Toon posts:

[XP] Kan xp niet installeren, pc herstart steeds*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil xp overnieuw installeren, maar installatie gaat niet verder dan blauwe (bestanden wordt gekopiert) scherm.
Pc blijft herstarten als bestanden kopieren klaar is.
Harddisk met DOS geformatteerd zelfs andere harddisk geprobeerd maar probleem blijt 't zelfde.
PC boot met xp cd,bestanden worden gekopieerd,daarna gaat pc blijven herstarten.

Heeft iemand 'n idee wat de probleem kan zijn?
Op deze pc kan ik zelfs geen windows ME opstarten.Om te proberen heb ik dan windows Me geinstalleerd installatie is wel gelukt van windows ME maar als die wil starten komt automatisch met veilige modus opstart scherm alsof ik op F8 hebt gedrukt.En als ik op veilige modus wil opstarten gaat pc weer zelf resetten.Dus noch Xp noch Me werkt niet meer met die PC?

In die Compaq PC zit 3 SDRAM banken,zal een van die sdram banken misschien kapot zijn?Hoe kan ik die geheugens testen op 'n pc waar geen windows op zit?

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Geheugen zou het goed kunnen zijn, probeer eens windows te installeren met 1 geheugenbank en zo weinig mogelijk hardware...

met andere woorden, enkel het nodige...
(HD, geheugen, videokaart en natuurlijk het moederbord en processor met koeler....)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Over dat geheugen testen: je kan 'memtest' downloaden en runnen. Is een stukje software dat vanaf een floppy wordt geboot.

[ Voor 13% gewijzigd door jvvv op 30-05-2007 23:38 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
het wil ook wel eens helpen om niet alleen een format te doen, maar eerst de hele c partitite te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het is dan alleen wel toevallig dat die ander schijf hetzelfde probleem heeft. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp

"t Was toch inderdaad 'n RAM bankje.