Packerd Bell Laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop.
Het moet wel een soort van desktop vervanging worden. Het voornaamste doel is eigenlijk een beetje foto's opslaan/branden en aangezien ik ook een digitale videocamera heb moeten video's ook een beetje bewerkt kunnen worden en op dvd's gebrand.

Nu is mijn oog gevallen op de Easynote MX serie van Packerd Bell. De specs zijn bijzonder goed voor de prijs. Om een voorbeeld te geven:

Easynote MX36-R-031
Mobile Intel® Core Duo T2350
2 x 1024MB DDR2
160 GB
ATI Radeon Xpress X1100 128MB
Microsoft Windows Vista Home Premium

Prijs: €805,- (Bij SallandAutomatisering.nl)

Heeft er iemand ervaring met laptops van dit merk? Aan- of afraders?
Ik heb ervaring met asus en acer laptops, waarvan ik asus veel beter vond. Kan ik dit hiermee vergelijken? Ik moet zeggen dat er erg weinig informatie te vinden is hierover.

Verwijderd

Ik heb er zelf een voor mij staan. Tot nu toe alleen maar lof over deze (7 maanden oud)

- geen slijtage
- stevige behuizing
- netjes afgewerkt

Eigenlijk prima ding O+

Minpuntje is de berg software.

Je zal vast weer allemaal geblaat krijgen over mensen die verre kenissen hebben met ervaringen van 6 jaar geleden, maar ik kan niets anders zeggen dan dat ze recentelijk goed bezig zijn!

Goede ervaringen mee dus

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-01 21:38

boesOne

meuh

Die software sucked de pan uit inderdaad.. Dus gewoon je eigen freedos of <insert random OS> erop en presto.
Wel ff zorgen dat je die recovery meuk brand want anders gaat den helpdesk meuten...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Uit persoonlijke ervaringen (van klanten) is het Packard Bell spul toch echt niet om over naar huis te schrijven. Ik zou het echt links laten liggen, en voor wat degelijkers gaan. (HP, Acer en als je geld hebt Lenovo)

- hardware always changes.. -

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jester schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:15:
Uit persoonlijke ervaringen (van klanten) is het Packard Bell spul toch echt niet om over naar huis te schrijven. Ik zou het echt links laten liggen, en voor wat degelijkers gaan. (HP, Acer en als je geld hebt Lenovo)
Acer degelijker als Pb???? |:( (ben ik het niet echt mee eens!!!!!)

@ ts: zelf zeer goede ervaringen met dit merk, zoals al eerder gezegd sterke behuizing. alleen idd de software was hier ook prob.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 08:17
naja tis wel goed vind ik, zolang je maar alles opnieuw installeerd, en zorgt dat je een image van je oude hd maakt (die sukkels geven er geen cd''s bij enzo :X ). ik zou het niet doen. maarja jij moet het weten.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Dus het zijn hele degelijke laptops, alleen de software zuigt als ik het zo hoor. Ik vond eerlijk gezegd dat er bij asus ook al vrij veel software geïnstalleerd was. Is het hierbij nog erger dan? En kun je die software niet voor het grootste deel deïnstalleren en zo kompleet mogelijk verwijderen?

Verwijderd

PB's zijn idd wel goed bezig momenteel, alleen de software is idd niks. Ik zou hem ook meteen gaan formatteren, de drivers kun je wel krijgen vanaf de pb site

verder erg goeie specs voor deze prijs :O

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30

BLACKfm

O_o

ThatsHollywood schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:18:
[...]

Acer degelijker als Pb???? |:( (ben ik het niet echt mee eens!!!!!)
Las in de PCM laats met de notebook tests dat die Acer het toch behoorlijk goed doet. En de hardware is in elke computer wel hetzelfde, het gaat meer over de support of behuizing waar men over klaagt, die behuizing is echter als prima getest.

Ik heb ook een Acer, en daarvoor een PB. Zou ik de volgende keer toch weer een Acer kopen. En software pakketten boeien mij geen aars, het is meestal al oud en als je het download is het altijd beter :)

Verwijderd

long schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:23:
Dus het zijn hele degelijke laptops, alleen de software zuigt als ik het zo hoor. Ik vond eerlijk gezegd dat er bij asus ook al vrij veel software geïnstalleerd was. Is het hierbij nog erger dan? En kun je die software niet voor het grootste deel deïnstalleren en zo kompleet mogelijk verwijderen?
Je moet denken aan wat wizards voor allerhande producten, trials van virusscanners, dvd sfspeelsoftware, en nog wat andere lossere apps.

Alles is te verwijderen natuurlijk.

Verder alleen maar positief over de laptops. Erg dun ook, en meeste tijd draait er bij mij geen fan (celeron m)
Alles is ook makkelijk te upgraden, zit makkelijk bereikbaar onder klepjes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hangt er een beetje vanaf welke notebooks dat je hebt, maar het meerendeel van de PB dingen is gewoon grote rotzooi. Kwalitatief doen ze flink onder voor de merken als HP, compaq, Toshiba of MSI, vandaar dat ze ook zo goedkoop zijn.
In de tijd dat ik bij PB werkte was er al teveel ellende met die dingen en toen ik een paar weken terug weer een PB notebook in handen kreeg op mijn werk zag ik dat het duidelijk nog niet verbeterd was. Als je het ding alleen als desktopreplacement gaat gebruiken is het wel te doen, maar zodra je het geval enigszins mobiel gaat gebruiken gaat het geval waarschijnlijk snel mankementen vertonen.

Ik zou dus ook gewoon voor een ander merk gaan.

Verwijderd

Mankementen zoals...? Kan je specifieker zijn?

Kan je met die recovery disk die je zelf moet branden trouwens Vista installeren vanaf nul, dus bijvoorbeeld als je zelf de HD formatteert? Of staan er bestanden op de HD die je sowieso nodig hebt voor de install?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 01:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:00:
Met name de behuizing houdt het niet lang vol van die goedkopere dingen, bijv de scharnieren die doorscheuren (hebben meerdere types last van). Hetzelfde geldt voor klipjes om bijv de accu vast te houden, die zijn nu eenmaal van niet zo'n geweldige kwaliteit bij veel van die dingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:00:

Kan je met die recovery disk die je zelf moet branden trouwens Vista installeren vanaf nul, dus bijvoorbeeld als je zelf de HD formatteert? Of staan er bestanden op de HD die je sowieso nodig hebt voor de install?
Nee, alleen moet je de partitieindeling niet wijzigen; je hebt ongeveer 8 gig hidden partitie voor de bestanden van de backup cd's, als je die gebrand hebt, komt de ruimte automatisch vrij. Wijzig je de partitie indeling, dan werken je back-up cd's niet meer (hij zet weer nieuwe backup bestanden in die hidden partitie)

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:53
ik repareer laptops en computers.. en dat zijn voornamelijk Packard Bells. ik ga eigenlijk alleen voor Dell omdat ik deze bijna nooit repareer vanwege hun goede garantie! echt een aanrader Dell :D
ook nadeel is dat deze veel software meelevert, maar in beide gevallen simpel te verwijderen en je eigen systeem ervan te maken. maar ik zou wel kiezen voor Dell en anders HP of Acer.

En mankementen die ik veel zie zijn beeldschermen die na teveel open en dicht doen ineens uitvallen.
openschoeven en zie ik dat een kabel helemaal is doorgescheurd! even strippen en goed vastmaken en hij deed het weer. maar dat vind ik niet kunnen |:( . veel beginners denken meteen dat er een nieuw beeldscherm in moet en betalen onnodig veel kosten. ;( ik doe dit soort reparaties dan simpel en goedkoop. ;)
ze zijn wel goedkoop, maar je hebt vast wel eens gehoord van goedkoop is duurkoop toch?

[ Voor 40% gewijzigd door bartju op 09-06-2007 13:16 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Acer zou ik ook niet nemen.... Er zijn mensen met geluk, maar je wilt niet de laatste pagina's van het 502x topic lezen.. Mn buurjongen heeft er zo'n eentje en is echt waardeloos: behuizing, performance, features en de garantie, allemaal dikke onvoldoende... Kijk ook eens mij Asus, MSI, zeptoed aangezien zei standaard 2 jaar garantie geven!
"maar ik hoop dat ze een uitzondering maken." :N

bij acer kan niets, alleen stuk gaan kunnen ze :Y
uit: [Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 09-06-2007 13:42 ]

Pagina: 1