Toon posts:

[Wss] Sharepoint server 2003 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

ik heb een aantal vragen in verband met sharepoint.

Ten eerste we draaien sharepoint poral server 2003 met sp1 (sp2 werkt het zoeken niet meer) op server 2003

De active directory draait op een windows 2000 server.

Mij is verteld als men groepen uit de ad haalt bv intranet_bna_inzender en je deze inzender rechten meegeeft dat hij ze ook krijt ongeacht welke rechten hij heeft in de active directory. Maar ik heb het gevoel dat de ad overruled bij sharepoint. En ten 2de hoe kan ik eerdere aangemelde gebruikers verwijderen verwijderen ze staan niet meer in de sharepoint maar sharepoint onthoudt volgens mij wel hun rechten nog is dat een kwestie van de iis resetten?

Ten 2de hoe kan ik meerdere contactpersoon toevoegen, we werken met meerdere vestigingen en we willen die indeling zo houden dus niet allemaal in 1 contact boek. Ik voeg contacpersonen toe inmiddels lijsten. Maar ik wil dus niet dat alle vestigingen bij elkaar komen. Maar apart, dit krijg ik niet voor mekaar dus ik wil meerdere lijsten. Iemand hier ervaring mee?

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Active Directory gebruik je voor authenticatie en Sharepoint voor autorisatie dus het één kan nooit de ander overrulen. Tenzij je het volgende scenario toepast waarbij een gebruiker 'reader' rechten heeft en je een AD-groep gaat toevoegen (waar de gebruiker ook in zit) die je als rol 'contributor' geeft.

Sharepoint onthoudt dus ook niet de rechten, de gebruikers in Sharepoint hou je bij in de 'Manage Users' link in de 'Site Settings'. Het enige wat Sharepoint onthoudt van een gebruiker zijn de gegevens. Dus stel dat je de gebruiker verwijdert en dan opnieuw toevoegd dat de gegevens van die gebruiker automatisch zijn ingevuld.

Je kan per vestiging een site maken en dan per site een aparte contacts lijst creeeren.

Verwijderd

Topicstarter
Glorix Jim schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:52:
Je kan per vestiging een site maken en dan per site een aparte contacts lijst creeeren.
Nou het gaat eigenlijk meer het idee van een smoelenboek, ik wil niet dat bv vestiging 1 op de site van vestiging 2 kan kijken.

Je kan op de hoofdsite de contactpersonen bekijken en een foto er aan toevoegen. Maar je kan daar maar 1 contactlijst aanmaken naar wat ik weet.

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/798/portalsitelijstmn8.th.jpg

hier bedoel ik dat meer, kun je hier verschillende contact boeken aanmaken?

alvast erg bedantk voor de bovenstaande reactie helpt me weer verder

[ Voor 0% gewijzigd door sanfranjake op 31-05-2007 13:51 . Reden: image-url fix ]

Verwijderd

Topicstarter
en nog een vraag als ik in het domein zit en ik ga naar de sharepoint portal site,hoef ik geen gebruikers naam en wachtwoord op te geven.

Volgens mij is dit standaard kun je ook bv in iis regelen dat hij komt met een scherm waar je wacht woord en gebruikers naam moet intypen voordat je de sharepoint portal op gaat?

• Glorix Jim
Dat is een instelling in IE (security settings van je 'intranet zone', helemaal onderaan staat daar 'automatically logon in intranetzone', verander dat naar 'prompt)
Of je zet basic authentication aan op je virtual server in IIS ipv Windows Integrated

Voor je andere vraag, maak op iedere vesting site een contact list aan ipv op de hoofdsite.
Dit doe je door op de vestigingsite te gaan naar Create > Contact List > Geef een naam op en vul daar de gegevens in.

Verwijderd

Topicstarter
Glorix Jim schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:38:
Dat is een instelling in IE (security settings van je 'intranet zone', helemaal onderaan staat daar 'automatically logon in intranetzone', verander dat naar 'prompt)
Of je zet basic authentication aan op je virtual server in IIS ipv Windows Integrated

Voor je andere vraag, maak op iedere vesting site een contact list aan ipv op de hoofdsite.
Dit doe je door op de vestigingsite te gaan naar Create > Contact List > Geef een naam op en vul daar de gegevens in.
Maar er zijn iets van 8 vestigingen, die moeten allemaal een aparte contact list. Want die contact list wordt meteen als smoelenboek gebruikt en iedereen moet er bij komen. Dus we zouden het graag op de hoofdsite willen, alleen dit lukt niet ik kan wel 1 contact list aanmaken met alle vestigingen er in maar dat is niet overzichtelijk. Ik loop echt stuk op dit probleem en volgens mij moet er wel een oplossing zijn maar ik zie het niet zo 123 meer iemand suggesties nog ?

• Glorix Jim
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:47:
[...]

Maar er zijn iets van 8 vestigingen, die moeten allemaal een aparte contact list. Want die contact list wordt meteen als smoelenboek gebruikt en iedereen moet er bij komen. Dus we zouden het graag op de hoofdsite willen, alleen dit lukt niet ik kan wel 1 contact list aanmaken met alle vestigingen er in maar dat is niet overzichtelijk. Ik loop echt stuk op dit probleem en volgens mij moet er wel een oplossing zijn maar ik zie het niet zo 123 meer iemand suggesties nog ?
Je kan groeperen op vestiging (modify settings & columns > modify view > group by > "vestiging") om het enigzins overzichtelijk te houden

Verwijderd

Topicstarter
Contact boeken zijn gelukt, maar heb je ervaring met groepen uit ad en toevoegen in sharepoint? want er zitten bepaalde mensen in 1 groep met alleen inzender rechten maar krijgen opeens alle rechten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hebben die misschien lokaal op de server meer rechten? Hoe heb je de groepen precies gekoppeld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
alleen op de server heeft de lokale administrator rechten, De groepen zijn ingedeel op beheerder en inzender zeg maar sps_vestegin_inzender die groepen zijn in de ad gemaakt en daar in zijn gebruikers neergezet. Maar 1 groep bij ons de systeembeheerders hebben alle rechten, terwijl ze ingedeeld staan bij inzender. En dat is beetje het probleem waar we tegen aanlopen?
Iemand bekend met dit verhaal

• Glorix Jim
Lokale settings/security op de server heeft niets te maken met security op Sharepoint.
Daarnaast geldt het hoogste recht in Sharepoint dus wanneer gebruiker A in groep A zit waar de gebruiker alleen maar inzender rechten heeft maar ook in groep B die dus admin zijn dan geldt het recht van groep B boven groep A bij gebruiker A.
Het maakt dan ook niet uit of je nou groepen gebruikt die uit AD komen (zou ik niet doen vanwege de beheersbaarheid, je zou beter voor crosssitegroeps kunnen gaan. Dan kan je het allemaal beheren in Sharepoint ipv dat je AD adminrechten nodig hebt)
Pagina: 1