Toon posts:

[Excel] pulldownmenu maken in tabblad1 met data uit tabblad3

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Excel Goeroes,

Ik wil graag in tablad 1 een pulldownmenu maken met gegevens uit tablad 3 echter wat ik ook probeer met Data--->Valideren---->Lijst, heet wil maar niet lukken.

Komt het omdat dit simpelweg niet mogelijk is, of komt het doordat ik iets fout doe. Ik denk zelf het laatste :P .

Gisteren had ik het even voor elkaar, alleen verscheen er maar 1 gegeven in de pulldown, ondanks dat ik de gehele rij had geselecteerd. Door gebrek aan tijd, was ik genoodzaakt, om de boel af te breken en een nieuwe poging te wagen tijdens een nieuwe werkdag. Helaas bij mij poging van heden ochtend, kreeg ik het na diverse pogingen niet meer voor elkaar.

Uw hulp zal zeer gewaardeerd worden door menig persoon binnen dit bedrijf _/-\o_ _/-\o_

Ik heb al diverse topics doorzocht, echter kwam er geeneen overeen met hetgeen dat ik wil.

Verwijderd

lijstje in tabblad drie selecteren en benoemen (bv. pulldownmenu). bij aanmaken validatielijst kies je bij toestaan 'lijst' en bij bron naam van het bereik ingeven '=pulldownmenu'.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Wanneer je op een cel in werkblad 1 staat via menu Data > Valideren > Toestaan alle waarden, en dan bij bron de relevante data van werkblad 3, althans die data die je in je validatielijst wilt hebben, te selecteren.

What's a cube to you?

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 19:01
Ik dacht dat je geen lijst kunt gebruiken uit een ander werkblad, tenzij je er een naam aan geeft, zoals _heretic_ aangeeft. Een naam geven aan het bereik en dat gebruiken, is dus niet facultatief.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie hulp.

Na vele pogingen is het bij mij thuis gelukt. Echter heb ik thuis Office2007 draaien en hier op het werk Office2003. Nu weet ik dat ik hem thuis onder een andere versie (in dit geval 2003) moet opslaan.

Terug hier op het werk, heb ik de sheets aangepast zoals ik hem thuis ook had gemaakt. Ik had hem namelijk niet per mail teruggestuurd naar mijn werk.

Op dezelfde wijze zoals ik het thuis had gedaan, ging ik de verwijzing aanmaken, echter bij het valideren in sheet 1, kreeg ik de volgende melding:

u mag geen verwijzingen naar andere werkbladen of werkmappen gebruiken voor gegevensvalidatie criteria

Dit zou dus inhouden dat ik de gegevens, die ik in sheet 2 wil gebruiken en een naam heb gegeven, niet mag gebruiken in sheet 1 als zijnde de verwijzing.

Ik snap dus niet waarom dit in versie 2003 niet kan en in 2007 wel. :? :?

• Bolukan
Misschien kun je een printscreen plaatsen van wat je precies doet. Het ligt mijn inziens niet aan de versie van Office.

edit: doe je zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.bolukan.nl/image/Gegevensvalidatie.png

[ Voor 5% gewijzigd door Bolukan op 01-06-2007 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Precies.

En ipv Datacellen zet ik dan de code uit de 2de sheet neer. Sorry printscreentjes ben ik niet zo goed in, dus bespaar ik je die ramp ;) .

Sheet 2 geeft de code: ='Seabourne 3'!$B$3:$M$3.

Deze gebruik ik dus voor de validatie/lijst, om te verwijzen naar de regel in die sheet. Deze regel heb ik de naam Land gegeven.

• Bolukan
????

Even samenvatten:
- In het getoonde schermpje vul je "Land" in.
- Land verwijst naar een cel in sheet 2
- De cel in sheet 2 bevat "='Seabourne 3'!$B$3:$M$3"
- In 'Seabourne 3'!$B$3:$M$3 staat de gewenste lijst?

Wat je moet doen is:
- In het getoonde schermpje vul je "Land" in.
- Land is de naam van 'Seabourne 3'!$B$3:$M$3

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha De oplossing was idd zo simpel. Na veel geklooi, is het simpelweg invullen van de naam van de regel voldoende gebleken.

Thanks peeps. Het moeilijkste gaat nu nog komen, maar daar zal ik nog wel op terugkomen als het zover is.
Pagina: 1