Striker extreme tijd probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 07:26
Ik dacht geen probs te hebben met me striker, maar toch...............

Vorige week me stiker extreem gekregen, en bij de eerst opstart had ik een melding,
CMOS checksum error - defaults loaded.
Batterij getest, en bleek dat deze leeg was(in een nieuw bord :( )
Een ander batterij erin, en de CMOS checksum error - defaults loaded was weg.
Ik heb daarna nog een bios update gedaan, de 1102.
Bij het starten van vista, zag ik dat de tijd niet goed stond, dus in bios tijd goed neer gezet,
en alles weer in orde.
Maar als ik me comp uitzet, stroom eraf, klopt de tijd niet meer.
Bij de eerste 1 a 2 uur, als mij comp uit is(stroom eraf) blijft de tijd erin staan, maar na een uur of 8,
is het verschil een uur of 6.

Ik kan wachten op een nieuwe bios update, of ik kan me systeem(die nu in een geaarde stekkerdoos zit), samen met me randapparatuur, rechtstreeks in een geaarde stopcontact stoppen, zodat er stroom op blijft staan.

Of dit bord kan terug voor RMA

Weet iemand wat ik hier mee aan moet.(Oplossing)

pvr

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
is je nieuwe batterij leeg na 16 uur ? zo ja : RMA

er is dan dus duidelijk iets mis met je moederbord eh.

Out of the box? What box? There is no box.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zal wel Asus zijn heb ik ook namelijk,

Nukezone FTW

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij is het bij die Asus dingen standaard zo dat als je de stroom er echt afhaalt (stekker eruit, stekkerblok-/voeding-knop uit), dat ie dan de BIOS reset naar de defaults (en de tijd dus ook) .. dat is zelfs een feature (Crashfree BIOS ofzo). Heeft de P5B (Deluxe) ook ...

PS: Waarom er dan eigenlijk nog een batterij inzit is me ook niet duidelijk ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• pvr
SKiLLa

Dus alleen systeem op aparte stopcontact, en aan laten staan.
SKiLLa schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:36:
Volgens mij is het bij die Asus dingen standaard zo dat als je de stroom er echt afhaalt (stekker eruit, stekkerblok-/voeding-knop uit), dat ie dan de BIOS reset naar de defaults (en de tijd dus ook) .. dat is zelfs een feature (Crashfree BIOS ofzo). Heeft de P5B (Deluxe) ook ...

PS: Waarom er dan eigenlijk nog een batterij inzit is me ook niet duidelijk ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yep. De 'lekstroom' is in dit geval een (by design) vereiste.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn asus gaat altijd volledig uit, elke dag, nog nooit een bios reset gehad. Zelfs niet toen ik een week in duitsland zat en mijn pc dus een volledige week uit het stopcontact geweest is.

CrashFree is dat als de bios corrupt is dat deze terug naar de originele van de asus cd herstelt kan worden.

Asus K8N-E deluxe trouwens met CrashFree BIOS 2

@Onder: Het was dan ook een reactie op SKiLLa

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 30-05-2007 21:46 ]

• pvr
Het is geen bios reset, tijd wordt anders(zie startpost)
kluyze schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:31:
Mijn asus gaat altijd volledig uit, elke dag, nog nooit een bios reset gehad. Zelfs niet toen ik een week in duitsland zat en mijn pc dus een volledige week uit het stopcontact geweest is.

CrashFree is dat als de bios corrupt is dat deze terug naar de originele van de asus cd herstelt kan worden.

Asus K8N-E deluxe trouwens met CrashFree BIOS 2

Pagina: 1