Toon posts:

Processor te heet!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.441 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met me nieuwe PC (zie sig)
Mijn E6600 (met Scythe Infinity) word Idle rond de 30 graden en stressed (na enkele secondes) wel 70 graden!
Ik heb daarvoor de volgende screens:

Voor:
http://img180.imageshack.us/img180/7484/voorek9.jpg

Na:
http://img483.imageshack.us/img483/7076/nazj0.jpg
Modbreak:- aub geen lomp grote plaatjes als dit posten, resize ze zelf als ze >600p breed zijn
- sowieso gaat het hier 100% over text info. Dan kun je dat prima als inline text posten, een pic voegt hier niets toe

Maar nu:
Als ik de kast open, en terwijl Orthos stressed de koeler op het mobo 'druk" (lichtjes naar boven toe) dalen men temps onmiddelijk naar 40 graden!
Ik ben een noob qua hardware en vraag me af wat een simpele oplossing is om de koeler er goed op te laten zitten. (t enige wat ik ooit gedaan heb is een geluidskaart installeren!)
HElp!

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 31-05-2007 08:47 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Kan dit een IHS probleem zijn?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:30
Duidelijk gevalletje van onjuist gemonteerde cpu koeler. Ik zou zeggen haal hem eraf. Clean zowel de koeler als je cpu goed (met wasbenzine of zoiets dergelijks).

Daarna even verse koelpasta aanbrengen en de koeler opnieuw bevestigen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het met IHS te maken heeft. De koeler lijkt me zodanig zwaar dat hij iets naar beneden leunt, en zodra ik de koeler ietsjes op het mobo druk en goed recht houdt, dalen men temps. EN zoals ik al zei, een koeler eraf halen is iets waarmee ik heel voorzichtig ben, hij is nml net nieuw, en ik wil niets slopen. Ik zou ook echt niet weten hoe het moet.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ook even goed in de handleiding kijken hoe je die S775 koelers bevestigd. De eerste keer dat ik zo'n koeler installeerde snapte ik ook niet helemaal hoe dat nou precies moest, met als gevolg onzekerheid of alle vier punten wel stevig vast geklikt waren.

Nu snap ik het systeem een beetje en is het installeren makkelijker dan ooit tevoren. :P

Omdat je zegt dat de CPU temp flink daalt tot normale waarden wanneer je de koeler aandrukt, lijkt een probleem met de heatspreader onwaarschijnlijk. Het zal eerder liggen aan de installatie van de koeler en/of de koelpasta.

Over het losmaken van de koeler: er staan pijltjes op die zwarte 'draaiknopjes'. Draai ze alle vier tegen de richting van het pijltje in tot ze niet verder willen (er zit een hoek van 90 graden tussen uiterst links en uiterst rechts. Als ze allemaal naar links zitten kun j de pluggen er volgens mij gewoon rustig uit trekken zonder draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door frankknopers op 31-05-2007 08:18 ]

Goud is geen geld

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:15:
Ik denk niet dat het met IHS te maken heeft. De koeler lijkt me zodanig zwaar dat hij iets naar beneden leunt, en zodra ik de koeler ietsjes op het mobo druk en goed recht houdt, dalen men temps. EN zoals ik al zei, een koeler eraf halen is iets waarmee ik heel voorzichtig ben, hij is nml net nieuw, en ik wil niets slopen. Ik zou ook echt niet weten hoe het moet.
Omdat te testen kun je kast ook eens plat leggen
Om wat voor een koeler gaat het?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Scythe Infinity

• Spixo
frankknopers schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:15:
Ook even goed in de handleiding kijken hoe je die S775 koelers bevestigd. De eerste keer dat ik zo'n koeler installeerde snapte ik ook niet helemaal hoe dat nou precies moest, met als gevolg onzekerheid of alle vier punten wel stevig vast geklikt waren.

Nu snap ik het systeem een beetje en is het installeren makkelijker dan ooit tevoren. :P

Omdat je zegt dat de CPU temp flink daalt tot normale waarden wanneer je de koeler aandrukt, lijkt een probleem met de heatspreader onwaarschijnlijk. Het zal eerder liggen aan de installatie van de koeler en/of de koelpasta.

Over het losmaken van de koeler: er staan pijltjes op die zwarte 'draaiknopjes'. Draai ze alle vier tegen de richting van het pijltje in tot ze niet verder willen (er zit een hoek van 90 graden tussen uiterst links en uiterst rechts. Als ze allemaal naar links zitten kun j de pluggen er volgens mij gewoon rustig uit trekken zonder draaien.
Mits het om een standaard Intel cooler gaat zou het goed kunnen dat bij de TS 1 of meerdere van de 4 drukpunten niet goed vast zit "geklikt".

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alvast een mail naar azerty gestuurd, kijken wat die te zeggen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de Infinity niet beter vastmaken door de 10 schroeven aan de zijkant (raamkant) aan te draaien?
Modbreak:Als je <24u iets toe te voegen hebt, gebruik de edit-knop ipv 2x achter elkaar te posten

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 31-05-2007 08:48 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb je al gedaan wat The_Greater heeft gezegd?
Je moet gewoon even wat dingen uitproberen en rustig blijven. :)
Als je denkt dat die door het gewicht gaat hangen lijkt me dat die toch veel te los zit?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ok, maar zet je hem vast door die schroeven aan te draien (ik heb geen manuel bij de hand)

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:45:
Nee ok, maar zet je hem vast door die schroeven aan te draien (ik heb geen manuel bij de hand)
Gast, doe even wat moeite. Pak de manual erbij, en als je die niet hebt gekeken, kijk even op internet. Op de website van Scythe is vast en zeker meer uitleg te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kast plat gelegd en stressed 50 graden.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij zijn die alleen om de koeler zelf bij elkaar te houden.

[ Voor 61% gewijzigd door Saturnus op 31-05-2007 08:49 . Reden: quote erin ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij de basiszelfwerkzaamheid die we op GoT verwachten hoort het opzoeken van manuals en lezen ervan. Dat hoor je RUIM voor je hier post te doen.

Dicht wegens gebrekkige eigen inzet (de 'schoonheidsfoutjes' van lompe pics posten en <24u schoppen zijn overigens ook niet bevorderlijk)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.