Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

waarom in te gaan op werving acties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er komen weer bijna veel afstudeerder beschikbaar. Er is een schaarste aan hoogopgeleide. Bedrijven komen met steeds meer acties om personeel te werven. zo las ik net het vliegen met de directie boven Nederland. kaartjes voor een concert.

Ten eerste vraag ik me af waarom ik zou willen vliegen met de directie boven Nederland. ten 2de waarom laten mensen de komende jaren bepaalden door z’n extra. Ik zou zeggen los eerst de problemen binnen het bedrijf op en mensen komen dan vanzelf naar je toe.

Je zit tegenwoordig toch snel 2 jaar aan een bedrijf vast om of je moet de opleiding zelf terug willen betalen.

Mijn vraag is wie is er ooit om een speciale werving acties bij een bedrijf gaan werken.
Wie vind dat ze het geld van die acties beter ergens anders in kunnen stoppen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:45:
er komen weer bijna veel afstudeerder beschikbaar. Er is een schaarste aan hoogopgeleide.
Aan hoogopgeleide wat? Bouwvakkers? :+

Serieus, ik zou niet vanwege de acties in het begin op een bedrijf ingaan. Maar realiseer je dat allerlei 'acties' die bedrijven doen vaak helemaal niet eenzijdig een verwennerij voor de adspirant-werknemer zijn. Het is de VS al wat langer een trend om potentiële werknemers met z'n allen samen met wat recruiters op een tripje te sturen en dan te kijken hoe ze zich gedragen. De werknemers voelen zich daar op hun gemak en denken dat ze alles kunnen maken, degenen die zich dan als lompe boeren gedragen vallen alsnog af. Een soort extra selectie zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
voor hoogopgeleide voor bouwvakkers zou ik niet weten.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Afgaande op het aantal spellings- en schrijffouten, val je niet in de doelgroep. Tenminste, ik hoop dat hoogopgeleiden het doorgaans beter doen.

Maar serieus, zo hoog is de nood dus onder bedrijven. En het gaat niet om de actie, het gaat erom op te vallen tussen de rest van grijze en saaie advertenties. En ja, zoals reeds opgemerkt, het is vervolgens ook een selectiemiddel op zich. In één middag veel mensen tegelijk kort spreken en kunnen observeren, dat krijg je met gesprekken en assessments niet voor elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerst val ik wel in de groep. Ten tweede kan iemand met disselectie best hoog opgeleid zijn. Als ik snel een stukje schrijf ga ik niet veel moeite doen die ik normaal moet doen om alle schrijf fouten eruit te halen.

Iemand die iets minder in Taal is kan het nog heel ver schoppen.

De acties die ik bedoel krijg je pas te horen als je op gesprek bent. Dat als je binnen .... weken tekend dat je dan ..... krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 16:17 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je weet hoe duur een recruitment traject is vallen de kosten van dergelijke lokkertjes nog best wel mee.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 17:30

hamsteg

Species 5618

Aanvulling op Janoz. Bij een IT bedrijf dat ik ken hebben ze twee requiters full-time in dienst en zijn ze blij als er gemiddeld 6-8 per maand worden binnengehaald. Als je weet wat er aan gadgets, beursen en ander kosten bij komt, valt een trip met een vliegtuig van €250 per persoon behoorlijk in het niets.

... gecensureerd ...

Pagina: 1