Toon posts:

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gisteren een harddisk (een oude maxtor) uit mijn pc verwijderd,
Tot mijn grote verbazing startte hij daarna niet meer op. Nadat de leds van de kast 1 seconden te zien zijn en de CPU eventjes draait gaat hij gelijk weer uit. Soms doet hij ook helemaal niks als ik op de power knop druk, maar als ik de stekker er even uit haal en er weer in doe doet hij het weer voor 1 seconde.
Ik heb alles weer terug gezet, maar nog geen verschil.
Ik heb opgestrat met alleen HDD (de nieuwe seagate en de oude maxtor een voor een), graka.
Ik heb her en der wat dingen door elkaar gegooid.
geen succes.

Weet iemand hoe ik dit ding weer aan de praat krijg?
antec 900
p5b
floppy
2HDD, oude: maxtor nieuwe :seagate. Ze hebben op allebei een OS staan.
DVD
7900gt top

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het probleem heeft een verassende wending genomen, ik probeer het nu uit te leggen.

De PC doet het weer, maar alleen met de oude HDD. Als ik een s-ata kabel die uit mijn zalman zm600-HP voeding komt aansluit op de nieuwe seagate, gaat mijn computer gelijk uit terwijl er niks mis is met de kabel.

Wat is dit nou weer?

kikker O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik voor het nieuwe probleem een nieuw topic maken? Aangezien deze deze de verkeerde title heeft.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Als je systeem wel werkt met je oude HD en niet met je nieuwe, is die nieuwe HD dan niet gewoon gaar?...
Standaard tip: stop hem eens in een het systeem (met SATA aansluitingen) van je vriend, vriendin, broer zus of buurman.

Als het systeem daar ook weigert, lijkt het een kortsluiting in de HD, of iets dergelijks..

Wat ook kan: door je kabels te bewegen heb je een los contact gehad. Bij het opnieuw inbouwen van de oude HD is er een stekkertje weer goed vast komen te zitten...

Kwestie van uitsluiten, maar daar was je al mee bezig.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
TheMe schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:03:
Als je systeem wel werkt met je oude HD en niet met je nieuwe, is die nieuwe HD dan niet gewoon gaar?...
Standaard tip: stop hem eens in een het systeem (met SATA aansluitingen) van je vriend, vriendin, broer zus of buurman.

Als het systeem daar ook weigert, lijkt het een kortsluiting in de HD, of iets dergelijks..

Wat ook kan: door je kabels te bewegen heb je een los contact gehad. Bij het opnieuw inbouwen van de oude HD is er een stekkertje weer goed vast komen te zitten...

Kwestie van uitsluiten, maar daar was je al mee bezig.
Op een andere computer ging de computer ook uit

Als hij kapot is.... ;(
Hoe kan het toch dat ik echt letteterlijk elk k*t probleem met mijn computer heb dat maar mogenlijk is.......
GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD

EDIT:thx voor de hulp O+\
EDIT2:RMAen??

Er zit garantie op en ik heb niks vaags met dat ding gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 21:19 ]

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik snap dat het vervelend is, maar het is overbodig om zoveel GVD's te droppen. Ik zou ze ook wel uitspreken maar niet opschrijven.
Als je serieus denkt dat het de HD is (lijkt het wel op) dan zou ik m terugsturen, vooral als ie garantie heeft.
Ben niet bekend met RMA's (bij mij werkt alles, behalve 1x mijn Toshiba extern 250 gb, maar daar kreeg ik gewoon na 5 weken een nieuwe). Ze zullen de schijf wel testen en concluderen of er iets mis is.

Sterkte

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
TheMe schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:29:
Ik snap dat het vervelend is, maar het is overbodig om zoveel GVD's te droppen. Ik zou ze ook wel uitspreken maar niet opschrijven.
Als je serieus denkt dat het de HD is (lijkt het wel op) dan zou ik m terugsturen, vooral als ie garantie heeft.
Ben niet bekend met RMA's (bij mij werkt alles, behalve 1x mijn Toshiba extern 250 gb, maar daar kreeg ik gewoon na 5 weken een nieuwe). Ze zullen de schijf wel testen en concluderen of er iets mis is.

Sterkte
Ja, bedankt.
Ik zal eens kijken wat ik ermee kan doen.

EN die GVD's zijn omdat ik vanaf ik dit ding al heb contunue andere problemen krijg, en het nu wel zat begin te worden.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ook de voedingskabel uit de oude HDD gehaald als je hem niet aansluit? Ik zelf weleens gemerkt dat om de een of andere wazige reden mijn pc niet opstart als ik een (PATA) schijf niet aansluit, maar de molex wel. (Bij CD/DVD-drives werkt dit wel prima als je hem wil downgraden tot koffiebekerhouder.)

Verwijderd

Topicstarter
jvo schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:04:
Ook de voedingskabel uit de oude HDD gehaald als je hem niet aansluit? Ik zelf weleens gemerkt dat om de een of andere wazige reden mijn pc niet opstart als ik een (PATA) schijf niet aansluit, maar de molex wel. (Bij CD/DVD-drives werkt dit wel prima als je hem wil downgraden tot koffiebekerhouder.)
Ja, hij lag in mijn kast gisteren dus hij was compleet weg, ik heb ook opgestard zonder HDD's en alle combinaties die maar mogenlijk zijn met de s-ata en voedingskabels, alles waarbij de seagate met de voeding is verbonden werkt niet.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik zou ondertussen maar eens gaan klagen over het feit dat je een p5b i.p.v. die abit van alternate hebt "gekregen".

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:26:
Ik zou ondertussen maar eens gaan klagen over het feit dat je een p5b i.p.v. die abit van alternate hebt "gekregen".
Daar is het nu te laat voor.
Pagina: 1