Windows Vista Upgrade van Surfspot

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• timonb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 14:23
Hallo,

Een vraag voor degene die de upgrade versie van Windows Vista heeft gekocht op Surfspot. Hoe gaat de upgrade precies in zijn werk.

Ofwel:

Moet windows xp geinstalleerd en geactiveerd zijn voordat vista geinstalleerd kan worden?

Of

Boot je je computer met de Vista cd welke vervolgens vraagt om een XP cd?

Of

Is het stiekem gewoon een OEM versie?

Wie oh wie kan mijn vraagjes beantwoorden? Logisch lijkt mij dat aannames mij geen duidelijkheid verschaffen. Dus heb je werkelijk ervaring met de upgrade versie van Surfspot reageer dan, alle andere informatie vind ik niet boeiend!

Hartelijk dank!

gr. timon

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

om antwoord te geven op je vragen:
- eigenlijk wel, maar dit kan je omzeilen.
- om te omzeilen moet je booten met de vista cd, xp heb je niet nodig
- het is in elkgeval geen retail, je krijgt een cdtje zonder handleiding what so ever.
het is officieel geen oem, maar wat bedoel je met stiekem?
Het is een upgrade versie.. je krijgt er een volledige windows voor en je mag hem gebruiken als je (geloof ik) al een licentie voor xp, w2k of me hebt.
Daarnaast mag je vista officieel gebruiken totdat je stopt met studeren.

kijk eens in het vista SURF licentie topic

[ Voor 51% gewijzigd door job op 30-05-2007 23:14 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In aanvulling op hierboven. Officieel moet je wél XP SP2 (win2k mag geloof ik ook) geinstalleerd hebben. Dan kun je upgraden. Vers of met behoud van je oude data.

Verder is de licentie volgens mij sinds een tijdje verandert dat ie levenslang geldig is (en dus niet alleen als je student bent - net of iemand dat checkt, maargoed).

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 21:20

pietje63

RTFM

Hoe werkt zo'n upgrade versie eigenlijk als je 'oem versie' als een soort van image wordt geleverd (zoals bij mijn acer laptop). Ik weet nog wel dat je vroeger bij upgrades vaak een oude install cd moest tonen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

pietje63 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:03:
Hoe werkt zo'n upgrade versie eigenlijk als je 'oem versie' als een soort van image wordt geleverd (zoals bij mijn acer laptop). Ik weet nog wel dat je vroeger bij upgrades vaak een oude install cd moest tonen?
vista dvd erin steken terwijl je in windows xp bent.
Vista zal installeren indien xp gevalideerd is als legaal.
Vista zet alle bestanden over... installeert zich in c:\windows.
xp zal dan c:\windows.old worden.
Ik geloof dat je dan ook niet meer kan booten naar xp.

Tenminste dat is de normale installatie methode.
In het topic waar ik hierboven naar gelinkt hebt staat een alternatieve methode.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 30-05-2007 23:12 ]