Toon posts:

Beeld en Kleur probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een raar probleem :/
Ik heb vanmorgen mijn pc uit elkaar gehad, en weer in elkaar gezet. Maar toen ik opstarte waren de kleuren die normaal wit moeten zijn een soort van raar ligt blauw...
Nu was het voorval, toen ik men processor in men moederbord wou prikken liet ik hem perongelijk vallen, waardoor een paar pinntetjes zijn verbogen... :X :X
Deze heb ik met heel veel geduld heel voorzichtig recht gebogen.. Hierna heb ik de computer verder afgebouwd.

Nu ben ik er bijna zeker van dat het geen driver probleem is, omdat toen ik de drivers eraf had gehaald, en de pc reeboote had hij nog steeds het vage kleuren probleem.
Nu zijn mijn vragen, hebben de processor pinnen invloed op het beeldkwaliteit?

Verdere dingen die ik geprobeerd heb zijn:

- Andere monitor. geen succes
- Videokaarten gewisseld geen succes
- Sli bridge omgedraaid geen succes
- bios reset geen succes

Mijn spex zijn:

Amd x2 4200- socket 939
MSI K8N Sli Platinum
2 gig kingston 3200c2
2 maal 7900gt's
2 maal samsung spinpoint 250 gig

Weten jullie wat het probleem kan zijn, en wat ik eraan moet doen om het op te lossen???

Vriendelijk bedankt,
Henk3

Verwijderd

Ik vermoed dat een pinnetje van je monitor-plug niet goed is, waardoor bepaalde kleuren niet aankomen bij de monitor.
Processor heeft er geen invloed op iig.
Als het meteen bij het opstarten al is (nog in het BIOS-postscherm dus), dan hebben drivers etc er ook geen invloed op.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:22:
Ik vermoed dat een pinnetje van je monitor-plug niet goed is, waardoor bepaalde kleuren niet aankomen bij de monitor.
Processor heeft er geen invloed op iig.
Als het meteen bij het opstarten al is (nog in het BIOS-postscherm dus), dan hebben drivers etc er ook geen invloed op.
Eeh ik heb meerdere convertors geprobeerd, en ik heb de uitgangen op bijde videokaarten geprobeerd.
Tevens heb ik een andere monitor geprobeerd.

Verwijderd

Ook een andere monitor-kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook een andere monitor kabel, maar jij kunt bevestigen dat, het verbuigen van de pinnetjes van de processor niks te maken heeft met de vreemde kleuren in windows?
Zo niet, dan ga ik opzoek naar een test processr.

Verwijderd

Ja, de processor heeft namelijk niets te maken met het signaal dat naar de monitor gestuurd wordt.
Als de processor verbogen pinnetjes heeft, dan zijn de problemen veel structureler, en kun je je PC niet eens normaal gebruiken, omdat de communicatie tussen CPU en geheugen/hardware niet goed verloopt.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de computer verder gewoon normaal werkt, alleen de kleuren een beetje verdraaid. Dat moet dan wel ergens tussen videokaart en monitor zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:38:

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de computer verder gewoon normaal werkt, alleen de kleuren een beetje verdraaid. Dat moet dan wel ergens tussen videokaart en monitor zitten.
Klopt, Ik zal eens een 3d marks draaien om t ekijken of de score flink achteruit is gegaan.
Zou een Reinstall van windows helpen om de kleuren goed te krijgen? Ik van verder ook niet veel bruikbaars in de zoekfunctie van GOT vinden.

Nog andere mensen met ideeen/ oplossingen voor men probleem?? :*)

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Als ik thuis de monitorkabel half in mijn vga-uitgang steek kan ik allerlei rare kleuren creeën (rood, groen, blauw). Waarschijnlijk zit het probleem toch ergens in de kabel of de vga-uitgang. Lijkt me niet dat de processor het probleem is.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Ennnn, de instellingen in Windows zelf? Kleur-balans e.d.

[ Voor 106% gewijzigd door punishedbrains op 31-05-2007 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
punishedbrains schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:54:
Ennnn, de instellingen in Windows zelf? Kleur-balans e.d.
Maar als ik boot, dan zie ik de rare kleuren ook al.

@ john19-386

Ik weet wat je bedoeld, maar dat is niet dit probleem :'( anders was het wel makkelijk op te lossen.

• punishedbrains
Toen je het liet vallen, waarop precies viel het toen? Misschien heb je een baan beschadigd tussen de connector en de chips...

Verwijderd

Topicstarter
punishedbrains schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:59:
Toen je het liet vallen, waarop precies viel het toen? Misschien heb je een baan beschadigd tussen de connector en de chips...
Midden op het bord, onder het socket.
Het is wel grappig, iemand die 3dmarks 06 kent, bij het stukje natuur/ waterval horen het gewoon allemaal kleuren te zijn, maar bij mij is alles blauw, net als de piramide bij de cpu test, waar de ruimte schepen aanvallen.

Verwijderd

Het ligt er dus aan... Zijn de kleuren alleen in Windows verkeerd? Of ook direct als je de PC koud opstart, nog in het BIOS-scherm?
Als het meteen al is, dan hebben de Windows-drivers er waarschijnlijk weinig mee te maken.
Maar je zou ze voor de zekerheid kunnen de-installeren en opnieuw installeren, baat het niet, dan schaadt het niet.

Verder zou ik het ook zo gauw niet weten... Testen met maar 1 van de twee kaarten (en dan beide kaarten proberen)?
Of een andere kaart? Er bestaat natuurlijk de vervelende mogelijkheid dat beide kaarten een probleem hebben... maar die kans lijkt me klein.

• punishedbrains
Veel hiervan heeft hij al getest.

Ik zou al je spullen eens op een ander moederboard schroeven. Het begint op een moederboard probleem te lijken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, na het testen van 3d marks is het probleem groter geworden. Alles is donker blauw geworden.
Ik heb zo 123 geen nieuw moederbord of videokaart bij de hand. Maar ik ga nu ff met 1 videokaart testen.
De score was normaal btw. 3dmarks 06= 7000

Oke met 1 videokaart bleef ik donkerblauw beeld houden, toen heb ik die eruit gehaald en de andere in de bovenste bank gezet, en de pc geeft normaal beeld. Lijkt erop dat de 2e kaart kapot is :'(
Maar als de kaart kapot is, waarom geeft hij dan wel een 3dmarks score die ik normaal ook krijg.

De tempraturen zijn btw voor kaart 1 53c
kaart 2 47c

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 14:26 . Reden: 3d marks toegevoegd ]

Verwijderd

Waarschijnlijk is een stukje van het output-filter op de kaart kapot (CPU daar tegenaan gestuiterd?). Daar heeft de rest van de kaart niets van te lijden. Die is zich niet eens bewust van het defect.

Mooi dat je het probleem gevonden hebt... Minder mooi dat het je waarschijnlijk een videokaart kost :(

Ik neem trouwens aan dat je een analoge VGA-kabel gebruikt?
Misschien dat de DVI-uitgang nog wel goed werkt (of juist andersom).
Dus er is een kans dat de kaart nog wel bruikbaar is dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 14:29 ]

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Kijk ook eens naar de kleurinstellingen in de monitor zelf, als die die heeft...

New pc under construction...

Pagina: 1