Op mijn hp nc6120 laptop heb ik ubuntu 7.04 geïnstalleerd. Het werkt, maar waar ik hoofdpijn van krijg is het gezeur met mijn externe monitor [uren lopen prutsen]. Op de externe monitor krijg ik niet de resolutie van 1680x1050 op 60 Hz.
Apparatuur
Apparatuur
- laptop HP nc6120 met Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family kaart
- dell 2007wfp scherm
- resolutie van 1680x1050 neerzetten bij alle modes in xorg.conf. Ook heb ik er nog een sectie bijgemaakt van 32 bit kleurdiepte. Deze resolutie verscheen vervolgens echter niet in het lijstje beschikbare resoluties [na herstart xserver].
- 915resolution geïnstalleerd. Een mode vervangen die ik toch niet kan draaien. Dit levert nooit het goede resultaat op [of ik krijg een groot zwart gaat aan de linkerkant, of het bureaublad wordt groter dan het scherm, zodat je met de muis moet tasten
]
- auto915resolution geinstalleerd. Alles netjes gedaan, maar ubuntu trekt er zich niets van aan.
- twee monitorsecties en twee device-secties aangemaakt in xorg.conf. Ik weet niet hoe ik dan ubuntu kan vertellen hoe te switchen tussen monitorprofiel. Ik heb maar 1 grafische kaart, maar ik maak er twee devices van. Zou ik dan ook verschillende BusID moeten opgeven? xserver crashte op deze config, en ik zag wel iets van busid oid voorbij komen