Ik heb zo'n beetje elke logitech trackball wel gehad die op de markt is geweest (behalve de Marble waar BLACKfm over spreekt) en heb ze altijd erg prettig gevonden.
Tot een half jaar geleden ongeveer gebruikte ik de niet draadloze TrackMan Wheel naar alle plezier (ook onder linux werkt deze overigens zonder problemen), maar bij erg intensief gebruik begon ik toch wel last te krijgen van m'n duim.
Nu gebruik ik de Logitech Cordless TrackMan Optical, die je met de wijs- en middelvinger bedient. Ook deze werkt erg prettig, alleen is het draadloze bereik wel erg beperkt (1 à 1,5m).
Maar trackballs zijn bijzonder persoonsgebonden, de één vindt ze een zegen (waaronder ik), de ander vervloekt ze. Het beste wat je zou kunnen doen, is er 1 testen. Maar dan niet even in de winkel voelen, maar er echt een paar dagen mee werken (en niet om de haverklap een gewone muis pakken, want je moet er wel mee leren omgaan).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier