Toon posts:

Philips 37PF9641D of Samsung LE37M86BD HDTV?

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een full hd lcd en zat te twijfelen tussen deze 2 tv's.Mijn eerste keus was de philips omdat ik het model mooier vind en hij heeft beter geluid en amilight,bovendien heb ik altijd al philips apparatuur gehad zonder ooit echt problemen ermee gehad te hebben.
Echter nu zei een verkoper mij dat de philips geen 1080P ingang signaal ondersteund en de samsung wel.Nu begrijp ik het echter niet helemaal tis toch een full hd tv?
Kan ook geen reviews ofzo van de philips vinden.

Weet iemand meer hierover?

• gerwin01
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:08:
Ben op zoek naar een full hd lcd en zat te twijfelen tussen deze 2 tv's.Mijn eerste keus was de philips omdat ik het model mooier vind en hij heeft beter geluid en amilight,bovendien heb ik altijd al philips apparatuur gehad zonder ooit echt problemen ermee gehad te hebben.
Echter nu zei een verkoper mij dat de philips geen 1080P ingang signaal ondersteund en de samsung wel.Nu begrijp ik het echter niet helemaal tis toch een full hd tv?
Kan ook geen reviews ofzo van de philips vinden.

Weet iemand meer hierover?

Ja, philips heeft 1080i en samsung heeft 1080P sinds kort. Ik heb zelf de samsung LE40M87BD. Het enige verschil tussen die van mij en die jij noemt 40" is i.p.v. 37" en dynamisch contrast op 15000:1 i.p.v. 8000:1 bij de samsungs. Ik heb deze ook vergeleken......dan moet je zeker voor de samsung gaan. Veel beter en mooier beeld door P=progressive. Jammer dan van dat ambi-light is het zeker niet waard en prijs/kwaliteit verhouding is ook nog eens beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de philips vandaag nog bij de MM gezien voor 1740,- en ik zie eigenlijk geen verschil met andere hd lcd's,geluid is ook veel bter als sommige die ik heb gehoord,de verkoper bij It's zei gister zoiets dat de philips door de pixelplus 2/3 techniek hij geen 1080p kan ontvangen.Dus philips heeft een andere techniek om het een full hd te maken?
De philips heeft dus 4 speakers met 30 watt vermogen en met een subwoofer,6 milsec reactietijd,samsung 8milsec en 20 watt speakers.Ik weet moet men dan surroundset gebruiken,maar kost dan ook weer meer stroom.
Voor mij als philips fan toch en moeilijk om een keus te maken.

Verwijderd

Als ik kan kiezen tussen full hd or hd ready dan zou ik altijd voor full hd gaan (1080p dus)

Verwijderd

Ik ga binnenkort zelf ook een lcd aanschaffen en ben al enkele malen wezen kijken bij verschillende winkels. Het valt me op dat op HD beeld ze zo goed als allemaal wel goed eruit zien. De een soms iets beter als de ander. De grote verschillen komen vaak pas bij een normaal tv signaal/digitale tv. Helaas willen de winkeliers vaak niet een normaal tv signaal laten zien maar alleen de mooie HD beelden.

Ik denk dat je beter eerst kan vergelijken welke op normaal signaal er het beste uitkomt en daarna nog eens kijken als de philips beter is of het 1080P signaal belangrijker is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het digitale beeld van de philips gezien en ziet er wel goed uit alleen als je iets van opzij kijkt dan zijn de zwarte delen meer blauwachtig.De samung 40m86/87 ziet er wel mooier uit door de super clear techniek die ze gebruiken (zit niet in de 37 versie) en dat scherm glanst ook ziet er dan meer als een crt beeld uit,echter die valt buiten mijn budget helaas.

Verwijderd

Wat is je budget precies? Voor zover ik weet gaat de 37inch modellen van philips eruit. De nieuwe serie die deze maand er zou moeten komen gaat direct van 32 naar 42 inch en geen tussenmodel 37 meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 1800,- en 42 is veelste groot voor mij.Vreemd dat er geen 37 modellen meer zijn dan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 03:15:
Wat is je budget precies? Voor zover ik weet gaat de 37inch modellen van philips eruit. De nieuwe serie die deze maand er zou moeten komen gaat direct van 32 naar 42 inch en geen tussenmodel 37 meer.
Welke serie is dat dan,op de philips site staan nog steeds dezelfde modellen?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:08:
Ongeveer 1800,- en 42 is veelste groot voor mij.Vreemd dat er geen 37 modellen meer zijn dan.
Voor 1800 euro heb je toch ook een LE40M86 bij diverse shops...

Verwijderd

Topicstarter
Tinman schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:44:
[...]

Voor 1800 euro heb je toch ook een LE40M86 bij diverse shops...
Op internet mss bij Its kost die 2200,-.Maar krijg je gratis fiets bij,heb liever korting ;)
Pagina: 1