Sinds enige tijd heb ik een raar probleem: als ik een niet bestaande domeinnaam o.i.d. intyp in Firefox, of naar een niet bestaande domeinnaam ping of welk commando dan ook, dan kom ik uit bij mijn NSLU2. En dit gebeurt bij zowel mijn vaste PC (Vista) als mijn Notebook (XP), maar niet de NSLU2.
Door dit probleem krijg ik op mijn notebook ook constant de melding dat de netwerknaam al bestaat. Waarschnlijk doordat deze kan worden geresolved naar een ander IP-adres...
De adressen zijn als volgt verdeeld:
x.1 - WRT54G
x.100 - Desktop
x.105 - Notebook
x.106 - NSLU2
Helemaal niks geks aan, dus
Ik laat deze adressen door de WRT54G met Tomato 1.07 met behulp van Static DHCP uitdelen en heb er eerder nooit problemen mee gehad.
Zit er misschien iets verkeerd in de DNS van mijn WRT54G?
Ligt het eraan dat ik ben overgestapt naar een andere provider? Ben sinds een maand van Speedlinq naar InterNL.net gegaan en gebruik nu dus hun DNS servers?
Ander suggesties?
Door dit probleem krijg ik op mijn notebook ook constant de melding dat de netwerknaam al bestaat. Waarschnlijk doordat deze kan worden geresolved naar een ander IP-adres...
De adressen zijn als volgt verdeeld:
x.1 - WRT54G
x.100 - Desktop
x.105 - Notebook
x.106 - NSLU2
Helemaal niks geks aan, dus
Ik laat deze adressen door de WRT54G met Tomato 1.07 met behulp van Static DHCP uitdelen en heb er eerder nooit problemen mee gehad.
Zit er misschien iets verkeerd in de DNS van mijn WRT54G?
Ligt het eraan dat ik ben overgestapt naar een andere provider? Ben sinds een maand van Speedlinq naar InterNL.net gegaan en gebruik nu dus hun DNS servers?
Ander suggesties?
[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Big op 31-05-2007 10:23 ]