Toon posts:

Symantec Mail Gateway - Disclaimer

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraagje. We hebben hier een SMG staan van Symantec. Wij willen een disclaimer instellen op iedere mail die naar buiten gaat. Dit kan heel mooi met deze smg. Werkt ook perfect. Alleen we willen graag een Nederlandse en een Engelse in één disclaimer zetten en dan wordt het aantal tekens in zo'n disclaimer groter dan "1000 characters". Daar houdt zo'n SMG niet van en hij komt ook vrolijk met een popupje met de melding dat de "1000 character limit" is overschreden, zodra je de disclaimer tekst erin ge-paste hebt.
De vraag is eigenlijk: Weet iemand een manier om deze limit evt. op te schroeven?

Nu kun je de doos beheren door middel van een webinterface. Dus hoopte ik dat de "1000-character limit" door de html code werd beperkt. Ik ben de code al aan doorlopen geweest of ik het daar kon vinden, maar het lijkt er niet op dat het daar te vinden is. Het is ook niet in de registry te vinden, lijkt het.
Op deze SMG draait overigens ook dus een SMTP Service (niet van micrsoft, maar van symtantec zelf). Mogelijk is er manier om aan ieder berichtje wat er uit gaat een standaard disclaimer mee te geven? Of misschien toch die limiet van 1000 characters opschroeven?

Ik heb zelf al gegoogled, maar niet iets kunnen vinden hierover. Ook hier gezocht. Als iemand een idee heeft hou ik me zeker aanbevolen 8)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Niet dat het nu gelijk een oplossing voor je probleem is, maar je kan jezelf ook afvragen of een langere disclaimer wel nut heeft... Hoe langer, hoe minder ontvangers 'm zullen lezen? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Als je er met SMG niet uitkomt moet je eens naar Exclaimer Mail Utilities (www.exclaimer.com)kijken. Zeer veel mogelijkheden, stabiel en goed betaalbaar. Ik heb er veel ervaring mee, laat maar weten als je vragen hebt.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
op dit mail bericht is een disclaimer van toepassing, kijk daarvoor op http://www.onzewebsite.nl/disclaimer

Probleem opgelost?

Join the club

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Powermage schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:55:
op dit mail bericht is een disclaimer van toepassing, kijk daarvoor op http://www.onzewebsite.nl/disclaimer

Probleem opgelost?
Daar zat ik ook aan te denken. Hoewel ik dan nog wel eerst zou kijken of ik de volledige disclaimer niet in 1 van beide talen op zou kunnen nemen, en de andere taal op een website :)
Keus zal afhankelijk zijn van of je meer nationaal of meer internationaal communiceert gok ik zo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je zou het natuurlijk ook eens aan kunnen kaarten bij Symantec support. Misschien willen ze het dan wel verhogen.

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 18:36
Ik vind het nog steeds schandalig dat Exchange dit niet gewoon out-of-the-box kan... triest voor een MTA die toch niet echt goedkoop is.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Het lijkt me verstandig om ons te beperken tot het technische aspect en de lengte, inhoud en evt. verwijzingen in de disclaimer over te laten aan de juridische afdeling van het betreffende bedrijf. Van dit soort zaken hebben wij niet echt kaas gegeten.

Misschien kan je een mailtje in deze MTA twee keer door de engine heen routen, waarbij je eerst disclaimer 1 en daarna disclaimer twee toevoegd?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die disclaimers zijn kansloos: als ik een bericht ontvang is het per definitie aan mij geaddresseerd en mag ik het dus lezen. 't is niet zo dat er een e-mail postbode is die mailtjes perongeluk bij de buren in de brievenbus kan doen.

Je doet jezelf IMO meer kwaad met die dingen dan dat 't iets helpt. Hoe langer de disclaimer, hoe harder erom gelachen wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1