[php]Veel mail versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
Beste,

voor een website moet ik dagelijks ongeveer 10 000 mails versturen. Hoe pak ik dit best aan? Ik had gedacht aan cronjobs maar dit is niet mogelijk op de server. Tevens moet je dan een cron instellen die een php script aanroept maar dit script kan dan ook niet veel mails sturen.

Hoe los ik dit op?

Peter

edit:
Staat trouwens in verkeerd forum 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door kokorico op 30-05-2007 22:08 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als het voor win met MSN is dan gaan we je niet helpen denk ik 8)7

Anders in je php instellingen the exicution time aanpassen..

Verwijderd

Dat is maar 7 mails per minuut. Als je dus elke 5 minuten een stuk of 50 mailtjes kunt wegschieten is er niets aan de hand. En dat kan keurig met een PHP scriptje, dat kan mer Perl, dat kan met elke scripttaal. En elk script kan automatisch regelmatig worden aangeroepen. Dus waarom zouden cronjobs op die server niet kunnen? En met */5 * * * * php -q /pad/naar/je/script is het probleem dus opgelost.
Mr_gadget schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:08:
Als het voor win met MSN is dan gaan we je niet helpen denk ik 8)7
Een regel in het spamfilter is zo gemaakt.

Asl de TS overigens naar particulieren gaat mailen: zorg dat ze ge-opt-in't hebben, anders sta je zo op de blacklists. En ik ben de beroerdste niet om de colopartij te bellen om de server van een spammer van het internet af te laten sluiten. Maar het kan natuurlijk zijn dat de TS zuiver een dienst aanbiedt. Dat kan ik zo niet bepalen.
Anders in je php instellingen the exicution time aanpassen..
Je kunt beter een scriptje kort laten runnen, en dan wat vaker dat script aanroepen. De standaard 30 seconden is trouwens niet real-time.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 22:15 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Je kunt als je zelf de execution time niet mag aanpassen ook nog altijd proberen dynamisch deze aan te passen voor de te parsen pagina met ini_set(), als dat ook al niet mag kun je altijd nog een browser venstertje open zetten met een meta refresh die pas naar buiten gepoept wordt op het moment dat de laatste mail verstuurd is.

Maar dat is de JBF-methode.

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:15:
Je kunt als je zelf de execution time niet mag aanpassen ook nog altijd proberen dynamisch deze aan te passen voor de te parsen pagina met ini_set(), als dat ook al niet mag kun je altijd nog een browser venstertje open zetten met een meta refresh die pas naar buiten gepoept wordt op het moment dat de laatste mail verstuurd is.

Maar dat is de JBF-methode.
Een meta refresh header? Je kunt beter een scriptje vanaf de command line aanroepen. Maar bij een relatief goed te doen aantal mails per dag (10.000) is het via HTTP aanroepen van een script ook een optie, inderdaad. Roep die pagina dan wel aan met een cronjob; met wget of curl ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 22:18 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
offtopic:
Is dit MSN gegevens invullen hot ofzo tegenwoordig. Zag vandaag deze ook al in me hotmail belanden hxxp://wineenreis.nu/

[ Voor 1% gewijzigd door mrFoce op 30-05-2007 22:21 . Reden: link ongedaan gemaakt, stop the madness ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Geen idee of je mail() gebruikt, maar ik denk dat het in dat geval beter is voor zo'n grooot aantal mails beter is om deze te versturen met een SMTP-handler.
Dan kan je partijen bulkmail zo naaar de server sturen.
Zoals: http://phpmailer.sourceforge.net/

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 30-05-2007 22:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
offtopic:
Lekkere site heb je daar, je hoeft alleen maar je messenger inlognaam én wachtwoord in te vullen.... En bovendien worden je persoonlijke gegeven verstrekt aan derden.... Niet zo vreemd dat je elke dag 10.000 mails moet versturen...

• Observer
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-12 13:22
PHP scripts die via CLI (command line) worden aangeroepen hebben geen max_execution_time.

Check: http://www.php.net/manual/nl/features.commandline.php.

Een cronjob zou dus moeten werken.

There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary and those that don't

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:18:
[...]

Een meta refresh header? Je kunt beter een scriptje vanaf de command line aanroepen. Maar bij een relatief goed te doen aantal mails per dag (10.000) is het via HTTP aanroepen van een script ook een optie, inderdaad. Roep die pagina dan wel aan met een cronjob; met wget of curl ofzo.
Ja, raad hem gewoon aan een cronjob te gebruiken in plaats van meta refresh als hij geen cronjobs in kan stellen. Stom dat ik er zelf niet op kwam.

Klinkt als de standaard dichtgetimmerde shared hosting bak, daar mag je waarschijnlijk niet eens met shell op.

iOS developer

Verwijderd

Wellicht kan je je ook eens verdiepen in deze mailer:

http://www.swiftmailer.org/

ik gebruik deze nu al een tijdje en ben er wel tevreden over, meer dan over PHPmailer.

Verwijderd

---

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 23:17 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Bwahahaha... natuurlijk gaat dit dicht. }:O

O-) ahum. Spammen is dit niet echt gewenst hier, ook niet de mogelijk tot spammen vragen

[ Voor 4% gewijzigd door XangadiX op 31-05-2007 03:06 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.