Verkeerde titel voor artikel

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
nieuws: Toshiba heeft smartphone met hsdpa in startblokken staan

In het bovenstaande artikel wordt er gepraat over een Smartphone, echter is dit volgens mij fout. Een smartphone is een telefoon met een OS erop waarop je dingen kan installeren zoals Symbian en WM.

Echter gaat het hier om een PDA omdat het een touchscreen heeft en op Windows Mobile 6 Pro loopt:

Bron van bericht kopt met de volgende titel:
Toshiba preps release of Satellite HSDPA PDA phone
* Windows Mobile 5.0 for Smartphone wordt: Windows Mobile 6 Standard
* Windows Mobile 5.0 for Pocket PC Phone Edition wordt: Windows Mobile 6 Professional
* Windows Mobile 5.0 for Pocket PC wordt: Windows Mobile 6 Classic
Dus volgens mij moet het even allemaal verandert worden in PDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
In mijn ogen is een pda waarmee je kunt bellen een smartphone, en deze term gebruiken we zeer regelmatig.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik ben het eens met Dimitri. Een 'smartphone' is niet beperkt tot 'een apparaat voorzien van Windows Mobile 5.0 for Smartphone' of 'Windows Mobile 6 Standard'. Zelfs een Nokia 6230i wordt vaak al als smartphone aangeduid.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dimitri R schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:54:
In mijn ogen is een pda waarmee je kunt bellen een smartphone, en deze term gebruiken we zeer regelmatig.
Ik zou dan toch voor PDA gaan of Pocket PC phone. Want er zit echt een wezenlijk verschil tussen de 2 producten. :)
Yoeri schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:57:
Ik ben het eens met Dimiti. Een 'smartphone' is niet beperkt tot 'een apparaat voorzien van Windows Mobile 5.0 for Smartphone' of 'Windows Mobile 6 Standard'. Zelfs een Nokia 6230i wordt vaak al als smartphone aangeduid.
6230i?! Heb ik nog nooit iemand horen zeggen?

Maar het punt is dat MS het zelf ook ze verkoopt en HTC en de andere producenten maken er ook onderscheid in dus waarom tweakers niet? Als je bijvoorbeeld hier kijkt: http://www.htc.com/product/03-products.htm dan zie je toch een duidelijk verschil tussen de producten?

[ Voor 49% gewijzigd door DaannO op 31-05-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik zie op die pagina vooral een onderscheid op basis van form-factor.

Pda's waarmee je kunt bellen
vs
Telefoons met pda-functionaliteit

In essentie zijn die dingen net hetzelfde. Je kunt ermee bellen, ze hebben een versie van Windows Mobile of van een ander besturingssysteem met agenda, contactpersonen, ... en de mogelijkheid tot het installeren van extra applicaties. Dat is volgens mij voldoende om die dingen gewoon als 'smartphone' aan te duiden. Net zoals allerlei gewone gsm's als 'mobieltje' aangeduid kunnen worden.

De Nokia 6230i wordt verkocht door smartphoneshop. En doe maar eens [google=6230i smartphone]. Ik vind de Nokia 6230i overigens ook geen smartphone hoor, maar 't wordt wel eens gezegd

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten