IMAP/POP Webmail service

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb op dit moment 8 pop/imap accounts die ik nu netjes in thunderbird heb staan.

Ik kan deze apart binnen halen en indien nodig nog verschillende smtp servers gebruiken.

Als ik ergens anders aan het werk ben, maak ik meestal gebruik van mstsc om mijn mail uit te lezen.

Of squirrel/plesk mail. Nadeel van het laatste is dat per domein/email account los moet inloggen
wat best irritant is.

vb xs4all --> www.xs4all.nl --> webmail
domein mail --> domein.nl/webmail
domein mail 2 --> domein2.nl/webmail

Wat ik wil/zoek

Service/Dienst/Programma waarbij ik al mijn accounts kan instellen (zowel pop als imap) en kan binnen
halen met 1 inlognaam/interface.

Voorbeeld http://mijnip/webmail --> login --> overzicht van alle email accounts.

De mogelijkheden

Ik weet dat dit met exchange kan, maar dit is natuurlijk veels te duur!

Ik heb helaas ook geen linux server thuis, weten jullie of er betaalbare software bestaat om dit
voor elkaar te krijgen?

Het moet dus niet te duur worden. Liefst freeware, maar dan is het al snel unix based?

Graag hoor ik of er tweakers zijn met het zelfde probleem en wat zij hier voor oplossing voor hebben.

Op dit moment gebruik ik dus vooral Remote Desktop of de losse webmails en als laatste laat ik een aantal mailadr. forwarden naar een ander account zodat ik toch daar de meeste zaken binnen kan halen.

Maar dat laatste is niet echt netjes.

En voor de mensen die zich afvragen waarom ik zoveel emails heb, heel simpel ik werk veel
op freelance basis en krijg hiervoor vaak "tijdelijk" een imap account voor dat bedrijf.

Zij willen absoluut niet dat dit geforward wordt of mijn bedrijfsemail hiervoor wordt gebruikt.

Wat ik niet wil/zoek

Software die al mijn mail gaat forwarden --> meer brandbreedte, veel attachments etc etc.
Dure server oplossingen

Kunnen jullie mij de goede richting opsturen, welk softwarepakket zouden jullie hiervoor aanraden?

Kerio heb ik in iedere geval op mijn lijst staan. Eventueel zou ik nog een simpel Ubuntu servertje kunnen maken en daar een OpenSource pakket op installeren die het bovenstaande kan?

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 31-05-2007 12:44 ]

Mijn V&A

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb een linuxserver thuis neergezet met een cyrus mailserver.
Die mailserver haalt van verschillende accounts mail binnen en dropt deze in 1 account die ik op die mailserver heb gemaakt.
Voor 't vrouwtje doet hij hetzelfde.

Mail haal ik niet via pop3 van die server af, maar ik kijk met IMAP op die server, zodat verzonden items, prullenbak, inbox e.d. overal hetzelfde zijn.

En da's handig. Zo heb ik op m'n werkplek, thuis op m'n vaste computer en op m'n laptop altijd toegang tot dezelfde mailbak.
Daarnaast heb ik Horde en Squirrel geinstalleerd als webmail client.
Squirrel gebruik ik wat dat betreft het vaakst, maar met Horde stel ik m'n mailrules in (als mail afkomstig is van X dan afleveren in map Y ... bla bla).

Het kost even wat uitzoekwerk, maar je hebt er echt profijt van.

Alles kan stuk.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Imap gebruik ik idd al om zo overal mijn verzonden,inbox etc hetzelfde te houden.

Dat gaat perfect icm webmail, maar het probleem blijft dat ik dan 8 webmails los van elkaar moet bekijken.

Een linux server lijkt dus de beste/goedkoopste oplossing? Met droppen bedoel je dan dat deze worden geforward? Want als hij dat doet kan ik per email account ook een forwarding rule opstellen.

En dat is nou niet echt de bedoeling, het liefst zoek ik een interface/webmail die alle accounts los van elkaar kan weergeven zonder dat hij gaat forwarden.

Forwarden kan ik per domein/email namelijk apart instellen om een kopie te sturen naar : account9@email.com. Nadeel hiervan is dat je dan grote hoeveelheden emails naar 1 account gaat sturen en tevens ook daar gaat bewerken ipv onder account 1 of 2.

[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 31-05-2007 12:56 ]

Mijn V&A

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 19:51
Bij Orange Webmail heb ik de optie om POP3/IMAP op te halen. Werkt best goed.

GroupOffice ondersteund bijvoorbeeld meerdere mailboxes, is niet echt een webmail client maar eigenlijk een totaalplaatje.

Niet dat je dit dan dé oplossing is, als je enkel zoekt naar Mail, maar ik wil er mee aangeven dat het wel bestaat (en het is freeware). Je hebt er enkel een paar mb's en mysql voor nodig om het te kunnen draaien.

Als je wel een Linux server tot je beschikking had was Fetchmail wel interessant geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Sypher op 31-05-2007 13:14 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Audi-Addict schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:54:
Een linux server lijkt dus de beste/goedkoopste oplossing? Met droppen bedoel je dan dat deze worden geforward? Want als hij dat doet kan ik per email account ook een forwarding rule opstellen.
Nee, met droppen bedoel ik dat de cyrus mailserver van alle pop3 accounts die ik heb, hij de mail ophaalt en aflevert bij een voor hem lokale account. In mijn geval 1 met de naam 'remco'.
Want ik hoef het allemaal niet gescheiden te houden.
En dat is nou niet echt de bedoeling, het liefst zoek ik een interface/webmail die alle accounts los van elkaar kan weergeven zonder dat hij gaat forwarden.
Dat kan dan ook.
Je maakt op de cyrus mailserver net zoveel accounts aan dan dat jij pop3 accounts elders hebt.
Per account op de cyrus mailserver laat je die de mail binnenhalen van de pop3 account.
Vervolgens heb je dus XX users op je mailserver die elk hun eigen mail binnenkrijgen van verschillende accounts.

Of je laat alle pop3 e-mail toch op 1 lokale account binnenkomen zoals ik doe en je laat dmv berichtfilters e-mail afleveren in apart aangemaakte mapjes, "xs4all", "domein mail","domein mail 2".
Voordeel is dat je met 1 user kan inloggen op IMAP / Webmail en je al je mail ziet. (maar dan in verschillende submappen.

Edit:
Oja, Linux, Cyrus, Squirrel en Horde zijn allemaal gratis.

Alles kan stuk.

• mvermeer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Mischien is Gmail een optie.
Ik kan binnen Gmail 5 accounts laten pop-pen. Voordeel: webbased, groot, spamfilter en kost niks. Nadeel: je mail komt allemaal bij Google terecht.

Martin
Pagina: 1