hoe zit dat nou met dat burnproof

Pagina: 1
Acties:

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 22:25
Ik las net dat plextor een nieuwe burner uit heeft met 16x branden en een 2 mb buffer. Door burnproof wordt voorkomen dat je coasters gaat branden.
Zorgt dat burnproof er nu voor dat, als de buufer leeg is / raakt, de brandsnelheid omlaag wordt bijgesteld ?

Als dat ik is moet ik dit ding niet want de gemiddelde brandsnelheid van een 16x brander en 2 !! MB buffer zal dan niet veel hoger zijn dan 4x als je je pc gewoon doorgebruikt bij het branden. Ik heb dan liever de yamaha met een grote buffer en geen burnproof.

Waarom zou ik dan toch de plextor moeten kopen ? (svp geen plextor roelt berichten, hier moet ik echt van :r)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Nope, als de buffer leegloopt, stop de brander met branden. Hij onthoudt waar hij is gebleven en gaat weer verder op de punt waar het was gestopt, als de buffer weer vol loopt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Precies, je kunt dus alles met je computer doen tijdens het branden, er kan toch niets mis gaan.

Je kan ook geen foutjes maken dat je de brandsnelheid te hoog hebt en de CD-ROmspeler hebt bv niet bij kan houden.

Burnproof roeleert :)

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 22:25
Mooi, Dat schept in ieder geval wat duidelijkheid. Nu dan een andere vraag:

Met een buffer van slechts 2 MB en een snelheid van 16X zal de brander vaak stoppen met branden omdat de buffer leeg is. Dit gaat ten koste van de totale brandsnelheid. Wat is nu de effectieve brandsnelheid van deze brander bij normaal pc gebruik (ik ben van mening dat ie regelmatig moet stoppen om de buffer te vullen, de 16X kan ie dan nooit halen).

Is het niet beter om de yamaha te kopen met een buffer van 8 MB (dacht ik) en een risico te nemen ?

btw, er is er maar een die roeleert en dat ben ik ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat wil je doen tijdens het fikken?? Ik heb hier een 8 speed van Plextor zonder burn (DOH ;)) en ik kan echt meer dan genoeg doen tijdens het fikken.. Enige keer dat het mis ging was toen ik mijn nieuw verkregen film ging unrarren :)... Dan is het 'tot ziens buffer'. Maar voor de rest is het geen probleem om alle standaard zooi (paar keer IE, icq, winamp, napster, ftp, imehs, hotline, verkenner, outlook, word, telnet en irc ;)) open te hebben staan.. Trekt ie echt makkelijk bij mij...
Ik bedoel.. naar mijn idee trekt ie het zo makkelijk dat ie het op 16x ook aan zou kunnen :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:12
Ik vind dat BURNproof beetje marketing shit, bedoel hoeveel cd's gaan je nou mis? Kon hier met mijn HP 8100i nog gewoon internetten en de hele rotzooi (niet te gek natuurlijk, IDE he :)) op hoogste snelheid.
Met BURNproof kunnen cd's ook nog wel mislukken btw (als ik hier zo dingen op het forum lees).
Brand nu met een 12x10x32s en hij heeft hier de hele BURNproof nog nooit aangesproken en ik ga echt niet zitten duimen draaien tijdens het branden :)

Flickr | Lego collectie

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Bij mij blijkt 10x de goeie brandsnelheid te zijn zonder burnproof te gebruiken (vanaf CD-ROMspeler dan)
Pagina: 1