Ik heb iets bizars. Iets wat erg simpel lijkt, wil niet werken zoals het hoort.
Ik ben bezig met een formulier waar een van te voren onbekend aantal gegevens ingevoerd moeten worden. Hierom wil ik dus het formulier door middel van een knop een extra invoerveld kunnen geven. In eerste instantie wilde ik dit via document.innerHtml doen, maar dat vond Firefox niet leuk. Zodra ik er een veld bijplaatste werd een deel van het formulier niet meer meegenomen.
Hierna ben ik met DOM gaan werken (zoals het eigenlijk ook hoort als je het netjes wilt doen). De invoervelden worden keurig bijgevoegd, en de oude invoervelden worden niet geleegd en worden ook in het formulier meegenomen. in IE6 en IE7 werkt het helemaal zoals het hoort, maar in Firefox 2.0 weer niet. De reeds in het formulier aanwezige elementen worden meegenomen bij het submitten, maar de nieuwe via DOM toegevoegde elementen niet.
Hieronder mijn code:
en de bijbehorende HTML code:
Voor de duidelijkheid, de 3 die al in de HTML staan worden gewoon gesubmit in FireFox, maar alle velden die er later via DOM bij komen niet. Onder IE6 en IE7 wel. Bij mijn collega op zijn PC doet hij het zelfde onder FireFox.
Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurd, en wat er aan te doen is?
Ik ben bezig met een formulier waar een van te voren onbekend aantal gegevens ingevoerd moeten worden. Hierom wil ik dus het formulier door middel van een knop een extra invoerveld kunnen geven. In eerste instantie wilde ik dit via document.innerHtml doen, maar dat vond Firefox niet leuk. Zodra ik er een veld bijplaatste werd een deel van het formulier niet meer meegenomen.
Hierna ben ik met DOM gaan werken (zoals het eigenlijk ook hoort als je het netjes wilt doen). De invoervelden worden keurig bijgevoegd, en de oude invoervelden worden niet geleegd en worden ook in het formulier meegenomen. in IE6 en IE7 werkt het helemaal zoals het hoort, maar in Firefox 2.0 weer niet. De reeds in het formulier aanwezige elementen worden meegenomen bij het submitten, maar de nieuwe via DOM toegevoegde elementen niet.
Hieronder mijn code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <script language="JavaScript" type="text/javascript"> function invoerToevoegen(){ var kamertypes = Array("Tweepersoons kamer","Appartement","Familiekamer"); var div = document.getElementById('kamertypes'); var objSelect = document.createElement("select"); objSelect.name="kamertype[]"; for (i=0; i<kamertypes.length; i++) { var objOption = document.createElement("option"); objOption.text=kamertypes[i]; objOption.value=[i]+1; objSelect.options.add(objOption); } var objInput = document.createElement('input'); objInput.setAttribute('type', 'text'); objInput.setAttribute('name', 'kamertype_omschrijving[]'); div.appendChild(objSelect); div.appendChild(document.createTextNode(' ')); div.appendChild(objInput); div.appendChild(document.createElement('break')); } </script> |
en de bijbehorende HTML code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <tr> <td class="antwoord">Kamertypes</td> <td><div id="kamertypes"><select name="kamertype[]"><option value="1">Tweepersoons kamer</option><option value="2">Appartement</option><option value="3">Familiekamer</option></select> <input type="text" name="kamertype_omschrijving[]"><br> <select name="kamertype[]"><option value="1">Tweepersoons kamer</option><option value="2">Appartement</option><option value="3">Familiekamer</option></select> <input type="text" name="kamertype_omschrijving[]"><br> <select name="kamertype[]"><option value="1">Tweepersoons kamer</option><option value="2">Appartement</option><option value="3">Familiekamer</option></select> <input type="text" name="kamertype_omschrijving[]"><br></div><br> <a href="javascript:invoerToevoegen()">Meer invoervelden...</a></td> </tr> |
Voor de duidelijkheid, de 3 die al in de HTML staan worden gewoon gesubmit in FireFox, maar alle velden die er later via DOM bij komen niet. Onder IE6 en IE7 wel. Bij mijn collega op zijn PC doet hij het zelfde onder FireFox.
Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurd, en wat er aan te doen is?
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25