Met streamen bedoel ik bijvoorbeeld een film afspelen (in windows) vanaf een Samba share.
Kan verder alles prima met de shares (alhoewel redelijk traag)
Als ik een MPEG (of een ander populair) formaat afspeel dan start de bijbehorende applicatie (bijvoorbeeld: mediaplayer onder windows) echter, dan stopt de boel.
Heb wat zitten pielen in de global sectie, de onderste 3 opties heb ik erin gezet n.a.v. posts op fora over Samba.
Hieronder de share waarover het gaat:
Ik gebruik als distro OpenSUSE en de installatie van Samba komt als binary van de repository af.
Ben nogal een newbie met Samba (so be gentle haha
)
Kan verder alles prima met de shares (alhoewel redelijk traag)
Als ik een MPEG (of een ander populair) formaat afspeel dan start de bijbehorende applicatie (bijvoorbeeld: mediaplayer onder windows) echter, dan stopt de boel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| [global]
workgroup = ****
netbios name = ****
printing = cups
printcap name = cups
printcap cache time = 750
cups options = raw
map to guest = Bad User
include = /etc/samba/dhcp.conf
logon path = \\%L\profiles\.msprofile
logon home = \\%L\%U\.9xprofile
logon drive = P:
add machine script = /usr/sbin/useradd -c Machine -d /var/lib/nobody -s /bin/false %m$
domain logons = No
domain master = No
security = user
encrypt passwords = yes
read raw = no
wins support = yes
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_KEEPALIVE SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 |
Heb wat zitten pielen in de global sectie, de onderste 3 opties heb ik erin gezet n.a.v. posts op fora over Samba.
Hieronder de share waarover het gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [movies]
comment = blablabla
browsable = yes
#inherit acls = Yes
path = /srv/ftp/media/movies
read only = No
directory mask = 0755 |
Ik gebruik als distro OpenSUSE en de installatie van Samba komt als binary van de repository af.
Ben nogal een newbie met Samba (so be gentle haha