Trackball, goed of slecht ?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 15:14
offtopic:
Lekker :S. wissel ik van venster is ineens de hele inhoud van dit textblok weg :S, mijn excuses voor mijn kortafheid.

Hallo,

Mijn oude trackball muis is kapot gegaan en ik zoek een nieuwe.

Mijn oog is gevallen op de Logitech® Cordless TrackMan® Wheel(http://www.logitech.com/i...,CRID=2150,CONTENTID=5001)

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met die muis en of deze een beetje lekker in de hand ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door BLACKfm op 31-05-2007 10:47 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb er een, gebruik hem af en toe, eigenlijk meer als afstandsbediening. Persoonlijk heb ik er eigenlijk meer irritatie dan gemak van. Met name de nauwkeurigheid. Met de muis is het heel simpel heen en weer bewegen echter met die bak lukt het me maar niet om dat goed te doen. Misschien moet ik heb hem calibreren maar zijn de drivers brak onder Linux?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

DinX

Motormuis

Ik heb deze trackball op m'n werk. Ben er heel tevreden van, heb het ding jaren. En qua nauwkeurigheid, dat is puur gewenning. Ik werkte (en vroeger gamede thuis) net zo precies als met een normale muis. Als je zo'n ding de hele dag gebruikt ben je dat zo gewend.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb hem met touwtje maar bevalt erg goed. Je stuurt met je duim, er zijn ook trackballs waarbij de bal meer in het midden zit, dat vind ik persoonlijk niet prettig werken. Het beste kun je even in de winkel testen wat prettig voelt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 15:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mijn collega werkt ook met deze trackball en hij is er zeker tevreden over :) Maar zelf kan je het beste naar een shop toe gaan om dit soort dingen te testen. Iedereen heeft namelijk verschillende handen en iedereen heeft een eigen 'smaak'. ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je geen MediaMarkt / fatsoenlijke computerwinkel in de buurt waar je het spul even kan voelen?

zelf heb ik twee dagen een trackerball gehad, maar ben zo gewend aan een muis dat ik niet meer zonder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Een nieuwe trackball kan je inderdaad best eens in de winkel "voelen". Zeker het verschil tussen trackballs met de duim, of met 2 andere vingers is er ggroot. Ik kan neit goed werken met die dingen waar je de bal met 2 vingers moet rollen. Geef mij maar 1 met een bal bij de duim.

Die Logitech is trouwens wel enorm zuinig met z'n batterij (zit een AA in, ik gebruik oplaadbare). Daar kom je echt een paar weken mee toe met 8 uur gebruik per dag.

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 31-05-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 09:02

TwoR

Gekleurde stippen

DinX schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:57:
Een nieuwe trackball kan je inderdaad best eens in de winkel "voelen". Zeker het verschil tussen trackballs met de duim, of met 2 andere vingers is er ggroot. Ik kan neit goed werken met die dingen waar je de bal met 2 vingers moet rollen. Geef mij maar 1 met een bal bij de duim.

Die Logitech is trouwens wel enorm zuinig met z'n batterij (zit een AA in, ik gebruik oplaadbare). Daar kom je echt een paar weken mee toe met 8 uur gebruik per dag.
Is inderdaad erg persoonlijk. Zelf heb ik er zo'n een met de bal in het midden waarbij je met 2 vingers de bal bestuurd. Ik vond die gene waarbij je met de duim stuurt weer helemaal niks.

Dus ook mijn advies ga eens in de winkel kijken wat je zelf fijn vind werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 15:14
Mediamarkt is hier in de buurt, ik meende dat die ik op het oog heb daar ook lag. Me vorige was de Logitecht Marble (met 2 knoppen en de ball in het midden, wat ik op zich wel prettig vond werken).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb zo'n beetje elke logitech trackball wel gehad die op de markt is geweest (behalve de Marble waar BLACKfm over spreekt) en heb ze altijd erg prettig gevonden.
Tot een half jaar geleden ongeveer gebruikte ik de niet draadloze TrackMan Wheel naar alle plezier (ook onder linux werkt deze overigens zonder problemen), maar bij erg intensief gebruik begon ik toch wel last te krijgen van m'n duim.
Nu gebruik ik de Logitech Cordless TrackMan Optical, die je met de wijs- en middelvinger bedient. Ook deze werkt erg prettig, alleen is het draadloze bereik wel erg beperkt (1 à 1,5m).

Maar trackballs zijn bijzonder persoonsgebonden, de één vindt ze een zegen (waaronder ik), de ander vervloekt ze. Het beste wat je zou kunnen doen, is er 1 testen. Maar dan niet even in de winkel voelen, maar er echt een paar dagen mee werken (en niet om de haverklap een gewone muis pakken, want je moet er wel mee leren omgaan).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ze hebben ook nog hun voordelen. Altijd grappig als ik iemand achter m'n pc laat zitten :p

Eerst vloeken ze dat de muis niet beweegt als ze het ding verschuiven.
Als ze het door hebben is het weer vloeken omdat die muis niet doet wat ze willen als ze met het balletje spelen :+

Linux is trouwens ook geen probleem voor die dingen. Maarja, het blijft dan ook een gewone muis qua aansturing.

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 31-05-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:13
Ben zelf trotse bezitter van een marble mouse (is ook de enige die linkshandig te gebruiken is). Het enigste wat ik mis is een srollwheel, de twee kleine knopje werken niet altijd zo goed (vooral irritant bij spellen die een scrollwheel nodig hebben zoals GRAW).

Hij werkt ook onder Linux (Gentoo) wel goed, alleen de scrollknopjes aan de praat krijgen was een wat lastiger karwei (zelf in de xorg.conf configureren).

[ Voor 23% gewijzigd door Invisible_man op 31-05-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik gebruik dit ding ook en moet zeggen dat hij me prima bevalt. Ideaal als afwisseling voor de muis. Het enige nadeel is dat UT spelen ermee wat minder gaat, maar zelfs dat lukt me vrij aardig :).
Hij ligt hier op mijn werk waar ik het ding dus vrijwel de hele dat gebruik en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Terw_Dan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:31:
Ik gebruik dit ding ook en moet zeggen dat hij me prima bevalt. Ideaal als afwisseling voor de muis. Het enige nadeel is dat UT spelen ermee wat minder gaat, maar zelfs dat lukt me vrij aardig :).
Hij ligt hier op mijn werk waar ik het ding dus vrijwel de hele dat gebruik en dat gaat prima.
offtopic:
Drukke job ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:26

Theo

moederbord

Ik heb dat trackball ook al een paar jaar, en ik ben zeer tevreden over het ding. Gamen gaat er niet geweldig mee, maar voor het gewone computerwerk is hij echt ideaal. :D

Eén klein nadeel, je moet regelmatig de "glijders" waarover de bal glijd schoonmaken, anders gaat hij wat stroef.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

theodouma schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:21:
Ik heb dat trackball ook al een paar jaar, en ik ben zeer tevreden over het ding. Gamen gaat er niet geweldig mee, maar voor het gewone computerwerk is hij echt ideaal. :D

Eén klein nadeel, je moet regelmatig de "glijders" waarover de bal glijd schoonmaken, anders gaat hij wat stroef.
Ach, dat moet je met een balmuis ook. En die 3 sec werk zijn nou ook niet echt dramatisch :P
DinX schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:35:
[...]

offtopic:
Drukke job ? :+
:+ Ach, je moet wat doen in de pauze, en een potje instagib is altijd leuk :P
Pagina: 1