PC met nieuwe voeding start 1 x op, doet dan niets meer

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-05 20:15
Heb hier een systeem staan met P4 en een Intel D845HV mobo erin.

PC wilde niet opstarten. Nieuwe voeding erin (Noname, 180W) en op het moment dat de stekker in het stopcontact ging startte hij zonder problemen op.
PC uitgezet en even later weer aangezet. Nu gebeurt er helemaal niets meer, het enige is dat het kleine lampje naast de main power (20 pins) aansluiting op het mobo continue blijft branden en dat er een sissend geluid uit de voeding komt. Dit sissen houdt na een minuut of twee op en komt dan af en toe weer eens terug, lampje op mobo blijft branden. Heb al geprobeert op te starten met alleen de hdd aangesloten (hoewel systeem altijd met precies dezelfde voeding heeft gedraaid met cd speler, cd brander, floppy en hdd).
Helpt ook niet. Heb alle stekkertjes van de voeding weer losgemaakt (20 pins, 12V 4pins en de molex van de hdd) en opnieuw aangesloten.

Herkend iemand deze symptomen? Ik kan nu wel ergens een ander merkvoeding gaan halen, maar het wordt niet echt gewaardeerd als ik er twee voedingen doorheen jaag en het probleem dan ergens anders blijkt te liggen.
Ook al is de voeding maar 180 W, het systeem zou dan toch in ieder geval op moeten starten.....?

Ik vraag me af of het feit dat het lampje naast de main power blijft branden duidt op een probleem met de voeding of juist geen probleem met de voeding (hoewel er voor mij geen lampjes hoeven te branden als het systeem uit staat)

Verwijderd

Ik weet niet of 180W voldoende is, maar ik heb toevallig gisteren ook gehad. Ik heb het volgende gedaan: Stekker uit de computer en die er weer terug indoen, dit moet je een paar keer doen totdat het lampje blijft branden en niet gaat sissen. Ik heb dit gehad met een Sweex voeding 380W. Misschien heb je er wat aan.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06

Sebazzz

3dp

Zeker een ASUS mobo?
Daar brand altijd een lampje zolang de voeding stroom krijgt.
Ik weet het trouwens niet zeker, maar het is mogelijk dat als je voeding geen overbelastingsbeveiliging heeft, dat dan hij kapot gaat door een te hoge vraag naar stroom.

Is de computer trouwens aangesloten op een geaard stopcontact?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-05 20:15
@ wesley_210, lampje brandt al. PC is niet van mij, kan hem moeilijk teruggeven met de instructie dat ze stekker in en uit stopcontact moet blijven halen...... En dat sissen van de voeding vind ik niet zo'n veilig gevoel.

@ The Triad, Ik heb er niet zoveel verstand van, maar met alleen een hdd en twee cd spelers zal de hoge vraag naar stroom toch wel meevallen? Hij heeft het meer dan een jaar gedaan op deze voeding, kan niet achterhalen waarom nu ineens niet meer.

Geaard stopcontact proberen is nog een mogelijkheid.

Bedankt voor het meedenken, andere suggesties zijn welkom.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 21:45
Sissende voeding ? Draai hem eens open (als de garantie verlopen is!)
en check de condensatoren eens.

My favorite programming language is solder.