Toon posts:

[win 2k]Portal draaien via IE6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bij ons op het werk hebben ze een nieuw serverpark neergezet en daardoor beweert onze systeembeheerder dat de beveiliging toe is genomen, met name de blokkade van sites e.d.

Nu aan mij uiteraard de schone taak om zijn ongelijk te bewijzen... >:)

Wij draaien op win2k via Wyse terminals. De desktop hebben ze vrij goed afgeschermd zodat zelfs een taskmanager niet te benaderen is. (houdt dus in dat wanneer een proggie crashed, dat door systeembeheer het betreffende proces moet worden gekilled.)

Nu heb ik eens iets gelezen over een zg. portal die toegang biedt tot websites. (klein beginnen he!)
zodat je browser altijd op deze website blijft staan en de site zelf de opgevraagde pagina weergeeft.

Iemand ideeën? (heb er een kratje bier opstaan!!!!)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bedoel je misschien remote desktop ofzo? Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Er zijn vele wegen te vinden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier hulp komt vragen bij het omzeilen van bedrijsbeleid.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Welnee, het gaat helemaal niet om het omzeilen van bedrijfsbeleid (zoals in de policy staat). Internetten doe je thuis.

Het gaat er puur om dat systeembeheer ervan overtuigd is dat zij een goede beveiliging hebben staan en dat ik denk dat dat misschien niet het geval hoeft te zijn.

Maar nee, ik bedoel niet een soort remote desktop. Ik heb me inmiddels rot gezocht op google en tweakers zelf uiteraard. Ik denk dat ik een verkeerde zoekterm gebruik denk ik.

Het gaat dus om een website waarin je een url intikt (zoals bv. bij babelfish kan) of wanneer je plaatjes zoekt in google (met een frame eromheen).

Misschien dat ik wel helemaal verkeerd zit te denken. Of dat zoiets niet bestaat, maar ik kan mij herinneren dat ik iets dergelijks had gelezen, weet alleen niet meer waar.

Verwijderd