijn inderdaad weinig of geen stereo versterkers met ingebouwde DAC, afgezien van deze Advance Acoustic ken ik er geen enkele, en zeker niet in het "betaalbare" segment tot pakweg € 1000. Net zomin als er veel stand-alone DAC's in dat segment te koop zijn.

Maar goed, dat beperkt je mogelijkheden nogal. Ik ken geen betaalbare alternatieven wanneer je perse een stereoversterker met ingebouwde DAC wilt behalve de stap naar een multichannel AV-receiver met onboard DAC maar da's duidelijk niet jouw bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
blobber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:18:
[...]
en is bijna onverslaanbaar in zijn prijsklasse (€150 incl verzendkosten)
Misschien dat ik hem alleen daarom al niet koop.. is dit wel beter dan een dac in een willekeurige surround receiver?

Hetzelde geld voor de HeadRoom Micro DAC, die is denk ik wel gemaakt voor een ander doel.

de Beresford ziet er nog wel aardig uit, maar ik koop niks via e-bay zonder het ooit van te voren gehoord te hebben.

Mijn keuze blijft toch bij advance acoustic. Mochten ze die DAC voorlopig niet op voorraad hebben, dan ga ik in iedergeval die stereo versterker met ingebouwde DAC beluisteren.

Andere alternativen blijven welkom!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:03:
[...]

Misschien dat ik hem alleen daarom al niet koop.. is dit wel beter dan een dac in een willekeurige surround receiver?
Lees de reviews, hij maakt zelfs gehakt van sommige veel duurdere "high-end" dacs :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Op het eerste gezicht interessant, maar dan wel weer jammer om verderop in dat topic nog een post van die topicstarter te lezen, over hoe veel beter z'n nieuwe TOSLINK kabeltje klinkt |:( ("WOW... HOLY! The sound became incredible.") Dan daalt mijn vertrouwen in die reviews weer naar 0 :(

En de TS moet zeker gaan luisteren voor de definitieve keuze, daar valt simpelweg niets over te schrijven.
Wat je wel kan doen is alvast een samenvatting van andere voor-/nadelen opstellen. Denk bv. aan esthetisch verschil tussen 1 of 2 losse apparaten, prijs, hoeveelheid inputs, extra interlink die je bij twee apparaten nodig hebt etc.etc. Of dat je met twee apparaten later weer bv. de amp kan vervangen en de DAC houden. Als beide opties dan gelijk klinken, kan je op basis daarvan een in ieder geval goed overwogen keuze maken.

This can no longer be ignored.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
blobber schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:34:
[...]

Lees de reviews, hij maakt zelfs gehakt van sommige veel duurdere "high-end" dacs :)
Vertrouw nooit op reviews! Het ''gehakt'' maken van veel duurdere dacs klinkt heel goed, maar zal nooit waar zijn. Geluid is smaakgebonden, dan kan een DAC nooit ''gehakt'' maken van een andere DAC. Tenzij je op echtheid van geluid gaat oordelen, maar dat is een andere discussie :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vertrouw nooit op reviews! Het ''gehakt'' maken van veel duurdere dacs klinkt heel goed, maar zal nooit waar zijn.
Dat "beter dan (of vergelijkbaar met) andere apparaten die veel duurder zijn" is natuurlijk het Hifi-cliché bij uitstek. Hoe vaak heb je dat wel niet in een review gelezen?

Ik ben tegenwoordig geneigd om maar te stoppen met lezen als ik dat zie want het betekent vaak dat de reviewer met alle geweld iets positiefs over het apparaat wil zeggen en dan maar beweert dat ie te vergelijken is met (nooit bij name genoemde) apparaten die veel duurder zijn.

• Barry|IA
foutje

De eerste trouwens sinds mijn reg. :P

Reg. datum: 26 januari 2004

[ Voor 187% gewijzigd door Barry|IA op 03-06-2007 23:11 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry|IA
downtime schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:58:
[...]

Dat "beter dan (of vergelijkbaar met) andere apparaten die veel duurder zijn" is natuurlijk het Hifi-cliché bij uitstek. Hoe vaak heb je dat wel niet in een review gelezen?

Ik ben tegenwoordig geneigd om maar te stoppen met lezen als ik dat zie want het betekent vaak dat de reviewer met alle geweld iets positiefs over het apparaat wil zeggen en dan maar beweert dat ie te vergelijken is met (nooit bij name genoemde) apparaten die veel duurder zijn.
Dat lees ik altijd. Sterker nog, bij reviews van Hifi.nl kan je bijna een vaste indeling van alle reviews maken..

1. Hij moet lachen om het product.
2. Hij plaatst het product binnen zijn set.
3. Hij luistert met open mond en merkt op dat het verschil tóch aanwezig is.
4. Zijn vrouw komt koffie brengen en zelfs zij hoort verschil.
5. Dan beschrijft hij het verschil in interessante termen (zwarter, emotioneler, betrokkender, etc.)
6. Hij vraagt zich af hoe die al die jaren heeft kunnen luisteren, zonder dat product.

Het mooiste is dat als je een review van een maand later leest, dat voorgaande product nergens in zijn set te vinden is ;)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Best hoor, maar ik wou aleen maar aangeven dat er wel degelijk goedopere alternatieven zijn.Dat je reviews met een korrel zout moet nemen is mij wel bekend, maar dat geldt voor alle merken.Vooral voor de gevestigde merken die er makkelijk een schep euro's bovenop gooien omdat de "kenner" het toch wel koopt.Maar anyway, veel succes met kiezen ;)
(sorry voor de edit, ik vond het wat te flamerig)

[ Voor 75% gewijzigd door blobber op 03-06-2007 23:46 ]

• Barry|IA
blobber schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:31:
Best hoor, ik heb het ding hier staan en het klinkt verdomd goed, maar ja, je kunt misschien beter €400 teveel betalen, dan weet je tenminste zeker dat het goed is :z
Als je mijn tekst goed leest, dan geef ik slechts de boodschap geen dure dingen aan te laten smeren. Meer niet.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Barry|IA schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:35:
[...]
Als je mijn tekst goed leest, dan geef ik slechts de boodschap geen dure dingen aan te laten smeren. Meer niet.
Misschien moet ik beter lezen want ik zie het niet

[ Voor 17% gewijzigd door blobber op 03-06-2007 23:45 ]

• Barry|IA
blobber schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:41:
[...]

Misschien moet ik beter lezen want ik zie het niet
Het staat er ook niet letterlijk in, maar ik trap Hifi.nl gewoon even onderuit. Als je denkt dat ik alleen dure apparatuur mooi vind klinken, moet je maar eens wat berichten van mij nalezen.

Verwijderd

Topicstarter
heb even vluchtig wat reviews doorgelezen. je word er echt niets wijzer van
ik ga bij voorbaat geen dingen online kopen via ebay mp of welke site dan ook zonder het zelf gehoord te hebben.

helaas is mijn keuze echt zeer beperkt.. ik wil stereo, en al mijn bronnen zijn digitaal..
ik heb niet echt een vast budget, maar wil graag onder de 1000 euro blijven...
daarom ga ik toch de MAP305DA beluisteren

ik wacht even tot ik mijn harman / kardon set verkocht heb. dan ga ik even bij polectro langs om te luisteren.

'k ga vragen of hij me diverse losse dac's uit hoge prijsklasse kan laten horen. deze laat ik aansluiten op de analoge ingang van de MAP305DA versterker.

op de versterker kan je dan snel switchen tussen de interne dac en de externe dac.
we zullen het verschil horen (of niet)

dan nog diverse analoge versterkers beluisteren tov de MAP305DA op de analoge ingang.

als ik er dan toch ben kijk ik gelijk voor een paar nieuwe speakers die mijn infinity's kunnen vervangen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de versterker MAP305II nu beluisterd op kef, monitor audio, mission, dali en dynaudio.
ze hadden helaas niet de verserker staan met ingebouwde DAC (MAP305DA).

De versterker zelf klinkt heel goed, alleen ze hadden niet de speakers staan waar ik naar op zoek ben.

In ben er bijna overuit dat ik de MAP305DA-II ga kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.inovis.nl/Images/Advance/MAP305DAII_1280_Front.jpg

Als ik hem in mn bezit heb ga ik met mn versterker langs hobo hifi om een paar goede speakers uit te zoeken.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Focal Chorus 826V of Focal Chorus 836V

Afbeeldingslocatie: http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/images/chorus%20826v.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/images/chorus%20836v.JPG

maar zoals altijd weet je pas wat je koopt als je het gehoord hebt

Verwijderd

Hallo
Welke speakers heb je gekocht :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:53:
Hallo
Welke speakers heb je gekocht :)
Goeienavond, zeg! Wat een topic kick!!! De laatste post is van halverwege 2007. Deze emoticon is echt op zijn plaats ' :z '

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-01 13:45
*

[ Voor 100% gewijzigd door The-Hi_End op 12-02-2009 10:03 . Reden: my mistake... ]

Verwijderd

Als je dan toch op zoek bent naar een betaalbare DAC, zou ik de pas utgekomen Dacmagic van Cambridge Audio in overweging nemen:

http://www.proctrl.nl/214...digital-analog-convertor/

Heeft naast de klassieke digitale aansluitingen, een USB-ingang en is dus vrij universeel inzetbaar.
Krijgt bovendien erg lovende kritiek in een review (ja, ik weet het, maar je moet je toch ergens op baseren :? ) van Music Emotion, en als je verder zoekt (googled) vind je ongetwijfeld nog veel meer over dit product.

Oeps, heb mij ook laten vangen, had enkel de datum van de laatste reactie in het oog... :$

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 21:06 ]

Verwijderd

Ik heb namelijk de focal 816
en ben ook benieuwd naar de combi met de advance :O

Verwijderd

Met interesse heb ik de discussie gelezen, Ik reageer omdat ik ervaring heb met zowel de Advance Acoustic map 103 als met de map 305 II. Beide versterkers heb ik uitgebreid vergeleken met een goede versterker van Marantz (PM14) en op mijn forse B&W speakers werd al snel duidelijk, dat beide versterkers van een zeer goede kwaliteit zijn, waarbij de map 305 II nog wat krachtiger en dynamischer klinkt. Als externe dac gebruik ik de Beresford TC7510, die prima voldoet in combinatie met de Noxon internetstreamer.
Zo koop je voor relatief weinig geld uitstekende apparatuur 'made in China' !
De Marantz heb ik inmiddels verkocht.....
knipperdeknip verkoopt alles van Advance Acoustic en deze winkel waardeer ik om zijn uitstekende service en het snel reageren op mailtjes.

[ Voor 1% gewijzigd door teacher op 19-06-2010 21:34 ]

Pagina: 1