Ik ben op dit moment bezig met een project waarbij een oud beheersysteem, wat volledig opgebouwd is uit excel sheets waar handmatig informatie in opgezocht wordt, moet worden omgezet naar een applicatie die deze informatie makkelijk op kan zoeken. Al deze informatie dient overgezet te worden naar een sql of oracle database. De structuur van de nieuwe database komt niet overeen met de opbouw van de excel sheets, en deze dienen automatisch gemigreerd te worden door middel van script o.i.d (ben ik nog niet helemaal uit). Het gaat om ongeveer 20 sheets die allemaal verschillend zijn qua structuur. Ook de inhoud van de tabellen zijn een rommeltje, geen controle op invoer (letters in velden waar alleen cijfers horen e.d.). Het gaat hier in ieder geval om een hoop ongestructureerde data.
Ik ben al enige tijd bezig, maar loop met mijn methode vast (heb hier ook niet zoveel ervaring in). Is hier een standaard methode voor die doorlopen moet worden om de data te kunnen migreren?
Ik ben al enige tijd bezig, maar loop met mijn methode vast (heb hier ook niet zoveel ervaring in). Is hier een standaard methode voor die doorlopen moet worden om de data te kunnen migreren?