[Group Policy]Na import adm ie7 geen automatische proxy meer

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Beste mensen,

We hebben sinds kort IE7 geïmplementeerd op alle clients. Wij maakten altijd al gebruik van group policies om automatisch een aantal zaken in te stellen zoals het adres van de proxy server. En dit werkte bij IE6 ook goed.
Sinds we de ADM files hebben geïmporteerd van IE7 werkt dat echter niet meer. Bij alle client is nu automatisch de proxy uit en dat is niet de bedoeling.
Ik heb die instelling een keer uitgezet (op default) en later weer ingeschakeld met het juiste ipadres, maar nog is het bij de clients niet ingesteld. Zelfs nog handmatig een GPUPDATE gedaan. Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik nog kan proberen.
Andere IE7, office of windows instellingen via policies werken wel gewoon.

Ik kon niet vinden dat er hier op got al eens over is gesproken dus ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gebruik je? XP/Vista werkstations, of 2003 terminal servers? Heb je How to enable user environment debug logging in retail builds of Windows al gezien, en wat vind je in de eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:36:
Welk OS gebruik je? XP/Vista werkstations, of 2003 terminal servers? Heb je How to enable user environment debug logging in retail builds of Windows al gezien, en wat vind je in de eventlogs?
Wij gebruiken XP pro sp2 en Win2003. We gebruiken geen terminal server maar hebben een normale client server omgeving. In de eventlogs staat niets wat betrekking heeft met dit probleem. Ik zal je linkje eens doornemen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ook zou je misschien bij wijze van test eens met een reg-file/loginscript of iets dergelijks de instellingen goed kunnen zetten, om te zien of ze dan wel goed vastgehouden worden. Kijk verder ook even met rsop.msc/gpresult.exe of de hele internet-gpo wel geladen wordt.

Mijn spoorwegfotografie

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
In het log bestand die je krijgt na de register aanpassing kan ik niets zien wat betrekking heeft op die policy. Het is een aardig bestand dus heb de log doorzocht met de woorden internet explorer en proxy.
Met gpresult zie ik dat de policies we uitgevoerd worden.
Zelfs bij rsop.msc is alles welleswaar wel grijs dat je het niet aan kan passen (logisch als normale gerbuiker) maar ik zie de proxy instellingen er wel staan! Dus das dan weer erg vreemd.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de proxysettings al eens in een nieuwe/aparte policy gezet om te kijken of er dan iets verbetert? Misschien handig om een dergelijke policy vanaf een pc te maken waar al IE7 op staat, dan heb je die templates al en hoef je niks te importeren verder.

Mijn spoorwegfotografie

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:42:
Heb je de proxysettings al eens in een nieuwe/aparte policy gezet om te kijken of er dan iets verbetert? Misschien handig om een dergelijke policy vanaf een pc te maken waar al IE7 op staat, dan heb je die templates al en hoef je niks te importeren verder.
Importeren moeten we eigenlijk sowieso. We hebben namelijk op de servers gewoon IE6 staan. En van hieruit worden alle policies beheerd.
Om te testen of de proxy wel ingesteld wordt bij een loginscript heb ik even een voorbeeldje nodig hoe dat eruit komt te zien. Ik zie op google wel de nodige voorbeelden maar dat is veel te ingewikkeld zonder duidelijke uitleg. Ik ben namelijk niet zo'n scripter.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Even een kickje want we zitten nog steeds met hetzelfde issue.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Is er niemand die hetzelfde heeft meegemaakt na de installatie van IE7? We zijn nog steeds niets verder.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

ik raad je aan om naar www.gpoguy.com te gaan , je aan te melden bij de mailinglist en de vraag daar te stellen. Hier zitten onder andere auteurs op van het resourcekit boek Windows Policy's.

Verwijderd

up

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 12:53 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem... Alleen nog geen oplossing gevonden...

iemand een ideetje?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:36

grimson

domeingrommer

Internet Explorer Maintenance policies are not applied in preference mode
Standard users can not change proxy settings after Internet Explorer 7 installation.

Interessant;
Internet Explorer 7 sets the proxy settings per machine (rather than per-user) by default for desktop computers.

[ Voor 19% gewijzigd door grimson op 18-06-2007 21:21 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Bedankt het is opgelost!

RESOLUTION
In order to resolve this issue you must disable the following Local Computer Policy setting - Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Internet Explorer\Make proxy settings per-machine (rather than per-user). You must set this policy setting to disabled even if Group Policy console (gpedit.msc) shows this as Not Configured.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:11:
Bedankt het is opgelost!

RESOLUTION
In order to resolve this issue you must disable the following Local Computer Policy setting - Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Internet Explorer\Make proxy settings per-machine (rather than per-user). You must set this policy setting to disabled even if Group Policy console (gpedit.msc) shows this as Not Configured.
Je zult het niet geloven.. MAARRR.... :9
het werkt nog niet :(
Ik heb in de policy gezet (via DC en lokaal gpedit geprobeerd) dat proxy settings per-machine (rather than per-user) op disabled staat, maar het werkt nog niet.

Hier heb ik trouwens nog een vraag over... je kunt via de computer settings toch helemaal geen proxy adres invullen? Dacht dat die policy alleen bij User settings stond.

Als jullie er nog iets van snappen vind ik dat heel knap...
Pagina: 1