Toon posts:

[Audionoob] Speaker uit box vervangen. Hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst excuses voor 't geval ik echt iets heel sufs vraag :P

Ik heb van een vriend van me twee van z'n oude boxen gekregen. Het zijn Grundig Box 8000 boxen. Deze zijn 3 weg en 100W@4ohm of 75W@8ohm. Tenminste, dat is wat ik heb kunnen vinden op internet, op de voorkant staat ook 100/75W dus dat vond ik wel geloofwaardig dan :+ Hieronder een volgens mij vrij zinloos plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/4609/dsc00535customcv0.th.jpg

Nu zijn van beide boxen de mid speakers echt he-le-maal gaar... Ingedeukt, vouwtjes erin van pogingen tot uitdeuken van hem, en een scheurtje in een van de twee. Het klinkt ook echt alsof je een oude versterker gebruikt met de treble helemaal op nul.

De speakers zijn volgens mij vrij gemakkelijk te vervangen, zitten per stuk vast met 4 imbus schroefjes. Ik heb er een uitgehaald en de enige aanduiding die ik kan vinden is 8ohm. Hieronder een plaatje van de sticker op het speakertje zelf.

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/1042/dsc00538customol5.th.jpg

Wat voor speakertjes zou ik qua wattage moeten halen om de huidige te vervangen? En wat zou zoiets ongeveer mogen kosten, voor deze boxen?

Ik kan wel gaan googlen maar ik heb geen idee met wat voor input dan zeg maar :+

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Helaas zijn dit soort dingen in de meeste gevallen tamelijk zinloos. Je hebt geen echte info over de speaker, laat staan de unit. Vervanging zoeken gaat derhalve een lastige klus worden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Mjammer... maar d'r is dus niet iets te berekenen van, in een speaker van 75W@8ohm zal wel een ongeveer zoveel watt unit moeten? Het hoeft echt niet meteen top-of-the-bill. 't is meer omdat ik ze gratis heb gehad en de tweeter en bas nog prima zijn dat ik er wel wat in wil investeren (zeg max €50,- ong).

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 16:32
Zet deze bij het oud vuil en gebruik die 50 euro als deel van een paar nieuwe (of wel goed werkende 2e handse) luidsprekers.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Precies! Aan die Watts heb je helemaal niets. Je kunt zo dus geen kant op vrees ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?