[DVD]Bij sommige DVD's beeld blauw

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik heb van de week een nieuwe DVD speler gekocht, een Samsung DVD-HD870. Deze speler zit via een HDMI->DVI kabel verbonden met een beamer. Dit werkt met gekopieerde DVD's vlekkeloos. Met orginele DVD's krijg ik regelmatig een blauw scherm, terwijl het geluid wel afspeelt.

In eerste instantie dacht ik dat het iets met de regiocodering te maken had. Daarom heb ik het een en ander getest:

Fahrenheid 9/11: Regio 1 ====> Speelt af
Belly of the beast : Regio 2 ===> Speelt af
Bridget Jones: the edge of reason: Regio 2 ===> Speelt niet af.

Dit zou een regio 2 speler moeten zijn. Toch kan ik regio 1 en regio 2 DVD's afspelen. En sommige regio 2 DVD's weer niet.

Via S-Video werkt het ook niet. Ik heb de DVD speler staan op 720p output. Iemand die hier licht over kan laten schijnen? Anders moet ik contact op gaan nemen met de winkel, maar probeer het toch liever eerst hier ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:13
Ik move 'm van Audio en HiFi naar het Consumentenvideo subforum want het gaat toch echt om het beeld. Splitsing van AV is net doorgevoerd dus het zal voorlopig af en toe voor een beetje verwarring kunnen zorgen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.