Toon posts:

Van VDSL naar ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb mij georienteerd maar zelfs bij enkele ISP's konden ze mij niet goed helpen, vandaar mijn vraag op dit forum.

Ik heb momenteel een VDSL aansluiting bij belgacom (dus met VDSL modem, VDSL splitter), maar gezien de hoge kosten en de lage limieten wil ik overstappen naar een ADSL verbinding van Dommel.

Nu ben ik dus nieuwsgierig of mijn huidige VDSL splitter & VDSL modem ook werken voor een ADSL abonnement of moet ik deze twee allebei nieuw aanschaffen?

Dommel zelf heeft mij hierover niet tevreden kunnen stellen, ik wil graag zeker zijn voordat ik overstap en opeens extra kosten moet maken.

Hartelijk dank.

(Oeps, misschien beter in een ander onderdeel gezet, sorry)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 08:57 ]

Verwijderd

Staat er geen merknaam en type-aanduiding op je modem? Dan kun je kijken of je de site van de fabrikant kunt vinden en daar zoeken naar info over dat exacte model modem. Vaak staan er wel specificaties en dus ook of hij ADSL geschikt is.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 09:05

Oceria

I've been in between....

Het ligt een beetje aan je modem en splitter of ze daadwerkelijk adsl en vdsl kunnen verwerken, maar ik denk het niet. vdsl en adsl zijn verschillende protocollen, dus ik denk dat je beide zult moeten vernieuwen.
Vaak verkopen de ISP's splitters en modems tegen zeer gereduceerde prijzen. Dat zijn dan niet de besten, maar helpen je in ieder geval aan een verbinding, zodat jij rustig de tijd hebt om te bepalen of je toch niet een ander type modem wilt.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een zyxel prestige (nummer weet ik even niet zo uit mijn hoofd), maar in de omschrijving van het type praten ze alleen over VDSL, maar eigenlijk vooral over de soort kabels en de kwaliteit ervan. Wordt niet echt specifiek gepraat over ADSL en VDSL. Dus de handleiding gaf geen duidelijk uitsluitsel.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:01:
Het is een zyxel prestige (nummer weet ik even niet zo uit mijn hoofd), maar in de omschrijving van het type praten ze alleen over VDSL, maar eigenlijk vooral over de soort kabels en de kwaliteit ervan. Wordt niet echt specifiek gepraat over ADSL en VDSL. Dus de handleiding gaf geen duidelijk uitsluitsel.
Wat is dat nou voor een antwoord? Daar kunnen we toch niets mee? Je hebt zyxels voor ADSL en VDSL, wij kunnen echt niet ruiken welke variant jij hebt.

Maar waarschijnlijk is het een hele dikke vette NEE. Het zijn twee verschillende protocollen en je ziet heel weinig apparatuur die meerdere standaarden aankan. Ik verwacht dus van niet.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Dit gaat niet werken.

VDSL modems van de 800 serie (welke je waarschijnlijk hebt) zijn niet compatibel met een ADSL signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het nummer even niet omdat ik op mijn werk zit, maar het is idd een 8xx nummer.
Ik was al bang dat het niet zou werken, dan idd maar een goedkoop adsl modempje, en splittertje,

Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1