Game/work - Laptop kopen

Pagina: 1
Acties:

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik zoek een laptop waarop ik een beetje kan gamen & programmeren.
Games zullen b.v. BF2 en Lord of the rings online zijn, ik zou ik toch graag met alle specs hoog willen spelen.
Programmeren zal voornamenlijk .net C# en php (zend) zijn.

Belangrijkste in deze keuze is dus schermresolutie & video kaart + processorkracht.
De resoluties snap ik nog wel, maar van de andere 2 loop ik te ver achter.

Ook zal een 64bits proc ook niet verkeerd zijn, en gaarne met windows vista.

Kwa merk zit ik zelf te kijken naar Asus en/of Acer, bijde merken heb ik goede ervaringen met laptops.

Ik zie video kaarten zoals Ati Mobility radeon x2300 of Nvidia gforce go 7300 turbocash voorbij komen. Maar weet nu echt niet of ze nu beter zijn dan een 'intel' kaartje.
Wel snap ik dat deze 512mb aan boord hebben. Maar ik weet niet of dat nuttig is tov de schermresolutie.

Ook of de AMD Turion 64, 1.6 GHz nu wel beter/sneller is met daan inter core 2 duo t5500. 1.6ghz

Ook de 1.6 ghz verontrust mij een beetje, aangezien mijn oude (2001) latop al bijna 1 ghz aanboord had/heeft. (specs)

Ik heb even gezocht of ik een vergelijk site kon vinden maar ik zie geen goede.

De prijsgrens ligt rondt de 1.000 euries

ps: Ik zoek geen duel tussen inter of amd, en nvida en ati, ik wil alleen weten waar ik deze mee kan vergelijken. En zijn ze wel goede kaarten of zijn ze eigenlijk al de oudste modelen??

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Verwijderd

Acer's vallen al uit elkaar door er alleen al naar te kijken..

ik zou pers. toch voor een C2D laptop gaan, weet niet of dat haal baar is voor <1000e .. mischien als je een zakelijk model neemt (HP!) zonder snelle grafische toestanden.. / mja.. gamen op een laptop vind ik sowieso maar niets (spreek uit ervaring)

• []InTeR[]
ASUS Z53SC-AP085C-T7100 Zou dus een goede keus zijn?

(willekeurige webwinkel btw)

Specs:
Processor: Intel Core 2 Duo T7100
Processorsnelheid 1,8 GHz
Cache (L2) 4 MB
Front Side Bus 667 MHz
Chipset Intel 943GML
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC5300)
Schermgrootte 15,4 inch
Schermtype WXGA, Glare Type
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 160 GB
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Cache (harde schijf) 2 MB
Interface (harde schijf) SATA
Grafische kaart Nvidia GeForce 8400M (geen flauw idee of deze presteerd).
Dedicated Video geheugen 128 MB

Verwijderd

die videokaart is dx10, dat in ieder geval.

Hier heb je de benchmarks. Gelijk aan 7400 dus :p

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De genoemde kaarten door de TS hebben geen 512MB geheugen aan boord, alleen 128MB en de rest wordt gesnoept van het werkgeheugen. Intel kaartjes zijn al helemaal niet geschikt voor gamen.

Verder, 1.6GHz is voor laptopsvrij normaal en met 2001 praten we nog over PIII. Deze beestjes zijn dus al dualcore en daarom eigenlijk 2x 1.6GHz bij dualcore optimized software. Verder telt de frequentie niet. Deze CPU's maken gehakt van een dualcore Pentium 4 op 3GHz.

Ik denk dat je wel ergens een GeForce 7600/ATI Radeon X1600 kan scoren, je zal zelf ff door de pricewatch moeten. Verder is een 8400 misschien ook een optie voor de toekomst, al is deze wel trager dan de door mij genoemde kaarten, daarentegen is die wel DX10.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:30:
die videokaart is dx10, dat in ieder geval.

Hier heb je de benchmarks. Gelijk aan 7400 dus :p

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
FOUT: 50% sneller. Kijk maar eens naar de 3Dmark06 scores. Verder zal het heel erg verschillen vanwege de nieuwe unified shaders die zowel vertex als pixel operaties kunnen uitvoeren. Er klopt dan ook geen reet van die shaders die er staan. De "G" heeft 8 shaders totaal, bv 5 pixel en 3 vertex. Een "GS" heeft er dan al 16. Dat zouden dus 10 pixel en 6 vertex kunnen zijn waardoor deze al meer dan mijn 7600 heeft. Helaas heeft de kaart een 64-bit bus waardoor die traag is met geheugen.

[ Voor 57% gewijzigd door GENETX op 31-05-2007 18:37 ]

Verwijderd

Je hebt volkomen gelijk :)

My fault

• []InTeR[]
GremliN-Online bedankt, nuttige info.

Ik denk dat ik toch voor de DX-10 ga, en waarschijnlijk dus de ASUS Z53SC AP085C T7100.

Ik zal wel ff posten als ik iets heb gekocht.

Pagina: 1