Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extince
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01-2021
Wanneer ik het tablet aansluit komt er een irritant hoog piepgeluid uit het tablet.
Wanneer de pen binnen bereik van het tablet is verandert de toon van het geluid en is iets zachter, maar nog wel vervelend.

Dit is de eerste keer dat ik een tekentablet heb, dus ik heb geen vergelijk, maar is het nou normaal dat er geluid uit komt?

Het is zo irritant dat er mee werken niet echt lekker is.

Ik heb gebeld met Wacom.
Een moeilijk te verstane helpdesk medewerker vertelde me in half duits half nerderlands dat hij er nog niet van had gehoord, maar dat het misschien met de ledjes te maken heeft.
Zou in sommige notebooks ook weleens voorkomen.
Als je er dan gevoelig voor bent kan dat vervelend zijn.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
heb zelf n graphire 4 en op mn werk zijn er ook n hoop graphire 3/4 en intuos 3's maar nog nooit iemand hierover gehoord :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extince
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01-2021
Zit m denk ik in t model.
Ik ben blijkbaar niet de enige met dit:
http://www.wacom-europe.c...uk&ARCHIVE=&TOPIC_ID=8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 07:58
Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Teruggestuurd en kreeg je een nieuwe?
Ik ben aan het wachten op de volgende lading en hoop dat ze daar dan de fouten uitgehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem vandaag gekocht bij de Mediamarkt in Amsterdam. Echt heel mooi ding, maar ook ik had last van het geluid. Blijkbaar zit het inderdaad echt in 99% van de producten.

Goede reactie van Wacom dat ze hem kunnen vervangen, maar wat slecht is; is dat op het forum blijkt dat er dan soms ook vervangers worden opgestuurd met hetzelfde probleem. Bovendien vind ik dat een bekend probleem als dit ervoor moet zorgen dat Wacom alle Bamboo tabletten terug haalt uit de winkel, repareerd en dan pas weer verkoopt. Nu weet een koper die niet op Internet gekeken heeft voor aankoop (zoals ik) van niets terwijl bijna zeker is dat hij een tablet krijgt met het irritante geluid.

Begint een beetje te lijken op het hele Xbox360 verhaal...