Chello Extreme + uTorrent

Pagina: 1
Acties:

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Ik gebruik sinds kort Chello Extreme. Wanneer ik Speedtest.nl gebruik om mijn snelheden te checken komt mijn upload aardig in de buurt van de 2mbit die geleverd dient te worden. Dat zou dus betekenen dat ik voor zo'n 250kB/s zou moeten kunnen uploaden.

Echter, als ik bij bijvoorbeeld uTorrent de upload optel kom ik (op dit moment) aan zo'n 60kB/s. Je zou dus zeggen dat er meer dan voldoende ruimte overblijft om te internetten, maar gek genoeg werkt gewoon niks meer zodra ik 'n torrent programma gebruik. Kijk ik iets over het hoofd? Of wordt de upload misschien niet goed weergegeven in het programma?

Laten we lekker link gaan doen!!!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 14:24

spaceboy

Op grote hoogte

Je hebt het over upload. Maar hoeveel % van je downstream gebruik je dan? En wellicht kun je 's een monitor-tooltje aanzetten om te kijken wat je actuele down- en upstream is? (NetLimiter ofzo)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:54

Arethusa

Niet die server

DarkWingDuck schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:23:
*knip* Of wordt de upload misschien niet goed weergegeven in het programma?
Je zou dit eens met andere torrent programma's kunnen bekijken?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hoeveel connections heb je ingesteld dat uTorrent mag gebruiken? Ik heb hem in het verleden terug moeten zetten van 50 connections naar 40. Ik heb wel chello light (3/1). Daarna kon ik mijn volle Mbit upload wel gebruiken, en deed de rest van internet het ook perfect.

Hier staat tekst

• DarkWingDuck
@Spaceboy: de downstream is maar zo'n 100kB/s, dus dat is niet bepaald hoog te noemen. Netlimiter geeft exact dezelfde datastream aan als uTorrent.

@Arethusa: Netlimiter toont dezelfde waarden.

@Sjaak: ik heb hem teruggebracht naar 40, maar merk geen verschil

Kan het wellicht aan m'n router liggen?... Want het probleem doet zich niet alleen op mijn pc voor, maar ook in de rest van het huis... Lijkt me eerlijk gezegd stug, maar als het iets is wat vaker voorkomt.. Ik heb in ieder geval de DMZ op mijn pc gezet.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-12 20:19

Gerco

Professional Newbie

Veel (goedkope) SOHO routers kunnen maar enkele tientallen connecties tegelijk managen. Windows XP (Home?) is overigens ook gelimiteerd op 10 inkomende connecties tegelijk, maar als niet alleen jij er last van hebt zal dat het probleem wel niet zijn.

Breng het aantal connecties eens terug naar 10 of 20, dat moet elke router wel aankunnen. Als dat nog niet werkt, kijk dan eens of het probleem zich ook voordoet als je alleen jouw PC aansluit op het kabelmoden (router ertussenuit halen dus).

Je kan ook torrent eens uitsluiten en via FTP een grote file uploaden (wel even met netlimiter de ftp client limiteren op 60k/s). Als je dan nog steeds niet kan internetten (en de rest ook niet), kan het bijna niet anders zijn dan dat je Chello niet up to spec presteert.

[ Voor 21% gewijzigd door Gerco op 31-05-2007 10:21 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• DarkWingDuck
Ik heb de connecties drastisch verlaagd en heb nu inderdaad geen problemen meer _/-\o_

Binnenkort komt er 'n nieuwe router, is er 'n mogelijkheid om te zien hoeveel connecties 'n router aankan?

Pagina: 1