Toon posts:

Achteraf surfgedrag controleren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Bestaat er software of zijn er mogelijkheden om achteraf surfgedrag van kinderen en/of vreemdgaande echtgenoten te controleren? Ik weet dat Eblaster dit nogal rigoreus doet, maar dat is wel een heel erg groot pakket. Het gaat mij puur om de bezochte websites.
Ik bedoel eigenlijk of het te achterhalen valt, wanneer iemand via de Internet Options de Tijdelijke bestanden, Cookies en Browsegeschiedenis heeft gewist.
Ik ben erg benieuwd!

Verwijderd

en wat heb je zelf zoal gedaan om tot resultaten te komen?

wel eens van Google gehoord?

ja, die software bestaat

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 11:14 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien dat je dit probleem beter bij de wortel aan kan pakken, je kinderen en/of overspelende echtgenoten, in plaats van dit soort dingen.

Maar dat is mijn mening :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Je moet er wel rekening mee houden dat het hier wel om privacy gaat he?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Proxy tussen je internet connectie en PC neerplempen?
Kan je alles monitoren wat er gedaan wordt. Laat het ding loggen, en dan kan je ook achteraf controleren.

Maja, privacy is wel een issue.
Je zou gewoon aangeklaagd kunnen worden wegens in breuk op privacy. (en dat door je eigen kinderen/overspelige-echtenoot(te) )

edit:
Schaamteloze plug: Kijk ff in m'n sig.
Heb een server te koop en daar kan je een prachtige proxyserver van maken ;)
Linux met Squid, of maak er meteen een router van die alles logt ;)
Onder Windows is er ook een prachtig pakket wat alles kan loggen, genaamd Kerio Winroute Firewall ;)
Is op de betreffende PC niks van terug te vinden btw, omdat alles in-line gecotroleerd wordt. Al wis je alle internet history. Hell, al formatteer je de hele PC met 100 zerofills en doet dan een schone windows install...

[ Voor 79% gewijzigd door McKaamos op 31-05-2007 11:54 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx McKaamos. Dan praat je al over netwerken. Ik bedoelde alleen een simpele pc met internetverbinding. Ga niet een proxy er tussen zetten vanwege controle. ;) Je hebt overigens al een schitterend bod op je server!! ;)
En de rest heeft gelijk vwb dat dit een privacy issue is en ik ga het ook wel bij de wortel aanpakken, alleen wil ik wel ff goed beslagen ten ijs komen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 13:10 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:10:
Thanx McKaamos. Dan praat je al over netwerken. Ik bedoelde alleen een simpele pc met internetverbinding. Ga niet een proxy er tussen zetten vanwege controle. ;) Je hebt overigens al een schitterend bod op je server!! ;)
En de rest heeft gelijk vwb dat dit een privacy issue is en ik ga het ook wel bij de wortel aanpakken, alleen wil ik wel ff goed beslagen ten ijs komen 8)
Uhm 40 euro een schitterend bod? Don't think so... Dit ding kan wel wat meer opbrengen imho...

Anyway, als je software gaat installeren die dingen checkt, loop je het risico dat de persoon in kwestie het door heeft en het omzijlt. Met een proxy er tussen heb je dat probleem niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
40 euri......vandaar de ;)

Tja, ik zal wel kijken wat ik doe. In ieder geval bedankt voor de tip...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 13:28 ]

• Stephan224
  • Laatst online: 31-10-2022
Wat kan een proxy allemaal bijhouden en is dit nooit te omzeilen??

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Stephan224 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:30:
Al het verkeer wat deze proxy passeert. Als je dus een proxy NA je modem, en VOOR je hub / switch / router / pc zet, word al het internetverkeer gelogd. Je kan het ontwijken door de kabel uit de proxy te trekken, en rechtstreeks in de modem te doen ;). Als jij een proxy configureerd + neerzet, dan merkt geen hond dat er een proxy tussenstaat :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Alles wat je wil. Zelfs complete datatraffic (mits je voldoende schijfcapaciteit hebt ;) als je bezig bent zoals ik heb je een GROTE disk nodig ;) met gemiddeld een gigabyte of 80 per maand enzo)
maar in princiepe wil je dingen loggen, zoals welke HTTP pagina's zijn opgevraagd, en dat kan ook zonder problemen.
En nee, dat valt niet te omzeilen. Het ding staat tussen je PC en internet in, dus zal de traffic daar op een of andere manier doorheen moeten.
Alleen fysiek stekkers prutsen kan er wat aan veranderen. (maar das opvallend, en dus makkelijk in de gaten te houden ;) )

edit: ^^met icyx

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 31-05-2007 13:36 ]

• Piot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 14:08
Al het verkeer moet door de proxy heen. Dat kan je niet omzeilen. Maar ik kan wel bijvoorbeeld al mijn netwerk verkeer door een SSL tunnel laten lopen. Het enige wat je dan nog ziet, zijn de geencrypte paketjes. Waardoor ik dus alles verberg voor de proxy.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Bij het gebruik van internet explorer worden alle bezochte pagina's opgeslagen in de index.dat file, check deze info maar even.
Index.dat are files hidden on your computer that contain all of the Web sites that you have ever visited. Every URL, and every Web page is listed there. Not only that but all of the email that has been sent or received through Outlook or Outlook Express is also being logged. The file names and locations depend on what version of Internet Explorer you have. If you are running IE version 4.0 or above, the file name is "index.dat". Microsoft has not supplied an adequate explanation as to what these files are for or why they have been hidden so well.

According to Microsoft, these files are used to cache visited Web sites to help speed up the loading of Web pages in Internet Explorer. Obviously this cannot be the case because when you clear the Temporary Internet Files the "index.dat" files remain behind and continue to grow. If you delete or clear the Temporary Internet Files, there is absolutely no need to index the URL cache because those files no longer exist.

You can not view the index.dat using a normal editor program because it's in binary format. Index.dat Viewer can view the URLs in these hidden index.dat files
Ik weet wel dat ik me de t*ring schrok toen ik zag dat alles erin stond tot echt jaaaaaaaren geleden. Programma om hem uit te lezen vind je hier

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1