Toon posts:

KT133a en Kt133 zijn gelijk aan elkaar!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo een beetje rondgekeken op die site van via en ik kan niks anders concluderen dat de KT133a en de KT133 aan elkaar gelijk zijn.

Het verschil zit hem meer in de kwaliteit van de chips zelf volgens mij, de KT133a is van betere kwaliteit dus kan hij op 133 en > lopen. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij proc.

Ik kwam hierop omdat ik de bios van de a7v133 op mijn a7v heb gefashed, het is onmogelijk dat er andere instructies voor de chipset (op optimalisaties na)zijn geprogrammeerd anders zou het gewoon niet werken.

Jullie mening graag, en zeg me wanneer ik bull shit praat

Verwijderd

Loopt je FSB nu dan ook probleemloos op 133 Mhz?? De prijzen zijn trouwens ook gelijk, dus veel is er niet veranderd.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41
Mij is bekend dat Via,na verzoek van AMD, zijn KT133 kreupel heeft gemaakt zodat Proc niet direct op 133Mhz kan draaien

Ik kan het natuurlijk mis hebben.. maar da's wat ik gehoord heb.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Eh het zou een beetje raar zijn dat een bios update je mb veranderd in een a7v133, ik weet niet of ik dat ga proberen om hem op 133 te zetten

Verwijderd

Als jij een unlocked Duron hebt dan kan het op zich geen kwaad. Gewoon op 6 x 133. De duron moet dat opzich wel aankunnen. proberen kan nooit kwaad.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
ik denk wel dat het goed zou kunnen dat VIA de chip kreupel heeft gemaakt maar denk niet dat dit in de bios zit, pech dus :(

is een beetje zoals celeron-P3 verhaal denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ja, eh kan dat geen kwaad dan ik kan namelijk allen via een bootflop mijn cmos clearen dus als het mis gat heb ik een probleem

Verwijderd

Als ie niet meer start gewoon cpu uit en dan even wachten en weer aan, en weer terugzetten naar default FSB

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik al eens geprobeerd en dat werk niet, en ik denk dat het zowieso niet werkt!!

Verwijderd

Dan is er dus wel degelijk verschil in de chipsets..

Verwijderd

probeer het nou maar gewoon! Je kunt je bios altijd clearen door de compu van de stroom af te halen en je backup battery eraf te halen!

Verwijderd

Topicstarter
Messchien komt toms hardware wel binnenkort met een modificatie die het wel mogelijk maakt

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

probeer het toch maar >:)
ik ben benieuwd...
(zal toch allang door een of ander getest zijn :?)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
ok moment

• paragon
  • Laatst online: 27-08 21:41
En ik ben ook wel benieuwd, want dan flash ik hem meteen. Maar ja moet toch nog een mobo voor een tweede pc kopen. Dus het maakt ook niet echt uit.

Verwijderd

Topicstarter
Pindakaas, het is niet gelukt hij gaf geen beeld maar gaf geen piepjes ofzo

3.35 volt nada
3.5 volt nada
3.65 volt nada

dus het werkt niet

had duron (unlocked)op 6 * 133 gezet

Verwijderd

Topicstarter
het is dus niet gelukt

• Krypt
  • Laatst online: 17:41
In andere post staat dat die bios update wel de memory access versneld... maar dat je um niet op 133 kan zetten..

Ga het eens proberen... het is het proberen waard ;))

Pvouput live

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 13:00
Bij mij lukte het ook niet (TB{locked} 8 x 133).
Ook geen beeld, wel HD spinup etc maar niet Win laden (zover ik hoorde).

Whoo-ah.

Verwijderd

WAT een gelul zeg.

southbridge is al anders, zit ata100 support in.
En de bios bevat ech nie de chipset instructies.

Verwijderd

Topicstarter
ok het is dan wel onzin, ik heb wel
446 en 540 ipv
417 en 513 in sisoft sandra 2001 pro

gem van 3 maal testen

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Het goede antwoord is:

De southbridge is vernieuwd zodat deze 133Mhz aanken op z`n ingangen ook is de klok generator aangepast.. dit ken je ook zelf doen.. heb een keer een mod op een vage jappen site gezien. Alleen het nadeel van de kt7-a is dat je pci,agp,isa bussen mee omhoog gaan dus je hardware moet er tegen kunnen.

Enne de athlons en durons i/o poorten zijn 133 mhz gecertificeerd.

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

En als het antwoord niet helemaal goed is: icq me ff

25250807

Verwijderd

Topicstarter
Eh welke site, en geldt dit ook voor de a7v

Verwijderd

Topicstarter
heb geen icq

• gavro
Op woensdag 07 februari 2001 23:36 schreef D.A.R.R.Y.L. het volgende:
WAT een gelul zeg.

southbridge is al anders, zit ata100 support in.
En de bios bevat ech nie de chipset instructies.
Southbridge is volgens Asus-website anders (bla-A in A7V en bla-B in A7V133), nog niks concreets anders alleen de naamgeving.
En BEIDE MB hebben ATA100 support (allebei dezelde promise chip op de mainboard) (8>
Hierop kun je niet zomaar beweren dat hier alleen gelul wordt uitgekraamd!!

Whoo-ah.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 23:42 schreef Rempage0611 het volgende:
Het goede antwoord is:

De southbridge is vernieuwd zodat deze 133Mhz aanken op z`n ingangen ook is de klok generator aangepast..
hmmmm je bedoelt de northbridge neem ik aan??? southbridge is voor harddisk controller enzo ;)

kt133 heeft 200mhz fsb, kt133A heeft 266mhz fsb... (intern dan) dat is het verschil!

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 23:44 schreef gavro_g het volgende:

[..]

Southbridge is volgens Asus-website anders (bla-A in A7V en bla-B in A7V133), nog niks concreets anders alleen de naamgeving.
En BEIDE MB hebben ATA100 support (allebei dezelde promise chip op de mainboard) (8>
Hierop kun je niet zomaar beweren dat hier alleen gelul wordt uitgekraamd!!
die bla-B heeft ATA-100, die bla-A ATA-66...

don't talk bs >:)

• gavro
die bla-B heeft ATA-100, die bla-A ATA-66...

don't talk bs >:)
Zoals ik het op asus.com lees is het dezelfde Promise PCI-ATA100 controller die voor de ATA100 interface zorgt.
De bla-B-southbridge chip heeft nog steeds ATA66 interface (er staat nergens waar het tegendeel wordt gezegd!)
Dus in dat opzicht zijn A7V en A7V133 identiek zou ik zeggen ;)

Als jij mij ergens aan kan wijzen waar het tegendeel wordt bewezen.....k wacht

Whoo-ah.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op donderdag 08 februari 2001 11:45 schreef gavro_g het volgende:

[..]

Zoals ik het op asus.com lees is het dezelfde Promise PCI-ATA100 controller die voor de ATA100 interface zorgt.
De bla-B-southbridge chip heeft nog steeds ATA66 interface (er staat nergens waar het tegendeel wordt gezegd!)
Dus in dat opzicht zijn A7V en A7V133 identiek zou ik zeggen ;)

Als jij mij ergens aan kan wijzen waar het tegendeel wordt bewezen.....k wacht
De Promise controller levert nog eens twee extra IDE aansluitingen op, voor een totaal van 4. De Southbridge bevat de IDE controller voor IDE1 en 2, de Promise controller voor IDE3 en 4.
IDE 3 en 4 zijn bij beide versies ATA100, omdat de Promise ATA100 ondersteund.
IDE 1 en 2 zijn ATA66 als hij de 686A southbridge heeft, en ATA100 als hij de 686B Southbridge heeft.
Er is dus wel een verschil bij deze borden, maar dat wordt bepaald door de Southbridge controller-versie, niet door de Northbridge versie.

• gavro
Kee, ik geloof je wel maar ik lees het nergens....zal wel aan mij liggen; my bad :'(

Whoo-ah.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op donderdag 08 februari 2001 12:29 schreef gavro_g het volgende:
Kee, ik geloof je wel maar ik lees het nergens....zal wel aan mij liggen; my bad :'(
Ja, inderdaad.. beter kijken er is maar 1 betrouwbare bron in dit soort dingen en dat is de chipset fabrikant zelf he..

KT133 http://www.via.com.tw/products/prodkt133.htm
KT133a http://www.via.com.tw/products/prodkt133a.htm

Hier staan toch echt wel de verschillen die jij niet kunt vinden.

Laat maar.. .

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Tsja, ik heb het verhaal al in een paar andere topics gezet, maar ik heb mijn FSB van mijn classic Athlon 700 ook op 133 mhz staan, maar er zijn kennelijk niet zoveel mensen die dat ook gelukt is, dus misschien heb ik gewoon pure mazzel?
(Athlon loopt nu dus op 933, mobo is Asus K7V en chipset KX133, Jumperfree staat uit (1101))

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1