Toon posts:

GF 8800GTS probeempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een onhandig probleempje met mijn GeForce 8800GTS..
Ik heb een dualscreen opstelling ingesteld en sindsdien start mijn pc alleen nog maar op op het 2e (secondary) scherm, tot aan het inlogscherm van xp, daar schakelt ie pas weer over naar mijn primary display...dus alleen tijdens het opstarten... de boel weer instellen als single display of andere dual screen configuraties heeft geen enkele invloed hierop... het lijkt me geen driver kwestie want zelfs mijn bios instellingen moet ik doen op het 2e scherm, er is dan nog geen enkele videodriver geladen volgens mij... Wellicht heeft iemand wel eens een dergelijk probleem meegemaakt en is er een simpele oplossing voor? Bij voorbaat dank!
-Mike

Verwijderd

Dit is geen probleem dit hoort zo.

Het enige wat je veranderd kunt zien is dat je bijvoorbeeld tijdens het booten hetzelfde beeld ziet op beide schermen... maar dit ligt meer aan je kaart dan aan instellingen

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik zie je probleem eig niet? Heb je het tweede scherm dan al nodig in het bios? Het werkt toch gewoon onder XP?

M3P - M3LR - 6320Wp

• qbical
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 10:47

qbical

bleh

Ik kan me voorstellen dat je twee verschillende beeldschermen hebt en dat de ene gewoon meer geschikt is voor de boot en eventuele bios edits.
In dat geval is het dan niet handig om gewoon de kabels om te draaien, aangezien 1 poort bij de boot waarschijnlijk als primary word aangewezen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat als ik de kabels verwissel, het precies andersom is, opstarten via scherm 1 en windows op scherm 2... Normaal gesproken geschied de hele opstartprocedure toch gewoon via je scherm die op port 1 is aangesloten? Het 2e scherm is alleen nodig als verlenging van de desktop... die staat lang niet altijd aan en krijg ik dus pas beeld als windows volledig is opgestart. Er is op zich wel mee te leven maar beetje onhandig is het wel...

• ThE_En4CeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Ik ken dit geintje, had het ook met mijn opstelling (7900 GT, 2 x 19"). Ik deed het volgende:

Draai die kabels om (nu, als het goed is, is de BIOS op het eerste scherm zichtbaar) en draai daarna bij de beeldscherm instellingen van XP de monitoren om . Dus 1 en 2 op het tabblad Instellingen (van beeldscherm eigenschappen) omdraaien. Dan staat ook XP op de eerste monitor; mocht nu je Start balk op de verkeerde monitor staan, verander dan je "Hoofdmonitor" (zelfde tabblad).

Verwijderd

Topicstarter
hey dat gaat ik ff uit proberen, alvast bedankt!
Pagina: 1