Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 22:53
Onlangs kocht ik een nieuw autootje waar reeds een carkit zat ingebouwd. Helaas was dit nog van het type Nokia oude stijl. Zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~baal/images/carkit.jpg

Nu ben ik zelf in het bezit van een HTC P4350 (Herald) die gebruik maakt van een totaal andere connectie. Ik vraag me af of het niet gewoon mogelijk is om een andere kabel aan te sluiten zodat deze connectie maakt met mn HTC. Ik heb het dashboard nog niet open gehad dus heb ik geen idee wat voor type carkit er precies inzit.
Nu ga ik er vanuit dat het om het signaal gaat en niet om de stekkertjes. Daarom ben ik benieuw of iemand weet hoe de pinout van mn carkit in elkaar zit en hoe ik dat kan omvormen naar de pinout van de (mini USB 11 pin) HTC aansluiting.
Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom. :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• schizofreen
Met een beetje zoeken heb ik zelf de volgende pinouts gevonden:

Nokia 3210: pinout
HTC mini USB: pinout

Begrijp ik het goed dat als ik een kabel in elkaar soldeer die dezelfde punten met elkaar verbindt, het in principe moet werken? Of vergeet ik iets en blaas ik dan mn hele smartphone op? O-)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet je zeker dat het geluid via usb gaat?

Lijkt mij niet namelijk...

• schizofreen
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:14:
Weet je zeker dat het geluid via usb gaat?

Lijkt mij niet namelijk...
HTC heeft schijnbaar weer een eigen manier gebruikt om de mini USB interface te gebruiken. Dit is dan namelijk ook de enige (bekabelde) manier om de smartphone ergens op aan te sluiten.

Echter kwam ik het volgende tegen:
http://www.gpsforless.co.uk/product_details.php?id=6911

Dit is in principe al het kabeltje wat ik zoek! Nu zou het dan wel zo moeten zijn dat het geluidsignaal van een telefoontje automatisch naar de out gaat zodra er een telefoontje binnenkomt.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
ik kan me vergissen maar zo te zien is dat een carkit alla 3310/3210. Cark 112 ofzoiets van Nokia. ik dacht dat daar ooit is een bluetooth upgrade voor te krijgen is geweest. Heb deze alleen al een tijdje niet meer gezien.... kan hem zo snel ook niet vinden misschien dat ik me vergis :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thefox154 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:26:
ik kan me vergissen maar zo te zien is dat een carkit alla 3310/3210. Cark 112 ofzoiets van Nokia. ik dacht dat daar ooit is een bluetooth upgrade voor te krijgen is geweest. Heb deze alleen al een tijdje niet meer gezien.... kan hem zo snel ook niet vinden misschien dat ik me vergis :+
Volgens mij was dat voor de cark 91...

Voor de 112 ben ik hem nog niet tegengekomen...

• schizofreen
Helaas blijkt de optie van GPSforLess niet te werken aangezien deze een 3 polige 3.5mm jack gebruikt.
Geen support voor de microfoon dus... ;(

In dat geval zou ik toch zelf een kabeltje in elkaar moeten solderen. Wat is me dan wel afvraag is hoe ik met een directe kabel het gesprek moet aannemen? :?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

schizofreen schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:52:
Helaas blijkt de optie van GPSforLess niet te werken aangezien deze een 3 polige 3.5mm jack gebruikt.
Geen support voor de microfoon dus... ;(

In dat geval zou ik toch zelf een kabeltje in elkaar moeten solderen. Wat is me dan wel afvraag is hoe ik met een directe kabel het gesprek moet aannemen? :?
Je zou de originele headset kunnen tweaken... Als het goed is zit daar een opneemknop op...

Of anders gewoon op de telefoon...

Of een fatsoenlijke bluetooth carkit kopen, wat mijn optie zou zijn...

Overigens; nr 3 van de pinout heet "switch"... Dat zal wel de ader zijn van de opneemknop...

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 31-05-2007 14:57 ]

• schizofreen
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:57:
[...]

Of een fatsoenlijke bluetooth carkit kopen, wat mijn optie zou zijn...
Dat zou mijn optie ook zijn als er nog niets inzat.
Overigens; nr 3 van de pinout heet "switch"... Dat zal wel de ader zijn van de opneemknop...
Idd, slim! Ik neem dan aan dat ie enkel een puls nodig heeft of getriggerd te worden.. :?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk gewoon een verbinding met de massa...

Maareh... Zo spannend zijn die nokia carkits niet hoor... Kosten geen reet, dus om het daarvanaf te laten hangen om géén nieuwe carkit te kopen ;)

• schizofreen
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:24:
Denk gewoon een verbinding met de massa...

Maareh... Zo spannend zijn die nokia carkits niet hoor... Kosten geen reet, dus om het daarvanaf te laten hangen om géén nieuwe carkit te kopen ;)
Nouja, alles is al ingebouwd, dus als ik door middel van een kebeltje de hele boel aan de praat kan krijgen lijkt me wel prettig. Bovendien: we blijven tweakers. ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, maar je hebt nu een lelijke houder in je cabine waar je niks aan hebt... en een kabel naar je pda...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het lijkt mij dat hij die houder dan natuurlijk verwijderd en daarvoor een dedicated houder voor de HTC gaat plaatsen. En daar onderin de omgebouwde kabel aansluiten...

Toch betwijfel ik of dit gaat werken... Ik weet dat de CA-55, die een Cark-91 in een carkit voor de nieuwere toestellen moet omtoveren heel veel compatibiliteitproblemen heeft...

Als het zo makkelijk was geweest, zou je denk dat Nokia hier ook geen moeite mee gehad zou hebben. Ik denk dat het meer is dan alleen maar de aderen omzetten...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ginz schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:25:
Het lijkt mij dat hij die houder dan natuurlijk verwijderd en daarvoor een dedicated houder voor de HTC gaat plaatsen. En daar onderin de omgebouwde kabel aansluiten...
Aansluiting zit vast aan de houder... Dus dat wordt een heel gekut...
Toch betwijfel ik of dit gaat werken... Ik weet dat de CA-55, die een Cark-91 in een carkit voor de nieuwere toestellen moet omtoveren heel veel compatibiliteitproblemen heeft...

Als het zo makkelijk was geweest, zou je denk dat Nokia hier ook geen moeite mee gehad zou hebben. Ik denk dat het meer is dan alleen maar de aderen omzetten...
Das meer omdat nokia liever nieuwe carkits verkoopt...

• schizofreen
Ginz schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:25:
Toch betwijfel ik of dit gaat werken... Ik weet dat de CA-55, die een Cark-91 in een carkit voor de nieuwere toestellen moet omtoveren heel veel compatibiliteitsproblemen heeft...

Ik ben ook skeptisch, maar als ik dit plaatje bekijk (wat exact de connector is die in de carkit zit):
Afbeeldingslocatie: http://www.technick.net/images/connectors/conn_minijack4pin.gif
1 Mic IN Microphone Input - 1KOhm or 1.5KOhm, 0Ohm when HANG UP button is pressed
2 Audio OUT Audio Out
3 Mic GND Microphone Ground
4 Audio GND Audio Ground

Dan zijn de verbindingen alleen maar analoge signaaltjes die geluid (in/out) doorsturen.
Als ik vervolgens een HTC heatset ombouw, die gebruik maarkt van dezelfde analoge signaaltjes, dan zou ik eigenlijk ook niet weten wat er niet goed zou kunnen gaan.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:28:
[...]

Aansluiting zit vast aan de houder... Dus dat wordt een heel gekut...
Hoe denk je dat `ie zijn kabel wilt omzetten? Door `m aan de houder te laten zitten? Die gaat ` ie gewoon los halen, en dan de aderen naar een andere pinout layout overzetten.
[...]
Das meer omdat nokia liever nieuwe carkits verkoopt...
Dat valt wel mee.... Nokia heeft de CA-55 uitgebracht omdat Nokia teveel klanten aan Parrot kwijt is geraakt. Het lijkt me dan dat ze geen half product aanbieden om klanten terug te krijgen.

-

• schizofreen
Ginz schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:25:
[...]

Hoe denk je dat `ie zijn kabel wilt omzetten? Door `m aan de houder te laten zitten? Die gaat ` ie gewoon los halen, en dan de aderen naar een andere pinout layout overzetten.
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~baal/images/pinout_htc_carkit.gif
precies, en daarmee zou ik de volgende schakeling in elkaar willen zetten. Enige probleem is dat ik wel een 11 pins mini extUSB kabel uit elkaar heb liggen, maar onduidelijk is welke kleur bij welke pool hoort?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, das ook een mogelijkheid...

In die pinout staat trouwens "switch" niet gebruikt...

• schizofreen
MikeyMan schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:59:
Tsjah, das ook een mogelijkheid...

In die pinout staat trouwens "switch" niet gebruikt...
Klopt, ik neem aan dat
1 Mic IN Microphone Input - 1KOhm or 1.5KOhm, 0Ohm when HANG UP button is pressed
uit de originele 2.5mm jack pinout daarvoor bedoeld is, maar mij is dan onduidelijk of die daarmee geintegreerd kan worden. Bovendien kan ik toch altijd opnemen via de normale gespreksknop.
Het gaat mij puur om het doorsturen van het signaal~geluid naar de juiste ontvangers.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• schizofreen
Ja en nee. >:)

Aan de ene kant wel de juiste htc stekker enzo, maar de aansluiting heeft:
a) 3.5 mm wat ik weer moet omzetten naar 2.5mm
b) geintegreerde microfoon, die meestal vrij crappy zijn, ik wil juist de microfoon van de headset zelf gebruiken, die zit al mooi ingebouwd

maar bedankt voor je moeite :>

• schizofreen
Nieuw geval. Toen ik de carkit openmaakte, kwam ik het volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~baal/images/uitelkaar.jpg

De dataplug en powerplug begrijp ik wel. Maar wat is dat L vormige deel met de dikke draad? Een extra antenne? Kan ik er iets mee? En zo nee, gewoon afknippen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das inderdaad een antenne...

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Afknippen dus.... Die krijg je toch niet (makkelijk) op je HTC aangesloten, als je dat al nodig acht.

-

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat valt opzich mee...
Die htc heeft een antenne-aansluiting aan de achterkant...

Vraag is natuurlijk of er ook een antenne geplaatst is...

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En als, dan moet je moeilijk doen met een aansluiting aan de onderkant en ook nog een aansluiting aan de achterbovenkant. Precies op de juiste afmetingen en ook nog zo dat ze ook nog goed contact maken.

-

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klopt... Kwestie van een goed malletje kopen...

Zijn trouwens ook houders voor die htc met antenneaansluiting ;)
Pagina: 1