Cisco 2924XL switch vraagje

Pagina: 1
Acties:

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Sins kort heb ik een cisco switch, en ik heb dus ook een ADSL modem van mxstream die kan ik perfect aansluiten via een croscable maar ik wil hem nu met een normale kabel aansluiten maar dat werkt niet want er zit geen apparte uplink poort op hoe kan ik op.

nu is mijn vraag hoe stel ik op die switch een uplink poort in en kan dat wel. Ik heb helaas geen documentatie meer van de switch.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

1. 5 minuten op www.cisco.com levert je alle documentatie op die ooit van die bak bestaan heeft. Er zit geen uplink poort op dat ding. Niet-gekruiste poorten op switches zul je toch al niet vaak aantreffen.
2. Wat heb je tegen een kruis-kabel ? Dit forum strijd tegen discriminatie op alle terreinen, dus ook discriminatie tegen kabeltjes, ook al zijn die toevallig gekruist.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Hmm het zit zoo ik kan die kabel beter ergens anders voor gebruiken !! daarom sluit ik hem liever aan op een normale kabel

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Als je geen crosscable wilt gebruiken gaat dit niet werken, dit is puur een fisiek probleem en dat kan je niet ff snel softwarematig oplossen.
Kortom crosscable required.

kleine tip :
Ik heb altijd een kleine crosscable van +\- 30 CM + een RJ45 verlengblokje.
Hiermee kun je dus heel simpel iedere "normale" netwerk kabel tot crosscable klussen.
Moet je wel zelf zo'n crosscable (laten) klussen want ze zijn niet te koop. Maar een beetje tweaker heeft zelf wel of kent wel iemand in zijn nabije omgeving met een vooraadje CAT 5 kabel en een RJ45 tang

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 23:08 schreef Knutsel_smurf het volgende:
Hmm het zit zoo ik kan die kabel beter ergens anders voor gebruiken !! daarom sluit ik hem liever aan op een normale kabel
Je gaat ons dus vertellen dat je een Catalyst 2924XL ergens vandaan hebt (nieuwprijs toch een rug of vier nog steeds) en het zonde vindt van een crosslink kabeltje? Maar goed, de 2924XL heeft geen uplink poorten, dus je moet wel aan de crosslink inderdaad. Verder erg leuk spul, zijn alleen redelijk gepaseerd door de 3524's nu.