Toon posts:

[Excel] wat doet Data! ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet werken met een excel bestand gemaakt door iemand anders, vrij lastig, het is een nogal groot bestand. Ik probeer door naar de formules te kijken te achterhalen waar de inhoud vandaan komt. Ik kom helaas niet ver.

code:
1
=SUMIF(Data!A:A;K2;Data!C:C)

Deze formule geeft een getal terug. Ik weet alleen niet van waar/welke tablad het vandaan komt. Ik probeer te zoeken wat 'Data!' precies doet. Maar dit is moeilijk te zoeken vanwege de uitroepteken. Google en de search van GOT kunnen er iig niet mee omgaan. Kan iemand me misschien wat uitleg geven over deze code?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijst Data!<celnaam of range> niet naar het tabblad Data?

Ik heb zelf geen Excel hier dus kan het niet voor je controleren
Je kun het makkelijk testen door in een excel file met twee tabbladen in een lege cel =-teken in voegen, dan met de muis een ander tabblad te selecterenen en daar een cel van. Kijk wat er is ingevuld in de cel op het eerste tabbald

Everything is better with Bluetooth

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:26

Reptile209

- gers -

Het Data!-deel slaat inderdaad op de naam van een van de tabbladen (als er een spatie in de tab-naam had gestaan, zou er "Data Nogwat"!A:A gestaan hebben). Vervolgens slaat A:A op de hele A-kolom op dat tabblad. Met de help van Excel er bij moet je er dan verder wel uit kunnen komen :).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, Data! verwees inderdaad naar een andere tablad (verborgen&dubbel wachtwoord beveiligd) maar dat is opgelost nu O-)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Basic, Bovendien hoort dit onderwerp thuis in "Office Suites en Software", niet in programming.

Als je de documentatie van Excel had gelezen had je het dus zelf kunnen weten.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.